• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

PB
    Jösses vilken pälsvård det måste krävas för att få dem sådär tjusiga. Är det då man ska ha en sån där fantastisk hårborste som alla pratar om, kanske?
    Jag tycker de flesta raser med liknande päls är finare klippta, faktiskt. Och så slipper man få med sig hela skogen in efter varje promenad. Men som du säger, då får man skippa utställningskarriären. Agility är nog ändå roligare. Funderar på om jag ska gå en agilitykurs med Korven till hösten, kanske. Han är lite feg så det kanske inte blir succé men prova kan man ju alltid.

• snaily

PB igen
    Redan innan den inträffat är jag avis på er påskhelg hos Fjälllbruttan, det låter fantastiskt! Ungefär som vi kunde haft det här, om inte maken bestämt att vi ska flytta...

• passionsblomman

Snigel, man måste verkligen kamma honom varenda dag!!! Och det redan nu, när det inte alls är lång päls! Och växer snabbt gör den också. Det är det silkigaste mjuka päls jag någonsin klappat. Helt otroligt! Uppfödaren sa att man har dem aldrig med utsläppt päls annat än när de ska "ställas" och det innebär alltså att de faktiskt går "rullade" dvs med papiljotter till vardags!

Jag är nästan själv avis på oss för att vi ska till Kittelfjäll föövrigt. Först ska vi fira själva påskdagarna hos min mamma i hennes nya hus som hon köpt med sin nya man. De bor numera vid höga kusten. Sedan alltså vidare till Kittelfjäll. det ska bli SÅ roligt!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snaily

PB
    Jösses, papiljotter till vardags! Vilken syn!
    Åhå, Höga kusten, får man vara nyfiken och fråga var? (du kan ju inboxa om du vill) Har själv rötter i de trakterna.

Skrikyngla har talat! Jag återkommer kanske sen... (Sen är ett väldigt diffust begrepp! )

• fru AM

Snaily: jag skulle skippa åkpåsen och behålla allt annat du räknar upp samt ha en fleece- eller annan gosig filt mellan Yngla och vindskyfddet/footsacken. I alla fall testa så under en promenad o känna efter i nacken på henne om hon verkar lagom varm.

• snaily

AM, tack, vi får testa så! Har kört med lite uppknäppt åkpåse när det varit som soligast och varmast senaste veckan. Ser framemot sommaren när man inte måste bylsa på både henne och mig själv en massa kläder utan bara kan gå ut som man är. Och även kunna vara ute i flera timmar utan att behöva bekymra sig om att eventuellt behöva sitta och amma i en snödriva... Gud så skönt! Har nog aldrig längtat så mycket efter sommaren som i år.

• kängu

Mugglan, håller med dig om att man inte ska hålla på som din kollega när man har en massa förmåner på jobbet! Sånt gör mig förbannad

Ert snack om jobbförmåner gör mig full i skratt med tanke på hur FÅ jobbförmåner jag har
    Nu ska vi se: Dålig lön, stämpelklocka, få semesterdagar, inget träningbidrag osv. osv. Sånt är livet

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!