• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, du har ju ändå en hel timmes mer erfarenhet av skidåkning än jag! De där barnbackarna, är de läskigt branta?? Här betvivlar jag att det kommer att släppas på någon fart, lättare eller inte! Men, men, vi har ju bokat skolan för fem dagar så vi ger det ju en chans nu.

Koko, hoppas du har rätt!

Grön backe, är det de lättaste? Vad kommer sedan? Sitter och tittar på liftkartorna nu, ska titta ordentligt så jag inte av misstag hamnar någonstans jag inte vill vara.

• Lapinette

Grön - nybörjare sedan blir det blå och därefter röd och till sist svart.

• viktualia

Heja BS i backen!! Jag är också usel på att åka slalom men rätt orädd så det funkar!

äsch.. nu vaknade sonen... återkommer...

• passionsblomman

AM, google okrönta drottning-och vem som helst annan som känner sig hugad förstås!-skulle lusten finnas, så får du(ni) gärna hjälpa mig att leta efter en grej.
    jag ska idag åka iväg på första passet på vattengympa genom sjukgymnastiken och teamet. Helt nytt för mig och jag känner just nu mest som att jag ångrar att jag skrev upp mig-det tar emot med allt nytt...men det blir säkert bra och den typen av träning borde passa mig och mina värkande knän.

Iallafall, till saken: jag skulle faktiskt vilja ha en badmössa! En rolig/fin/käck variant. Jo för mitt hår mår inte bar av klorvatten. det gör inte min hud heller, men det har jag skaffat bra creme för att mota i grind. Men jag vill gärna slippa blöta ner håret, och då är ju badmössa bra eller va? Men det borde väl finnas lite roliga sorter någonstans därute på internätet, tycker ni inte? Typ en rosa med en massa prästkragar utanpå eller något annat uppiggande? Jag skull einte banga en baddräkt med ben heller, i riktig 40-50-talsanda.

Nåväl, wish me luck! Jag är helt yrslig och hjärtat rusar på, men jag åker väl dit och ser hur det går. Tuppar jag av så är ju vårdcentarlen belägen alldels runt hörnet, så då får de väl fiska upp mig och ta mig till doktorn. Dumt att jag måste köra bil, men så är det bara. Busstrafiken här är mycket begränsad, kan man konstatera utan att känna att man överdriver.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BrudSommar2006

Vickan, här tippar jag mer på usel och livrädd. Bäst att titta noga på kartan så att jag kan skippa allt som inte är grönt. Nu shopping.

• fru AM

Det finns även rosa backar har jag läst någonstans ... De låter ju snälla = något för mig och BS kanske?

• fru AM

Alltså: länen ovan handlade om rosa pister i Lindvallen

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-03-07 12:38:54 följande:
    PB: hej! Vattengympa är SÅ KUL!!! Jag hade bara en vanlig liten genomskinlig som jag köpte på gymmet men här finns fina som passar en Passionsblomma som dig: 
    www.simma.se/produkter/badmossor/
    eleven.se/dusch-badmossa-g313.html 
    Men hjälp! Vad ska jag nu välja!

Tur att man vattengymapr utan sin sambo, för han kommer inte att imponeras av min look i badmössa kan jag säga redan nu. Men det är ju inte det som är tanken heller. Visst blir man på lite glatt humör när man ser alla de där olika?

Jag visste väl att man kunde lita på dig...

Skit, nu fick jag jättebråttom!
    hejrå!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!