• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    viktualia skrev 2011-03-06 11:38:32 följande:
    Fossing - sån där dramatik behöver ju inte bara vara av ondo.... även om man sällan önskar sig sådana galenskaper....  och hur som - himla läskigt med droger på krogen!!
    He he... nä du har så rätt. Det värsta är att det inte är direkt ovanligt att det spetsas drinkar i den här stan. Därför brukar jag hålla mig till flasköl om jag går ut nån gång, känns som det är svårare att hälla nåt i flaskan än i ett öppet glas. Uppenbarligen är inte det en supertaktik heller.
  • fru AM

Ja, fosssing vilken rysare med din sambo! Det hade ju kunnat gå hur som helst, tänk om han somnat i en snödriva på riktigt! Stackars Televinken och Iris! Här hemma tycker vi mest synd om oss själva för att Hektor är sjukt gnällig ... Frisk men mycket missnöjd. Det enda han tycker är ok är att sitta och titta på film, helst med konstant hudkontakt. Han har dock bytt ut förra veckans faiblesse för Teletubbies mot Barbie - de fyra musketörerna. Den rullar för fjärde gången idag nu. Lite roligare för mig att titta på! Den är faktiskt bra för att vara en Barbiefilm - tips för er med småtjejer ... Nähä nu bryter han ihop igen ...

• fru AM

Eller tydligen inte bara ett tips för er med småtjejer ... Småkillar gillar den ju också. Och mammor och även pappor.

• Mopedvin

Har varit på badhus idag i det lilla samhället 2,5 mil västerut, helt suveränt! Små badhus är ofta bättre än de större, dessutom var det halva priset för de höll på att renovera träningsbassängen! Nu har jag legat en halvtimma på spikmattan och känner mig helt wasted, gäsp! Nenne - onsdag två gånger på en vecka, inte så konstigt att puppiluran får en chock skulle behövas här med!

• Liten med Mindre

AM - gnällig kille här med. Plockade faktiskt fram bärsjalen härom dagen och det funkade fint. Sen har han väl tinat upp lite när jag varit hemma i helgen.

Filmer som Mindre gillade från att hon började se på tv vid 2 år är Pettson o Findus. Även vi  föräldrar är nöjda med att kika på det. Nu har hon mognat till att se Askungen och Bee movie på engelska. Mamma är nöjd. Rorri racerbil är inte gullig lika många gånger...

Mopedvin - vi har ett litet badhus och det känns ok att simma där - fast tyvärr är det väldigt sunkigt. De slutade väl renovera o fixa för några år sen i väntan på bygget av nya simhallen som äntligen startat. Hade med Mindre dit igår i alla fall och liksom förra året när vi prövade så hackade hon tänder från att hon lämnade duschen. Nästa gång får vi nog prova hennes våtdräkt hur stor den än är.

Och igår hade vi barnvakt och hann med middag på stan och cocktailparty. SÅÅÅÅ härligt att få klä upp sig och gå bort utan barn. (Händer inte ofta då vår umgängeskrets är mer jeansfolk som tar fram kostym på nyår o bröllop. (Hittade ny klänning i Tyskland så jag kände mig helnöjd.)

Nu - pilla lite med bilder och tidigt i säng hoppas jag. Dagen har spenderats i pulkabacken och det tar på förkylda krafter. Ska ladda inför 3 dagar på kurs.

• smint

kikar in innan läggdags, har haft en mysig dag med lite fix och trix och fika besök av min bästa vän och mina guddöttrar. Lilla H har sovit lite idag med så hoppas på en bra natt. 

Liten: Lyckdes ni hålla mindre från tv.n tills hon var 2?  Det var bra jobbat,  här är pettson en favorit och mamma mu osv.. lördagarna är mysiga då det är mamma mu och pettson på bolibompa vid 18 tiden..

Nenne: Så roligt att pricken är så rörlig. Ja det händer mkt snabbt så njut av tiden

Telis: Bilderna på mig på FB är rätt gamla men det spelar kanske inte någon roll.. skall skicka en i kväll..

• Liten med Mindre

Smint - jo det dröjde nog tills hon blev 2 faktiskt. Vi läste mycket innan dess. Men lilleman får ju tv med modersmöjlken bokstavligt talat... Tyvärr tycker ju jag.

• start september

PB, sköt om dig!  Tänk på dig själv först av allt, vi blir glada om du sen titttar in. Kram!

Fossig, usch vad läskigt. Dum fråga  kanske, varför gör någon så? För att sen knycka plånbok eller?

Usch Telis, det låter kämpigt. Hoppas det vänder snart.

BS, Inytiol är helt fantastisk. Jag förstår inte hur det kan fungera så bra.

Appropå jordnötdiskussionen förut,  salvan Idomin innehåller jordnötsolja, varför man kan vara försiktig med den till småttingar innan man vet om barnet tål jordnötter. Apoteken har tydligen tagit bort den från bebishyllan numera pga allergirisken. Jag tänkte inte på det och hade den från början på lilla tjejen och det gick ju bra, vi  har dock inga sådana allergier i familjen.

Tack för alla bra smörja magen tips. Kakaosmöret tänkte jag prova sist men glömde, men nu får det nog bli det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!