• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    Telis skrev 2011-03-05 21:55:03 följande:
    Vickan, vad kul att Trollet fortfarande kan ha Hektors jacka. Den här tråden är verkligen bra till mycket!
    Verkligen!! Tack! (fniss)

Och japp! nu känner jag igen dig!!! (själv lär jag aldrig byta avatarbild....)
  • BrudSommar2006

Telis, vad skönt, med Astrid var det ju värst de första dagarna så då klarar ni er säkert. Det brukar ju gå rätt bra med större barn också.

Med Iris så avvaktar vi för dels har jag köpt hem den där salvan nu om det skulle behövas, dels så var det inte rött alls idag efter att jag smort med inotyol igår kväll. Vad jag dessutom inte tänkte på är att det ju inte är det lättaste att få bort inotyol, det ligger ju och skyddar ett tag, och att skrubba rent en treårings underliv från kladdig salva är förmodligen inte det lättaste så eftersom det verkar gjort så bra nytta redan körde jag på en vända till ikväll. Så vi har väl inte helt skippat tanken på läkarbesök, bara det att just nu tycker jag inte att det går att se att det är infekterat.

Möjligen är slemhinnorna längre in lite rödare än normalt, svårt att säga, men jag vet inte om man kan trycka in daktacort så långt i alla fall, Smint vet du?

Bokade om Iris skidskola idag, som tur var fanns det en plats i en tidigare grupp, maken tyckte att det var en jättedålig idé att hon skulle gå samtidigt som oss för då kan man räkna ut att vi inte får gå alls tyckte han så nu går hon innan lunch och vi efter så hinner vi ta hand om henne och så får mina föräldrar ta båda barnen när det är vår tur. Det blir nog inte så dumt faktiskt för om vi gillar det här med skidåkning får vi ju chansen att stanna kvar en liten stund efter vår grupp och prova lite, i alla fall mot slutet av veckan kan man kanske tänka sig att det kan fungera. Eller också inte!

• Liten med Mindre

Bs - låter smart med skidplaneringen. Och skönt om ni slipper akuten.

• Piggelin1

BS -på tal om fjärrkontroller - GISSA vad min man just precis föreslog? Att vi skulle byta ut de lampfjärrkontroller vi har & istället använda ngt man kan styra via mobilen
    Min spontana kommentar till honom - Vänta lite, ska bara plocka fram ett inlägg från tråden tidigare i veckan... Så nu ska jag göra det & läsa högt för mannen

Fossing - vad otäckt med idn man förresten!

Telis - gott att du är ditt vanliga jag - har aldrig riktigt vant mig vid den där andra avataren

• viktualia

Piggelin - näeee.... styra tvn med mobilen... det känns galet...

Annars - Vasalopp på TV och strålande sol ute..

• nennesjuttioåtta

Välkommen tillbaka, telemarkåkarn! Men stackars televinken, hoppas han inte blir sämre!

BS – bra idé med skidskolan!

Fossing – läskigt med vilsen make, låter ju onekligen som han fått i sig för mycket eller något konstigt!

Lappis – grattis till nytt jobb!!!! Oj, jag skulle också vilja ha ett annat jobb där jag drar in lite (en massa) kulor. Men det verkar inte vara min grej, här ska slitas nästan gratis.

Muggles – ang alkohol, så där tänker vi med. Det går ju inte att få ut samma procent som man dricker rätt ut i bröstmjölken hur man än vill (?!), även om man dricker explorer och toppar med kaffe så inte får Pricken Kahlua för det. Men sen behöver man ju inte överdriva eftersom det blir svårare att jonglera bebis om man är på pickalurven men ett glas vin tål t o m jag utan att bli radiostyrd.

Vasaloppet på tvn, det är ju som man blir alldelels gråtmild när starten går, hahah! Och igår kväll var det onsdag igen, herregud, först ingen onsdag på flera veckor och sen 2 gånger på 1 vecka, man blir ju helt slut. Fast det känns fortfarande konstigt i pippiluren (eller vad kallade du den, mopedvin?!? ), nu blev jag nästan rädd att det är livmodern som är i vägen redan halvvägs in   Maken är även han helt fascinerad av dessa tända lampor via mobilen och ska visa mig och tror han ska få stående ovationer (som uteblir), hahah! Sötnötter!

• nennesjuttioåtta

vad roligt det är nu, Pricken är som en propeller på golvet och ålar baklänges av lekfilten, rullar runt och snurrar på magen som en säl! Varje dag tänker jag: bästa tiden är ju nu – och så händer det något nytt nästa dag och veckan efter det och tjoff så kan han säga Hyperneuroakustiska diafragmakontravibrationer utan att staka sig.

• Fossing77

Hej hopp!
    Vilket härligt prat om skidåkning. Jag har inte stått på min bräda sen jag hamnade i graviditetsträsket 2009, inte riktigt läge att halka runt med magen i vädret. Flört Blir inte mindre sugen av att läsa vad ni skriver och dessutom kika ut på den strålande solen ute. En skidresa får det bli så snart barnen är stora nog att överleva det. Glad Sambons familj har 2 hus i Dalarna, så vi borde faktiskt utnyttja dom lite tycker jag. Flört

Sambon har haft lite lucköppning och hävdar bestämt att han bara druckit öl. Jag tror honom, men det stärker min teori om att någon spetsat den, för det där var inte ett ölfyllo som kom hem. Nåja, allt gick bra iaf, han kom hem i ett stycke med alla kort, telefoner och plånbok intakt så vi får helt enkelt tänka att han hade en förbannad tur. Glad

På köpet verkar han fått en tankeställare i frågan om hur mycket han borde uppskatta att jag gör här hemma, vilket lett till att han sagt "förlåt för att jag glömmer tänka på dig" flera gånger och lovat bot och bättring på den punkten. Krasst sett borde jag ha spetsat hans öl för länge sen. Tungan ute

• viktualia

Fossing - sån där dramatik behöver ju inte bara vara av ondo.... även om man sällan önskar sig sådana galenskaper....  och hur som - himla läskigt med droger på krogen!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!