• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

smint - efter 20 min var jag död (på spinningen). Det har varit lite väl mycket "emotions" denna vecka i o m intervjuer och tänk, tänk. Sen bara dog jag när jag fick mat i mig på Arirang. När de frågade om vi ville ha efterätt blev svaret "nej, måste hem till soffan". Jösses vad skönt att ligga där och dröna resten av kvällen.

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-03-05 10:44:09 följande:
    smint - efter 20 min var jag död (på spinningen). Det har varit lite väl mycket "emotions" denna vecka i o m intervjuer och tänk, tänk. Sen bara dog jag när jag fick mat i mig på Arirang. När de frågade om vi ville ha efterätt blev svaret "nej, måste hem till soffan". Jösses vad skönt att ligga där och dröna resten av kvällen
    Låter fantastiskt! Glad Eller ja, spinning är inte min grej, men mat gillar jag Flört
  • Oms

Men Fossing vad läskigt! han har säkert blivit droga för det där låter ju inte normalt! nu vet jag ju iofs int ehur mkt han normalt bruakr dricka, han kanske inte brukar dricka så mtk och så fick han i sig mkt och det snabbt för att han hängde på de andra eller nåt men det låter ju onekligen mer som om han blivit drogad helt klart! förstår om du blev rädd o stressad - det hade jag blivit (och har blivit när jag var med storan pappa han somnande på nattbussen hem och vaknade i en mörk o kall buss i ett garage många timmar senare då var jag redan uppe md dottern sen flera timmar tillbka och ett nervvrak just därför att han ringt o sagt att du, jag tar nattbussen hem)

nu har maken åkt iväg på gärdesoutleten - det är Zoo York, Ecko o andra märken som han gillar och det till en billig penning (för att vara dessa märken) han visste inte att jag räknat in detta i månadens budget så han blev glatt överraskad när jag väckte honom m den nyheten imorse

nä, nu ska jag plugga Kemi och det periodeiska systemet, kolföreningar och fossial bränslen...

• Telis

september, skönt att allt går framåt som det ska!

smint, tack för fotot, vad fina dom är! Hittar du inget annat foto på dig själv så har du ju flera jättefina på FB har jag sett.

Cicci, bon voyage imorgon!! Hoppas att du och barnen får en underbar semester och att det går bra på resan!

Skönt att det inte är vi som ska någonstans - Televinken uppvisar alla klassiska symptom på RS-virus stackarn.

• Fossing77

Oms - nog för att han kan bli onykter, men inte så här. dessutom var det middag och bowling han var ute på... så mat i magen hade han oxå... nåt skumt är det med det här.

• muggles
    Lapinette skrev 2011-03-04 15:52:56 följande:
    AM - typiskt, fast jag kom inte ihåg vart det låg. Chefen (nya) bor på Riddargatan så han är insöad på Östermalm och jag känner inte för att sitta där jag sitter idag (Karlaplan). Vill närmare "stan". Och det är nästan klart här ... jag byter jobb! Han övertygade mig och gav mig en rejäl lön . Tänk trodde inte att människor kunde ändra sig men jag tror faktiskt han har gjort det.
    Nämen GRATTIS! Vad kul att det går så fort och BRA med lönen!
  • muggles

Fossing: gud vad läskigt! Bra att det slutade bra till slut. Låter helt klart som droger el ngt annat konstigt.

Sept: härligt med magen som växer! Go go lilla pyret!

PB: låter vettigt att ta tag i sitt liv med små steg, vi hejar på! Kramar!

Telis: nej inte RS! Tur att han är såpass stor som han är och inte liten bebis!

Ang alkohol så drack jag lite vin redan när jag ammade Moa trots att det var "förbjudet". Ingenjörer som vi är hade vi resonerat oss fram till att om jag som vuxen dricker volymprocent och det resulterar i promille i mitt blod - så blir det inte särskilt mkt kvar i barnets blod om barnet dricker promille (dvs om samma promille hamnar i bröstmjölken som fanns i mitt blod). Och nu tror jag väl att de erkänt att "förbudet" bara handlade om att man tyckte att en full mamma inte är lämplig att ta hand om sitt barn? Det som upprör mig i så fall är att man inte "förbjöd" både mamman och pappan att dricka - det är väl inte bara mamman som ska ta hand om barnet? Så mamman ska vara nykter medan pappan kan ragla omkring eller vaddå? Nä sånt gillar jag inte!

• Mopedvin

Fossing - å herregud... Jag skulle ha freakat ur...fast man måste ju behålla ngn slags lugn när man har barnen hemma...

Smint - lycka till med kalaset, ska nog gå bra!

Lappis - kul med nytt jobb, spännande o lite läskigt också kan jag tro?

Telis- läskigt med rs, hur gammal är T nu?

EGO - här hemma känns det som vi råkar i luven på varandra hela tiden... ibland har man så höga förväntningar på helgen och så skiter sig allt bara

• Fossing77

Han överlevde iaf Glad Vaken och pratar, matar honom med cola och chips så han ser lite piggare ut nu. Han tar sitt utegångsförbud med jämnmod Flört

• Telis

Mopedvin, Televinken är snart 14 månader så det är skönt att han inte är en liten spädis längre, precis som Muggles sa.

Han är så tapper lilla hjärtat men han mår verkligen inte bra. Hostan låter fruktansvärd och andningen är ansträngd.

Hoppas att ni blir sams snart, det är alltid trist att vara osams på helgen när man vill umgås och göra roliga saker!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!