• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, hur många dagar gick Livia i skidskola och hur långt kom hon på det? Hur går det egentligen till i den där skidskolan?

Har ni skaffat bil förresten?

• BrudSommar2006

Jag blir galen på den här vintern, det är så jäkla trist att vara inne hela dagarna. Idag gick vi en liten promenad, jag och Astrid, men det var ju så jäkla halt. Inte kan man vara i någon av lekparkerna heller, det är så himla mycket snö att man inte kan ta sig fram. Nu får det fasen ta och smälta, jag är så trött på det här.

• fru AM

BS: livia fick 4 dagar i skidskolan - på pappret i af. Hon vägrade ca 1,5 av de 4 men lärde sid ändå åka lift, glida neråt, stoppa, ploga

• BrudSommar2006

Oj, det är ju bra i alla fall, hoppas att inte Iris vägrar för då blir det struligt iom att vi går i skidskola samtidigt. Fick maken komma och hämta henne alltså?

• Liten med Mindre

BS - Mindre trotsar glatt snön och pulsar fram i lekparken ändå. Vagnen fick vi lämna utanför. Funkar fint när lilleman sover eller är påklädd för att kräla i snön.

Fast nu när det slaskar till blir det ju inte lika kul att kräla runt. (Inte för att han gillar det någon längre stund ändå, men lite är oxå kul.)

AM - härligt återseende även om gråten kanske kunde skippats.

Dags att gå hem till snorga familjen!
    Trevlig helg alla!

• Blivande fru L
    Mopedvin skrev 2011-03-04 12:19:02 följande:
    Piggelin - tänk då när jag blödde under mina graviditeter och tvingades bli undersökt av mina ´läkarkollegor, hur många av er andra har haft en kollega med en ultraljudsstav instucken i puppeluren på er? hahaha
    Check!
  • Lapinette

AM - typiskt, fast jag kom inte ihåg vart det låg. Chefen (nya) bor på Riddargatan så han är insöad på Östermalm och jag känner inte för att sitta där jag sitter idag (Karlaplan). Vill närmare "stan". Och det är nästan klart här ... jag byter jobb! Han övertygade mig och gav mig en rejäl lön . Tänk trodde inte att människor kunde ändra sig men jag tror faktiskt han har gjort det.

• Liten med Mindre

Woho - heja Lappis och GRATTIS! Hoppas kontorsfrågan löser sig oxå då.

• gosnosen

recept på pad thai är jag gärna aspirant på också. beställer alltid det på thaiställen men har aldrig provat hemma.

lappis vad kul med nytt jobb! dags att säga grattis? då kommer ju polaren roger verkligen till pass i helgen.

ja, som ni ser så är jag här och det innebär - ingen bebis i sikte ännu alls. inga känningar direkt heller. fick rejält hård mage igår kväll när vi gick i rätt hög hastighet i ca 5 minuter till barnens hus som hade babykväll, men det blev inget mer än lite sammandragningar av det. idag är lilltjejen rätt aktiv i magen och jag hoppas att det ska ge lite effekt. men man får väl helt enkelt sikta in sig på nästa vecka någongång. ska på UL på måndag för att "kolla läget" om inget hänt innan dess. känns skönt att ha det inbokat.

piggelin - stort grattis till bröllopet! låter som en riktigt lyckad tillställning och menyn lät smaskens. kul att ni också gillar Vicar's choice. sa det till maken häromkvällen när vi åt torsk med pepparrot och smält smör "att det hade varit gott med Vicar's choice till detta. det är ett riktigt favoritvin som njuts mycket på sommaren.

• Lapinette

Ja det blir lite dyrt med kontorshotell annars är den adressen (Vasagatan) helt ok för mig. Och inget är helt klart förrän jag har skrivit på ... vill se på svart på vitt om jag verkligen uppfattat det han sa. Satt här och räknade och insåg att jag kan tjäna en jäkla massa pengar ... ja förutsatt att jag säljer .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!