• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

I helgen blir det att fira nytt jobb och framsteg i kön (tur att jag köpte en Roger igår ). Önskade bara att det här jobberbjudandet hade kommit för ett år sedan så jag verkligen hade fått två år att bygga upp en gedigen kundfil innan det var dags.

• gosnosen

jag måste faktiskt erkänna att jag längtar efter att få dricka vin nu. är så sugen på champagne, god pinot noir, torr riesling och härlig sauvignon blanc. sancerre är vi lite dåliga på här hemma. vilka är bra?

• Lapinette

Vi brukar alternera mellan Les Belles Dames nr 2245 och Les Baronnes nr 32253.

• Lapinette

Gahhhh... riktigt god pinot noir!!! So rare!

• Lapinette

Nej, dags att sätta på linserna, pulsmätaren och bege sig till fredagsspinningen.

• Oupsie
    gosnosen skrev 2011-03-04 17:12:04 följande:

jag måste faktiskt erkänna att jag längtar efter att få dricka vin nu. är så sugen på champagne, god pinot noir, torr riesling och härlig sauvignon blanc. sancerre är vi lite dåliga på här hemma. vilka är bra?

Förstår det, kände samma sak. Vi har druckit vin ett par gånger här sen Daisy kom, men det är minst tre personer som har tyckt att det är väldigt märkligt att jag har druckit vin fast jag ammar.

Två av dem har själv småbarn. Är lite förvånad över att de inte vet att det inte är någon fara med ett glas vin när man ammar. Jag trodde att de flesta visste det nu för tiden.
  • Oupsie

Och stort lycka till förresten Gosnosen . Det är ju nära nu! Hämtpizza låter väl bra, ladda upp med kolhydrater .

• Piggelin1
    gosnosen skrev 2011-03-04 17:12:04 följande:

Jag gjorde detsamma! ...och njuter verkligen nu! Rieslingen i lördags till pilgrimsmusslan var verkligen super!

Oupsie, jag vet inte om det står ngt om det på livsmedelsverkets sida, men vår bvc-tant avrådde å´ det strängaste. Fast det är nog det enda jag har koll på (eller inte...) nu när jag ammar. Känns som om  jag äter allting annars, så jag kan nog ha missat ett & annat, inser jag  nu...
    Opastöriserade ostar njuter jag verkligen av nu när jag inte är gravid - det är väl ok?

Mugglan, klart att vi ska luncha! Hojta bara till!
  • gosnosen

oupsie - det är många som reagerar på att jag säger att jag längtar efter att dricka vin också och att det snart är dags. "ja, men du ska väl amma då kan du ju inte dricka" och sen blir jätteförvånade över att det faktiskt är ok att dricka 1 glas vin till maten. det handlar ju inte om att dricka sig stupfull, mer att få njuta av ett glas gott vin till en god middag.

en av mina målbilder så här innan förlossningen är att få komma hem med lilltjejen och få skåla i champagne med maken .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!