• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Det står moderskapsintyg på blanketten, det är samma som man fick från BM för intyg om graviditet, men nu är den nedre rutan om intyg om barnafödsel ifylld istället. Fick den på förlossningen.

Nu skriker Daisy, trevlig helg allihopa, om jag inte hinner in här mer idag.

• Piggelin1
    _koko_ skrev 2011-03-04 11:40:33 följande:
    Däremot förlägger jag min mobil KONSTANT.
    Koko - se det positivt - mobilen kan man ringa till & kolla vart den är, det är värre med nycklar & plånbok, som jag jämnt lyckas lägga på en massa konstiga ställen. Varenda gång önskar jag att jag skulle kunna ringa till dem, som med mobilen

BS - underbar tekniknörd till make du har Jag trodde min make (!) spelade i toppligan, men han är helt klart besegrad av din!
    Vi har en enda fjärrkontroll till allt som har med tv, mediacenter, dvd, mm att göra - den är grym! Hårddisken med alla filmer står på ett helt annat ställe i huset - funkar kanon.
    www.logitech.com/remotes&strf=Paid_Search&WT.srch=1&gclid=CJu4ldbhtKcCFQu_zAodzmeL_w&geo=SE

Ngt som däremot försvinner med jämna mellanrum är fjärrarna till våra smålampor (i fönster etc). Senast hittade vi en av dem i Amandas rum i en liten väska... De önskar jag också att jag kunde ringa till...
  • Mopedvin

Hej alla glada! Sitter vid en dator hela dgen idag...gahh inte van, fryser! Håller på med journalgranskningar så nu har jag lite tid att läsa ikapp. Tycker aldrig k´jag hinner, och skriver jag inte ner vad jag ska kommentera så glömmer jag... jaja, ni har ju flera års erfarnehet

Mugglan - blev så full i skratt när jag läste om din persienn-man! Ngt liknande hände mig när jag var höggravid med lilla e. Då kom det en kille och skulle kolla vattenmätaren ikällaren. Jag var så säker på att det skulle vara en "gubbe" men när jag slänger upp dörren står där en... MAN, så snygg så jag bara tappade hakan. Min man hade sagt att jag skulle fråga lite saker när "gubben" kom men...allt bara flög ur skallen... jag bara log fånigt, hörde inte ett ord av vad han sa... så där stog man med en gnällig 2 åring, fett hår, jättegravid, mysbrallor. Haha!

• Piggelin1

Lappis, spännande med nytt jobb på G förresten!  Har inte riktigt hängt med på vad/hur etc, men kul att det rör på sig!

• Mopedvin

Fredagsfrågan - vad ska ni andra äta och dricka idag?

• Mopedvin

Piggelin - har ju glömt att gratta!!! Lät helt underbart! Man blir sugen på att förnya löftena...

• Piggelin1

Mopedvin - nu mindes jag när jag var på Gynakuten för några år sen, läkaren som skulle undersöka mig var skitsnygg & några år yngre än mig Kändes liiiite udda/obekvämt...
    Men det är klart - de äldra manliga gynekologer jag träffat genom åren, de måste ju också varit unga en gång i tiden... Men ändå liksom!

• Mopedvin

Piggelin - tänk då när jag blödde under mina graviditeter och tvingades bli undersökt av mina ´läkarkollegor, hur många av er andra har haft en kollega med en ultraljudsstav instucken i puppeluren på er? hahaha

• Piggelin1

Mopedvin, här blir det inget superavancerat - västerbottensostpaj med romröra & sallad till. Kanske ngn havskräfta till med. Dessförinnan en bit foccacia som jag nyss plockat ur frysen & till det några inläggningar (bla grillad aubergine & inlagda fyllda pepparfrukter) som vi fick av makens kreativa & pyssliga halvsyster i present förra helgen. Ngt gott vin ska vi nog kunna rota fram ur förrådet.

Vilket påminner mig om att jag ska till bolaget & shoppa champagne. Min kollega som sydde både min & Amandas klänningar, hennes arvode är  "en flaska vin per klänning"
    Så isf får det allt bli dyrt vin, typ champagne! Funderar på Louis Roederer, vill minnas att den är riktigt bra.

• Piggelin1
    Mopedvin skrev 2011-03-04 12:19:02 följande:
    Piggelin - tänk då när jag blödde under mina graviditeter och tvingades bli undersökt av mina ´läkarkollegor, hur många av er andra har haft en kollega med en ultraljudsstav instucken i puppeluren på er? hahaha
    Woaaaaaah
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!