• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1
    porchez skrev 2011-03-03 22:02:21 följande:
    Piggelin - vilket dag ni haft, helt strålande! Grattis igen! och väldigt fint efternamn, en ungdomskärlek till mig har det efternamnet och jag har sagt att ska jag byta efternamn (som jag i vanliga fall vägrar) så ska det vara till just det!
    Vad roligt att du tycker om mitt nya efternamn Tycker det är himla fint jag med! För första gången så har jag inte längre superlångt förnamn & superlångt efternamn! Gött! Fast jag har redan konstaterat att nu är jag inte ensam om mitt namn längre. Mitt förnamn i kombo med gamla efternamnet har jag varit tämligen ensam om, men nu tror jag att det finns ngn mer än jag. Fast jag kan nog leva med det tror jag
  • Piggelin1

BS, attans att du inte tål morfin - minns fortfarande vilket gott  "rus" jag hade några veckor ism att jag opererade bort den stora cystan på min äggstock för fem år sen drygt...

Det var ngt mer jag skulle kommentera, men har glömt. Måste nog väcka lilleman & amma honom nu, om 20 minuter är det tvåårsbesiktning av vårt hus.

Tjing!

• Oupsie
    Ore skrev 2011-03-04 08:00:21 följande:

Persienner tar jag gärna emot tips på, från er som har. Dit har jag inte kommit än. Men maken (läs nörden som alltid envisas med en massa tekniskt avancerade prylar) vill absolut ha persienner som man kan hissa upp och ner med fjärrkontroll. Suck. Är det bara jag som tycker att det inte blir lättare när man måste börja att leta efter fjärrkontrollen? Jag vet ju att det är MINST en gång om dagen som han förlägger någon av TV-fjärrkontrollerna, så att jag får leta upp dem. Då är det ju vansinne att skaffa sig fler fjärrkontroller? Nåja, det är ju egentligen ett ganska litet problem....

OMG, haha, det låter som min make också. Han har i och för sig inte önskat sig några persienner med fjärrkontroll än så länge, men att förlägga fjärrkontroller... Hur svårt kan det vara att bara lägga den på soffbordet? Våra fjärrkontroller kan ofta återfinnas i både köket och arbetsrummet, eller där maken fick för sig att gå efter att ha suttit i soffan.

Persienner behöver vi nog också titta på snart. Så jag tar också gärna emot tips.
  • Oupsie

Piggelin, stort grattis än en gång! Låter som att ni hade en fantastisk dag. Vill se bilder . Jättefin bukett{#emotions_dlg.flower}.

Muggles, tjohoo för vecka 28!

Och tjohoo för framåt i kön för Lappis!

• Oupsie

Bröllop vet jag inte om det blir något i år. Förra året var det tre. De som är troligast kandidater, om  det skulle bli bröllop i år, är "bit-ihop-kompisen" och en kusin till mig. Vi får väl se om det blir något.

Jag träffade "bit-ihop-kompisen" för ett tag sedan förresten, och det kändes nästan som det brukade göra . Så, jag tror att det kommer att bli bra.

• muggles

Igår velade jag om jag skulle jobba hemifrån idag el inte. Hade precis bestämt mig för att åka in till jobbet ändå (är så osocialt att jobba hemifrån) när jag gick på toa och upptäckte en svart(!) fläck på trosskyddet. Den var verkligen svart så det måste ha varit "gammalt" blod. Blev ett snabbt beslut att jobba hemifrån - ifall ngt skulle komma igång. Men jag har inte känt något, varken sammandragningar el annat och inget blod när jag torkar mig, så jag vet inte vad det var?

I natt sov jag uselt så det var skönt att ligga kvar i sängen lite längre i morse och sedan sätta sig i mysdressen och jobba lite. Verkar väldigt lugnt idag också, så kanske skönt att vara hemma och inte behöva sitta och tråka på jobbet...

Fredagsskål!

• muggles

Vi köpte från: www.moogio.se/
    Jag tycker de har snygga grejer och bra kvalitet. Och så gick det att pruta en del

• Oupsie

Funderar på om jag ska ta och skicka efter en sådan där borste. Frågan är bara vilken? Men jag tror att mitt hår snarare är normalt till tjockt, än fint till normalt, så då ska man väl ha en med både borst och nylon i? *tittar frågande på experten*

Eller så kanske jag ska ta återbäringen från hundaffären och köpa en där . Tror att de kommer att titta lite märkligt på mig, för de vet att jag inte har någon långhårig hund... Men de var nog billigare att skicka efter än att köpa i hundbutiken tror jag.. så kan jag lägga återbäringen på saker till hunden istället. Mattes lilla stumpa! Hon är en toppenbra "storasyster" här. Ganska nyfiken, men så försiktig så, går och sniffar henne lite på händerna eller fötterna, och ibland så ger hon handen eller foten en försiktig puss.

Fast hon är en napptjuv . Haha, tänkte på den fyrbenta napptjuven i Nennes hus, men vår napptjuv biter inte sönder napparna (än i alla fall). När vi inte har varit hemma har hon varit och hämtat nappar som legat på soffbordet och burit iväg med dem, men hon måste ta dem väldigt försiktigt, för det är inte ett enda bitmärke på dem. Knäppa hundHjärta.

• muggles

Fjärrkontrollerna brukar ligga där de ska men däremot vår trådlösa telefon har ofta fötter. För den får man springa och leta efter och lyssna när det ringer för att hitta den, suck. Och det är inte jag som lägger den på konstiga ställen, JAG brukar minsann gå tillbaka till laddningsstationen med den men inte maken...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!