• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Buketten låter superfin. Kan vi få se lite bilder ?

På tal om mat tänkte jag nog köra chevrelasagnen i repris nu i helgen.

Nu åter till mugglans film + lite lunch framför datorn.

• Piggelin1

Wow! Jag tog inlägg 14.000 utan att ens märka det Har nog aldrig lyckats plocka ett sånt jämna tusen-inlägg förut 

• Lapinette

Ha, ha .. jag kollar aldrig vilka inlägg. GRATTIS!

Nu har jag sett hela dokumentären. Gråtit, kommenterat med maken som också sett den (fast han låg några minuter före mig) och jösses säger jag. Jag vill också ha en Casper .. och dessutom med samma efternamn (nästan) som jag hade förut.

• Tinga

Piggelin - tur att jag redan hade ätit lunch när jag läste ditt menyinlägg, för det hade inte varit någon höjdare att gå till matsalen och äta en unken biff teriyaki, efter att ha läst om all er goda mat. Får vi se en bild i galleriet på när du ammar i bara underkläder och strumpor också? Smart med ost som efterrätt när ni hade tårta också, så blev det nästan som en 4-rätters istället. Tulpaner i brudbuketten känns lite ovanligt men passar ju perfekt så här års. Funderade lite över om det var det på bilderna jag såg.

Lapinette - låter som ett riktigt i-landsproblem att fixa till din ring.

Snartis - otäckt med blåsljud på hjärtat, men hoppas att det inte är något farligt. Ibland kan det väl finnas sådana ljud, utan att det egentligen beror på något stort problem?

• Piggelin1
    Tinga skrev 2011-03-03 12:43:44 följande:
    Får vi se en bild i galleriet på när du ammar i bara underkläder och strumpor också? Smart med ost som efterrätt när ni hade tårta också, så blev det nästan som en 4-rätters istället. Tulpaner i brudbuketten känns lite ovanligt men passar ju perfekt så här års. Funderade lite över om det var det på bilderna jag såg.
    Näpp - just den detaljen tänkte jag bespara er från

Rosor kändes inte alls som ett måste i min brudbukett, hellre fokus på våriga blommor, & då är ju tulpaner en given blomma. Försökte klistra in en bild här i tråden innan, men den var nog för stor, så jag får nog minska ner den lite innan jag försöker igen.
  • Lapinette

Tinga - visst är det! Fattar bara varför det ska vara så svårt/bära emot att gå in och börja ställa lite frågor och fixa till den?

Biff teriyaki låter riktigt avancerat om man jämför med min paj från frysen med avokado och tomater. MEN det ligger en blåbärsbullslängd i köket som hägrar. Ska ta en liten fika innan jag kilar iväg på intervjun.

Vi hade också ost (från Jürss mejeri) på vårt bröllop. Ingen efterrätt utan sen blev det tårta.

• Piggelin1

Strax dags att hämta Amanda - ha en fin eftermiddag alla!

• muggles
    Lapinette skrev 2011-03-03 12:37:58 följande:
    Ha, ha .. jag kollar aldrig vilka inlägg. GRATTIS!

Nu har jag sett hela dokumentären. Gråtit, kommenterat med maken som också sett den (fast han låg några minuter före mig) och jösses säger jag. Jag vill också ha en Casper .. och dessutom med samma efternamn (nästan) som jag hade förut.
    Och själv har jag inte ens sett den än. Jag får inte igång strömmande media på min jobbdator (det är stoppat av företaget) så jag får köra svtplay ikväll hemma sedan.

Piggelin: lät himla gott den där menyn!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!