• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    muggles skrev 2011-03-03 11:01:20 följande:
    Du minns rätt - och fel Det är v 27+0 imorgon => v28

Hade precis persiennmontören här (persienner till nya sovrummet bla) och jädrar i min låda vad snygg han var!!! Lång, mörk, modellsnygg i ansiktet - och trevlig som en svärmorsdröm. Shit, snyggaste karln jag sett på läääänge! Hade jag inte varit gift, på tjocken och osminkad hade jag blivit nervös HAHA.
    VARFÖR kommer aldrig de killarna fram när man e singel?!
  • fru AM
    Fossing77 skrev 2011-03-03 10:59:27 följande:
    Lappis - jag har vänner som får diamanter efter varje barn... någon är skyldig mig iaf 3 st då om jag räknat rätt Skrattande en kompis förhandlade till sig en sten per sytt stygn... det blev oturligt (?) nog en rätt maffig ring efter den förlossningen Flört
    Oj - då är jag skuldig någon väldigt många barn, eller stygn ...
  • fru AM

Funderar på om jag skulle ta och beställa lite persienner till några fönster kanske ... *visslar oskyldigt*

• muggles

Piggelin: det låter jättefint! Moa skrek också hela dopet igenom Jag undrade just hur du skulle fixa amningen - om du hade låtit sy in speciella "luckor" i klänningen el så

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-03-03 11:04:34 följande:
    Oj - då är jag skuldig någon väldigt många barn, eller stygn ...
    Åt det hållet kan det ju omöjligt funka Tungan ute
    fru AM skrev 2011-03-03 11:06:01 följande:
    Funderar på om jag skulle ta och beställa lite persienner till några fönster kanske ... *visslar oskyldigt*
    Tror jag behöver några med... Mina 2 plattsättare i källaren är tyvärr inte så mycket till ögongodis Flört
  • muggles
    Fossing77 skrev 2011-03-03 11:02:34 följande:
    VARFÖR kommer aldrig de killarna fram när man e singel?!
    Fast han var out-of-my-league ändå. Men ögonfröjd är alltid trevligt som jag brukar säga!
  • muggles

I så fall kan ni ringa Moogio och begära Jonas (tror jag han hette) Fast ni bor ju inte i rätt stad. Jag har förresten lyckats pruta rätt rejält på deras offerter. Förra året prutade jag ner det från 12 000 till 10 000 och nu från 5500 till 5000. *nöjd*

Snartis: låter riktigt otäckt men skönt att du snart ska till läkaren!

• Lapinette

mugglan - vad trevligt med lite snyggt att se på och jäklar vilket plus att han var trevlig också.

Gällande bling-bling så har jag fortfarande den där diamanten som ligger och skräpar sen vi var i SA och mormors feta vigselring. Hade tänkt att göra iordning den när jag får ett plus, sen tänkte jag hmmm.. tills jag fyller 40-år och nu går tankarna istället mot 5-årig bröllopsdag (i maj). Måste släpa mig till en guldsmed ... ska det vara så svårt?!

• muggles

AM: jag håller med dig helt och hållet om vad som räknas som kärnvärden och att vissa håller ihop av fel orsaker. Jag har avlägsna bekanta som jag har en känsla av att de håller ihop pga att de byggt sig ett alldeles för dyrt hus. Inte säkert de får igen pengarna om de säljer. Och även så, ska de bo var för sig har de ju inte råd att bo så "flott"... Men det är inget toppenförhållande direkt...

För att vara lite nördig (förmodligen bara intressant för mig?):
    Fick tips av min jobbkollega om följande program: svtplay.se/v/2343693/dokumentarfilm/mitt_ofodda_barn_kan_do. Handlar tydligen om TTS (TTTS på engelska). Tydligen hade de filmat inne i magen (under op?). Själv ska jag spela in det på Kunskapskanalen på söndag kväll.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!