• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Mopedvin – Jo, men inte ätit mer än i somras satt vi på uteserveringen där och åt en massa småplock (gott), och efter en konsert var vi där och drack eh...cola. Annars är ju grannrestaurangen bra, renfilén är makalöst god!

Porchez – heja heja!

BS/Oms – ja inte skulle hon fått börja på en ny omgång med p-piller iaf, hon har ju ätit 1,5 år. Och leta upp en lämplig hanne, få hem honom (eller lämnar man honan?) och allt med det och sen 12 veckor som vi måste ha dem utan att kunna åka någonstans... Nä, det var inget enkelt beslut men rätt beslut. 

• Mopedvin

Tyckte som du Nenne, småplocket var toppen, proscuttio, oliver, ost, kronärtsskocka med feta etc men huvudrätterna var... trista liksom, samma tillbehör till alla vad am än åt. Jag åt kalvfile o min darling havsaborre Grannresturanten varw det länge sen jag var på, sist var nog typ... 2006 och då åt kah sniglar, mumma! Men de har väl bytt ägare sen dess, har de ren där? Har jag aldrig provat, hur smakar dt?

• Mopedvin

Jävla I-pad, skriver som en efterbliven

• Fossing77

God morgon! Uppe med hantverkarbank i källaren. :) Nu jäklans blir det spa!

Porchez - känner igen det där med pengarna... Mina har en tendens att ha ett eget liv varje månad. ;)

BS/Nenne - Vi kastrerade vår efter ett par år på p-piller. Flyttade ju till hus och ville kunna börja ha henne ute. Önskar nu att vi tagit henne innan hon blev könsmogen. Hon "marskattar" sig lite just nu, eftersom hon hann löpa några gånger... Men det är skönt att slippa ge piller, de tar ju ofta stryk av det. :)

• Ore

Jublar över:

Att Ada och Beda mår prima (Och imorgon är det väl v 28+0, eller minns jag fel? Det var väl ett delmål strax efter op. om jag inte minns fel, så det får bli anledning till bubbeldrickande i Casa Ore i alla fall... )

Att det tickar på som bara den i adoptionskön! Hoppas SÅ att ni kan skicka iväg papprena snart!

Jag har för övrigt insett att en sån där borste MÅSTE jag ha. Jag vill OCKSÅ ha Jennifer Aniston hår (hmm, min brist på självfall kanske inte möjliggör det), men en ny borste får det bli!

För övrigt lär jag väl åka på en mastodonträkning för bilen. Verkar som att bränslepumpen gett sig. Tack och lov gav den sig utanför dagis, inte borta i den stad där jag var på utbildning igår. Det hade varit vääääldigt stressande. I såna här lägen är det väldigt praktiskt att jag indirekt tussat ihop syrran med en kollega till mig, jag kan få skjuts till jobbet

Snartis: Bihåleinflammation och blåsljud. Jobbigt och läskigt, hoppas att allt är bra!

Blivande fru L: Jag traskade iväg till trådträff i Gbg, utan att ha sett någon i galleriet... Men det gick bra det med

• _koko_

Good mourrning!

Är det så att cicci åker till långtbortistan och missar middan på onsdag?   Vilka är vi då? Jag, AM, telis, lappis, liten?, fruLlan?, omsan??? Nån annan som är sugen?

Har antecknat ditt menyönskemål AM, samma som mitt.

Försökte läsa ikapp lite men det blev bara snurrigt eftersom jag läste baklänges, så jag la ner. Men jag har registrerat att det är på plats med VÅGEN för ada och beda!

Och att nenne är nykastrerad. Höll jag på att skriva. Nancy var det ju! Tror det hade blivit bedårande söta gatukorsningar mellan henne och vår lilla hanne som är likadan fast randig, men nu är ju båda kastrerade så då blir det nog svårt.

BS - Jag börjar tycka att laser is the shit, kanske ska du prova? affysiocenter.se går jag på.

Klippte och färgade igår och känner mig grymt snygg. Fast till och med frisören kände att jag har spänningar i ansiktet (naprapaten upptäckte det i måndags), så kanske måste jag skaffa mig en sån där dyr bettskena nu...

Ha en bra dag allihop!!

• Piggelin1

YESSSS, för första gången sen förra måndagen (!) är Amanda hos dagmamman! "Bara" ett barn närmaste fem timmarna (som dessutom sover just nu) härhemma - jiiihaaa!
    Förra veckan höll vi henne hemma mkt pga bröllopet & sen blev hon krasslig i söndags kväll. En styck hostig Amanda & en styck otroligt uppmärksamhetskrävande lilleman - inte många egna minuter...

JÄDRARR vad avis jag var - speciellt förra veckan - på er med 30-timmars barnsomsorg när ni är hemma, & för den delen ni med 20 resp. 25 timmar med. Ni har ju HUR MKT TID som helst!! Glida runt & ha hur mkt tid som helst & slippa stressa runt som en skållad råtta - & inte minst fokusera på minstingen.
    15 timmar i veckan & planera bröllop & dop på det - lätt stressfaktor, speciellt med lilleman...
    *ja e int bitter - nädå*

MEN - jag skulle ju skriva om bröllopet! Ska bara posta detta... (behövde vräka ur mig lite...)

• Tinga

Nu ska vi se hur detta går; skriver mitt första inlägg på min iPhone. Känner verkligen vilken analfabet jag är på det här området.

• _koko_

OJ, stor kram till snartis!!

Och jag är fortfarande ledsen över att vi inte fick träffa nenne mer än en kort stund den där första gången...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!