• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Lappis - herregud, 14 grader?!?!?

Mugglan - å vad skönt att allt såg bra ut! Blir till att fira varje vecka för er! Eller är det varannan nu?

nenne - jag kan också vara utan osten... men gärna Vin!

Mannen o jag var barnfria igår, var på stan i lugn och ro, käkade på en restaurant "alla" tycker är suverän, bev dock lite besviken, men de hade gott småplock i alla fall. Hem och tog varsitt glas rött och en Lindts chocklad med havssalt, ett avsnitt "Sons of Anarchy" (har ni sett den förresten? Superbra!) och sen snarkade vi ikapp hela natten...

• Parnassia

Hej!
    Just nu komar vi i soffan och äter ost. Det är ju inte så dumt.
    Annars är det fortfarande illa på den andra fronten. Hon vaknar ca 8 ggr per natt och somnar om själv kanske 3 av de gångerna. De andra gångerna krävs att vi söver om henne, alltså i princip gör en ny läggning...
    Nu är vi dessutom förkylda.
    B*js.

Det värsta är inte längre bristen på sömn utan att vi orkar inte glädjas som vi vill åt barnen, deras framsteg och allt annat i livet som ändå är värt att glädjas åt...

Usch.

Ett glädjeämne är dock att jag blir bjuden på en resa till ett land i Asien som varit i krig, titt som tätt. Hoppas chefen ger mig ledigt och att vi får ihop en stab med barnvakter. Barnen ska INTE med. Bara jag och maken (maken ska dock jobba en del).
    Sover man gott när man är jet-laggad?

• nennesjuttioåtta

Mopedvin – vilken då?
    Parnassia – vad tråkigt att det fortfarande är dåligt med sömnen! Men vad roligt att få åka iväg!  

• viktualia

Parnassia - tungt med trötthetskänslorna och coolt med utflykt i världen. Men DU!! Vi borde planera gemensamma aktiviter med familjer och allt... Apropå glädjas! Nån gång i sommar kanske? Eran bröllopspresent från maken och mig?!?

*ryser av trötthet och ger upp*

Kramen!

• Blivande fru L

Nenne - Menar du att du varit på tråddejt och inte hittat trådisarna? Jag hade nog gått hem och låtsat som att jag aldrig varit där. Avskyr att vänta på någon eller behäva söka upp någon i en fullsatt lokal! Alla ser mig och jag ser ingen, usch! Det är värre än telefonskräcken, tycker jag!

Gosnosen - Spännande tider, lycka till! Skönt att maken är på väg hem nu, även om det sannolikt inte blir sååå bråttom till förlossningen.

Kram till familjen Parnassia.

Go´natt på er!

• Oms

Skuttar in en snabbis efter en sen kvällstorhandling - riktigt skönt att bege sig till stormarkanden kl 20.00 på kvällen faktiskt, det är frontat o fixat för morogndagen men lite folk att bråka med

Lappis - har ni inte ngt arbetsmilöjombud? Arbetsmiljölagen är oerhört stark och i den regleras temperaturer på arbetet tex  gå in på www.arbetsmiljoverket.se och kika där. vi har tagit stöd av några av dessa lagar o rekomendationer där i vårt fackliga arbete.

• nennesjuttioåtta

BlivandeFruLmuffisen– ja, det var verkligen en mardröm. Jag var ju tvungen att äta i alla fall, så jag satt själv och åt och kände mig så himla dum. Tjuvlyssnade på ett gäng tjejer och tänkte gå fram och fråga om någon hette Frullan men det hade ju blivit jättepinsamt. Men så kände jag igen Frejis och Cicci (tack godegud för galleriet!) och då vågade jag gå fram. Men fy fan, jag får ångest än idag. *svettas*

• Oms
    muggles skrev 2011-03-02 15:00:09 följande:
    Ada och Beda mår fantastiskt bra, läkaren mkt nöjd. De väger väldigt lika nu (uppskattningsvis ca 850 + 880 gr) vilket ju är helt otroligt. Lagom med fostervatten och Ada ligger längst ner i bäckenet med huvudet neråt medan Beda ligger högre upp med huvudet uppåt (förra gången var det tvärtom). Tänk att man inte känner när de vänder sig - mkt märkligt. Ok jag kan känna att de bökar runt ibland och då kan man ju misstänka att de vänder sig men det är inte supertydligt. Livmodertappen nästan 5 cm lång och sluten (optimalt).
    Det låter fantastiskt bra Mugglan! härligt!
  • Oms

Snartis - usch vad läskigt med hjärtat och vad jobbigt med att ni alla brelv så pass sjuka! hoppas ni kryar på er och att det inte är ngt allvarligt?!

Lappis - grattis till kö-framgången!! hoppas att det fortsätter så och att ni känner er nöjd med att stå i den kön

• nennesjuttioåtta

Jaha, här ska man försöka hålla Nancy lugn och fin efter kastreringen igår men hon är ju som en gummiboll från en potatiskanon och hoppar upp och ned ur sängen och står och slirar med fyrbensdriften i hallen innan hon sticker ut i vardagsrummet och gör en salto upp i taket och tillbaks igen. Hoppas stygnen håller...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!