• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

koko - är det du som har lagt in en länk till kattcentret (fysiocenter)? Maken min var där när han hade problem med benet (musklerna) och nämner det varje gång vi går förbi (när vi promenerar ned på stan).

Och glöm inte att jag också vill äta samma som er (på vin- och ostkvällen)!

• Lapinette

Förresten, i eftermiddag ska jag på intervju. Spännande! Dels för att jag inte har sökt jobbet så jag har massor med frågor till dem och dels för att jag undrar så om det kommer att kännas "rätt" eller "fel". Sen ska jag iväg och AW med några väninnor .

• _koko_

lappis - Tog ett tag innan jag fattade vad du menade med "kattcentret". Ja, jag går dit "gratis" genom jobbet.

Vad enkelt, det här kan ju till och med jag komma ihåg, alla som svarat hittills vill ha samma som jag.

• Piggelin1

Skriver lite i etapper...

Nu kan jag ju avslöja vart vi var också - Gunnebo Slott
    www.gunneboslott.se/
    Vigseln var i själva slottet & middagen i det som kallas Kaffehus & Krog (hade hela för oss själva).

Min kompis som fixade hår & makeup dök upp runt åtta & då var det bara att dra igång direkt. Hon har jobbat både som stylist & hudterapeut förut, grymmekombo & himla roligt att det var ngn jag känner!
    Mannen skjutsade hem dottern till brorsan på morgonen, så kunde hon leka med sina kusiner på fm - helt klart optimalt - hon hade bara blivit frusterad över bristen på uppmärksamhet hemma (& bruden stressad...).
    Samtidigt hämtade han upp min äldsta brorsdotter (som är 20) på hennes hotell, sen var hon behjälplig under dagen (vi hade inte tärna eller bestman) med barnen & för grymmestöd för mig med! Hon & jag är rätt lika, inser jag mer & mer
    Egentligen skulle bästa väninnan & tillika lillemans fadder gjort detta, men hon låg nerbäddad i nästan 40 graders feber. Otroligt sorgligt att hon inte kunde vara med - när jag fick ett sms under fm där, då rann det flera tårar (tur att min kompis bara hade börjat grunda med foundation då....), när man insåg att det inte skulle funka för henne att vara med. Hon försökte med Alvedon, men det gick inte
    Hur som helst - min underbare make (!) hade köpt en halvflaska champagne, som jag sippade på under fm där. Lyx! ...och så varvade jag glamouren med lite amning Logistiken är inte att leka med en sån dag med två barn, varav en spädis - men det gick bra!

Skulle träffa fotografen vid halv ett ute vid Gunnebo & jag konstaterade att  "Får jag inte mjölkstockning efter det här, så får jag det aldrig" Jääädrar vad kallt det var att fotas i klänningen. Filt på, filt av, ta ett djupt andetag - nuuuu kör vi! Ska bli jättespännande att se bilderna sen. Under tiden satt brorsdottern i vår bil intill & roade Amanda, lilleman stensov. Funkade kanon! Sen upp till slottet, ta på Amanda hennes klänning - kan inte låta bli att säga det igen - hon var heeeeelt bedårande!!! Amma lilleman (brorsdottern höll klänningen medan jag satt i underkläder & strumpbyxor, full håruppsättning & smink - haha, vad rolig man såg ut!) & ta på honom finkläder med. Skulle fotat hela familjen inne i slottet, men Amanda vägrade & det kändes inte viktigt att ta den striden, så vi skippade det & det blev bara bilder på oss istället. Vi har så mkt bilder på henne ändå & kan fota oss alla fyra en annan gång.

Klockan femton tågade vi in, ojojoj, dåååå kom verkligen känslorna, blev så himla rörd när vi gick fram där, såg våra familjer - maken min har jag aldrig sett så rörd någonsin. Amanda gick före & skötte sig så otroligt bra! Så hila söt! Lilleman hojtade en del, men en av mina svägerskor tog hand om honom & var strax utanför salen, för att inte störa under själva vigselakten.

Jag som är den känslosamma av oss, under vigseln blev det faktist han som var mkt mer känslosam än jag. Han hade till & med svårt att uttala löftena & jag fick viska "Andas!" till honom
    Jättefin ceremoni, stod liksom med blicken ut genom stora fönster mt parken bakom. Kantorn spelade på den nystämda flygeln & makens syster spelade gudoligt vackert på fagott.

Vi började alltså med vigseln, sen gick det över i dopet (just det, vi fick en ny präst också - den planerade låg också nerbäddad i hög feber...). Då var det desto mera high-life! Lilleman gallskrek i princip hela ceremonin igenom. Till & med så att prästen undrade om vi skulle ta en paus, men vi insåg att han skulle inte lugna sig, så det var bara att köra på & "få det överstökat" (känns bra nu i efterhand att Amandas dop var så stämningsfullt, så har vi iaf ett sådant med oss).
    Till sist gick vi ut & utgångsmusiken var "What a wonderful world" - passar oss så himla bra, tyckte vi!

På tal om hojta - nu har lilleman vaknat, måste ta en paus...

• _koko_

Herregud, jag har varit här sen före 8 och inte fått ett skit gjort hittills... Känns mig sååå omotiverad idag, undrar varför? Kanske för att gårdagen var så trevlig, vill ha flera såna.

• _koko_

Åh, piggis, vilken fantastisk dag!! Och bebis som skriker under dop borde väl vara vardagsmat för prästen?!

• Fossing77

Piggelin - Får tårar i ögonen och ett stort leende av din berättelse, det låter sååå härligt! Jag hoppas vår dag blir lika härlig i november.

• Lapinette

Ahhh... what a wonderful life! Jag VILL GÅ PÅ BRÖLLOP! Det är ju så jäkla underbar dag/fest och stämning.

• Fossing77

Vi ska på 2 bröllop i sommar, 11 juni och 9 juli. Sedan lutar det åt ett till i augusti kanske... plus vårt eget i november.. 2011 är bröllopsåret! :)

• Lapinette

Fossing mitt bröllopsår var typ 2000 eller om det var 2001 .. då var det fem mycket nära vänner som gifte sig samma år. Jag är ju "tant" så nu är det inte längre så mycket bröllop.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!