• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Oj, här händer det saker.

Snartis, oj, vilken tur ändå att du inte led hemma utan faktiskt gick och kollade vad det var!

Parnassia, en resa förtjänar ni efter det där eländet, konstigt att det tar så lång tid för lilltrollet att lära sig sova på nätterna, som ni har kämpat.

Kul med Ada och Beda och livmodertapp och allt.

14 grader går det väl för sjutton inte att jobba i, herregud.

Pratades det inte tofflor här tidigare, mina Ugg som jag skaffade mig i början av året är helt fantastiska, skönaste tofflorna jag haft.

• nennesjuttioåtta

hej oms, visst är det härligt att handla sent! Jag blir helt chockad när jag råkar trilla in på affären runt 5 en vardag, det är ju anarki vid mjölken! 

• BrudSommar2006

Nenne, va, har ni kastrerat henne, jag trodde att ni tänkte para henne framöver?

• nennesjuttioåtta

14 grader hade ju funkat om du var skogshuggare, Lappis. Med yxa. 

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2011-03-02 22:09:34 följande:
    Nenne, va, har ni kastrerat henne, jag trodde att ni tänkte para henne framöver?
    Ja, vi insåg att det inte skulle hinnas med och det skulle i så fall ha blivit nu men om det blir som vi tänkt framöver så krockar det med allt. Det var inget lätt beslut och vi tycker båda att det är synd. 
  • nennesjuttioåtta

fast nu slipper vi vara rädda att hon mår dåligt av p-pillren, att vi råkar glömma.. och att någon brådmogen aby ska sätta på henne som hon själv inte har valt ut.  

• Oms

Hej Nennelainen och BS - det är väl bara ni som är inne nu va?-

här har det gjorts läxor i parti o minut men tyvärr är det mkt kvar...jaja, snart så har hon väl gått ut skolan och förhoppningsvis med bra eller iaf ok betyg o så sitter jag där o undrar vad jag stressade över

men jag måste säga att nu när jag verkligen vet om hennes svårigheter så ser jag dem tydligare... det e skitjobbigt för de har alltid funnit där men jag har så m¨ånga gånger genom åren tryckt bort dem på ngt sätt,dvs jag har gått in o löst situationen och brytit när jag sett att hon får panik över att det blir för mkt för henne...

undrar om jag har gjort det värre för henne maa det? får fråga läkaren sen när vi ska dit...

Nenne - bra att kastrera kissen, det finns alldeles för mkt risker med långvarig p-piller behandling för katter.

• BrudSommar2006

Hej Omsan, jo jag är här men nu får det bli sängen känner jag.

Nenne, jag förstår precis, vi funderade ju hur vi skulle göra när vi skaffade Elsa, vi hade ju egentligen tänkt oss en hane, men när det nu blev som det blev så började vi fundera på om vi skulle ställa ut och kanske ta en kull men sedan kändes det helt omöjligt att genomföra med barnen och allt och det känns skönt att vi skippade allt det faktiskt.

• Fossing77

Jag har storstädat köket bara för att jag ska slippa skämmas när hantverkarna värmer sin lunchlåda imorgon. Hur fjantigt är inte det? Som om dom bryr sig om att jag flyttat på papper och torkat bänkar.... Ha!

• porchez
    Oms skrev 2011-03-02 22:01:39 följande:

Skuttar in en snabbis efter en sen kvällstorhandling - riktigt skönt att bege sig till stormarkanden kl 20.00 på kvällen faktiskt, det är frontat o fixat för morogndagen men lite folk att bråka med

Lappis - har ni inte ngt arbetsmilöjombud? Arbetsmiljölagen är oerhört stark och i den regleras temperaturer på arbetet tex  gå in på www.arbetsmiljoverket.se och kika där. vi har tagit stöd av några av dessa lagar o rekomendationer där i vårt fackliga arbete.

så är det aldrig här, bor precis vid stadens MAXI och jag har snart handlar alla tider på dygnet (mellan 8-22 när det är öppet iaf), men det är ALLTID kö vi kassorna här...  

Hejja Mugglan och hennes tvillingar!

Parnassia kul att se dig i tråden, men jobbigt att det fortfarande är tungt med sömnen...

Vickan kul med jeansköp, jag hittade också ett par nya i lördags efter lunchen, mycket nöjd. Billiga var de också

Men jag vet inte vad jag gjort med mina pengar den här månaden, eller månaden har ju precis börjat och så kollade jag saldot på kontot idag och ...... paaahh! har ju typ inga pengar kvar, har inte kollat om det är nåt som dragits som jag inte har koll på men verkligen opassande när jag ska till Göteborg över helgen... Jag får ju bara skylla mig själv som inte har bättre koll.

Jag har förresten sökt 3 jobb idag, håll tummarna nu!

och vad vart det mer jag skulle kommentera? minns inte just nu. så bästa att stänga ner datorn och sova lite istället.

Nattinatt på er!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!