• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Piggelin: åh vilken underbar berättelse om dagen sitter med tårar i ögonen.

AM: nej dom argumenten låter inte bra för att hålla ihop förhållanden, men det är nog många som gör så tyvärr...

• fru AM
    Fossing77 skrev 2011-03-03 10:37:14 följande:
    He he! Jo, jag håller med dig. Det finns ju de som fastnat med varandra för alla anledningar UTOM att de har det bra och älskar varandra.  Snyggt hotat, förresten. Vinner du något på det? ;)
    Nu menar jag inte att man ska springa och skilja sig så fort man får lite problem - eller att man måste ha det bra hela tiden. Inte ens känna att man älskar varann varje år ... Men det ska finnas någon typ av kärnvärde kvar i relationen för att JAG ska tycka att det är värt att fortsätta. Och kärnvärdet mäts INTE i tillgångar, villor, sommarhus och bilar.

Mina hot om att förnya löftena syftar väl mest till att retas lite. Och det lyckas bra. Vet ingen som är så skrämd inför tanken att offentligt förkunna känslor som min man.

Ja fy sjutton Paranssia vad jobbigt det låter. Nu kanske inte Hektor vaknade riktigt så många gånger på nätterna - men nästan. Och det går över. Visst somnar Lilla själv? Det är ju första steget till att sova hela natten. Jag är ju numera ganska frälst på detta att låta barnen sova i eget rum ... (Om inte Hektor hade blivit sjuk så hade nätterna varit hur lugna som helst denna vecka. Men inatt hade han så hög feber att jag tyckte synd om honom att ligga och lida i ensamhet). Är inne på att rådda runt lite nu så att han ska få ett helt eget rum. Måste bara få med maken på det spåret också. Får kanske hota med de där förnyade löftena ...
  • fru AM

Men Snartis vad otäckt! Så du ska tillbaka för prover idag? Hoppas du kan få någon annan tillåten värktablett.
    KRAM! 

• Ore

Snartis: Hoppas att du får snabba svar på proverna - helst redan idag!

Piggelin: Härligt att dagen blev så fantastisk!

• Lapinette

Snartis - har du inte lärt dig att här inne är man aldrig ego!

AM - känner också ett par stycken som borde skilja sig .. främst kompisen som har en älskare sedan 4-5 år tillbaka men även mindre rafflande historier där de verkar bo ihop bara för att det skulle bli så jobbigt att flytta (typ).

Jag kan tänka mig att förnya löftena och ha en anledning till en till fest .. och ny klänning, en till ring! (får man det?) osv .

• Ore

Glömde skriva det förut, men vad skönt att gosnosens man kom hem lyckligt och väl och någorlunda i tid. Så nära BF vill man ju inte ha maken långt bort...

• Fossing77

Lappis - jag har vänner som får diamanter efter varje barn... någon är skyldig mig iaf 3 st då om jag räknat rätt Skrattande en kompis förhandlade till sig en sten per sytt stygn... det blev oturligt (?) nog en rätt maffig ring efter den förlossningen Flört

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-03-03 10:44:30 följande:
    Nu menar jag inte att man ska springa och skilja sig så fort man får lite problem - eller att man måste ha det bra hela tiden. Inte ens känna att man älskar varann varje år ... Men det ska finnas någon typ av kärnvärde kvar i relationen för att JAG ska tycka att det är värt att fortsätta. Och kärnvärdet mäts INTE i tillgångar, villor, sommarhus och bilar.

Mina hot om att förnya löftena syftar väl mest till att retas lite. Och det lyckas bra. Vet ingen som är så skrämd inför tanken att offentligt förkunna känslor som min man.

Ja fy sjutton Paranssia vad jobbigt det låter. Nu kanske inte Hektor vaknade riktigt så många gånger på nätterna - men nästan. Och det går över. Visst somnar Lilla själv? Det är ju första steget till att sova hela natten. Jag är ju numera ganska frälst på detta att låta barnen sova i eget rum ... (Om inte Hektor hade blivit sjuk så hade nätterna varit hur lugna som helst denna vecka. Men inatt hade han så hög feber att jag tyckte synd om honom att ligga och lida i ensamhet). Är inne på att rådda runt lite nu så att han ska få ett helt eget rum. Måste bara få med maken på det spåret också. Får kanske hota med de där förnyade löftena ...
    Förstår precis hur du menar Glad
  • muggles
    Ore skrev 2011-03-03 08:37:05 följande:
    Jublar över:

Att Ada och Beda mår prima (Och imorgon är det väl v 28+0, eller minns jag fel? Det var väl ett delmål strax efter op. om jag inte minns fel, så det får bli anledning till bubbeldrickande i Casa Ore i alla fall... )
    Du minns rätt - och fel Det är v 27+0 imorgon => v28

Hade precis persiennmontören här (persienner till nya sovrummet bla) och jädrar i min låda vad snygg han var!!! Lång, mörk, modellsnygg i ansiktet - och trevlig som en svärmorsdröm. Shit, snyggaste karln jag sett på läääänge! Hade jag inte varit gift, på tjocken och osminkad hade jag blivit nervös HAHA.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!