• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Men Lappis! Vad är det som hnder med kön!!!?
    Blivande fru L: kul dröm! Fast lite tråkigt att du inte fick prata med någon! Så brukar det inte vara när vi träffas i Nennes mammas funkisslott ...  

• Mopedvin

Asså shiiiiiit! Äntligen ikapp och då måste jag åka till jobbet... Hm får se om jag får en lugn stund över ikväll... Vid ev massbestälnning av borstar är jag med! Hurra för Lappis köplats, sweet får en extra kram, jag har en "sen" pojk och en "tidig" , heja Cissis dubairesa.... Sen kommer jag inte ihåg mer, kram till alla

• Lapinette

Vinkar (idag igen) till Mopedvin som susar förbi !

Blivande - vilken konstig dröm!

• Tinga

Lappis - vilken raketfart det blev på kön helt plötsligt! Härligt!

• Lapinette

Det verkar rassla till i omgångar. Typ ned fem platser, sen upp en och så står det still i några veckor.

• Lapinette

Har nu fått bekräftat från fastighetsskötaren att det är kallt i mitt rum (och nu är det ändå bättre denna vecka än när det var riktigt kallt ute). Jag har 14 grader på mitt rum!

• fru AM

14 grader, Lappis! Det är inte ok! Ni ska kräva att få hyresreduktion! Då blir det fart.

• fru AM

Jag står inte uuuut! Sitter och chattar med en kompis som är i Thailand och en på Mauritius. Vad GÖR jag här egentligen? INte ens något jobbuppdrag just nu - bara en febrig son. Lappsjuka eller nåt! Inte blir man lyckligare av en Mason Pearson (elelr två) - det är i alla fall konstaterat.

• _koko_

Har inte ens läst ikapp sista sidan, hinner inte, har haft en sjukt arbetsam dag idag. Först frisör i drygt 2h, sen långlunch med kollegor, efter det ett par timmars jobb och nu dagishämtning.

Vill bara säga att vi har bord bokat kl 18 på Wijnjas för 8 pers om en vecka och att vi gärna ska återkomma med hyfsat vad vi vill äta. Kolla menyn och hör av er till mig! Jag tror jag vill äta precis samma som sist.

Kram på er!

• muggles

Ada och Beda mår fantastiskt bra, läkaren mkt nöjd. De väger väldigt lika nu (uppskattningsvis ca 850 + 880 gr) vilket ju är helt otroligt. Lagom med fostervatten och Ada ligger längst ner i bäckenet med huvudet neråt medan Beda ligger högre upp med huvudet uppåt (förra gången var det tvärtom). Tänk att man inte känner när de vänder sig - mkt märkligt. Ok jag kan känna att de bökar runt ibland och då kan man ju misstänka att de vänder sig men det är inte supertydligt. Livmodertappen nästan 5 cm lång och sluten (optimalt).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!