• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

alltså, undrar om det inte är en sån vi haft hemma sen jag var liten?! Svart med rött puff och så nån sorts borst. Fast alla borstar kanske såg ut så på 70-talet...

• Liten med Mindre

Och jag som tyckte det var dyrt med tyska handgjorda tofflor. Ska jag nu lockas av snordyr handgjord hårborste? Är det verkligen värt det?

• Liten med Mindre

Telis - skulle det kunna fungera att tämja luggen med platt-locktång? Bara böja till den lite tänkte jag?

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-03-02 07:02:09 följande:
    Och jag som tyckte det var dyrt med tyska handgjorda tofflor. Ska jag nu lockas av snordyr handgjord hårborste? Är det verkligen värt det?
    Köp en pocket size, Liten. Jag lovar att den är värd det. Den spelar liksom i en helt annan liga av borstar. Min man är också helt såld - efter at ha testat min borste på Livia.
  • Telis

Liten, det beror nog på vilken typ av hår man har men för mig var den värd varenda krona, jag har aldrig varit i närheten av så fint hår förut. Jag är bara sur över att jag inte köpte en för 25 år sen.

Om jag hade den där fåniga luggen över hela pannan så kanske det inte skulle se så fult ut men problemet är att jag bara har den "i hörnen" och längs sidorna.

• fru AM

Länk till "billiga" butiken: http://www.richardjohn.co.uk/search_results.asp?act=search&query=Mason+Pearson&submit=GO

Tänk på att pundet är lågt nu!

Länk till  
    Mason Pearsons fula sida där de ger råd om vilken typ av borste man behöver. Jag har i o f s struntat i det - har alltid haft pure bristle utan nyloninslag:
    http://www.masonpearson.com/choose.html

förteckning över alla borstar:
    http://www.masonpearson.com/range.html 

• Liten med Mindre

Hhmm..undrar om de säljs i USA också? Nån som vet. Ska ju få ut o åka igen med jobbet. Det blev en väldig inflation i resor från ingenting på 6 år till flera långresor inom några månader.

AM - jag är lockad av ny borste. Faller för allt som är dyrt tror jag. Myser runt i ett par tyska Finn comfort tofflor på jobbet (ja - vi har ett toffelkontor ). Fick ett par akupressur-sulor med på köpet så jag hoppas ju bli jättevital av detta.

• fru AM

Telis: roligt att du är så nöjd! Har du pure bristle eller nylonblandning?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!