• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

kängu, hojt! Jag vill jättegärna ha tips på teckensidor, tycker det verkar jätteintressant.

• kängu

teckna.ecsweden.se/  Ganska ouppdaterad och gammal sida men finns en del att börja med.

www.teckna.se/  Fokuserar på barn med kommunikationssvh men kan användas för alla egentligen.

teckenhatten.com/index.asp&prodcat=&prodcat2=&label=&id=86
    Om man är intresserad av att teckna mycket så kan man köpa detta lilla teckenlexikon, väldigt smidigt!

barnboksnatet.blogspot.com/2011/02/appelhyllor-pa-landets-bibliotek.html
    Här finns lite info om det som kallas äppelhyllor, som finns på många av landets bibliotek. Där finns böcker med tecken, även pekböcker med tecken etc.

• fru AM

Kängu: tusen tack för din input!!! Tack även ni andra som försökt lugna mig.

Stackars lille Bupp-o har tyvärr blivit sjuk här på kvällen. Fick snabbt hög feber och ville gå och lägga sig redan klockan 18 ...  

• kängu

AM, stackars liten Det är verkligen en himla massa sjukdomar som går just nu. Vi vabbar med en halvsjuk Ru, vet inte egentligen vad som felas honom men han är hängig och gnällig. Kanske är det vattkoppor på G- det går på dagis.

• BrudSommar2006

Våra grannar har en tjej som går på Iris dagis, hon fyllde tre i helgen så vi var där och fikade, hon är alltså nästan ett år yngre än Iris. Hursom, hon har fått börja gå både hos sjukgymnast och logoped, hon går men har inte så jättebra balans ännu och de törs tex inte låta henne gå upp eller ner för trappen själv hemma och prata gör hon inte än. Hon hade en svår förlossning och de har inte vetat förrän nu om hon kommer att få några men. Förhoppningsvis ordnar det sig, hon har börjat säga enstaka ord nu men jag tror inte det hjälper det hela att de inte pratar svenska hemma med henne, eller ja, pappan gör det men han pratar ju så dålig svenska själv, han är från Holland. Så då får man väl vara glad känner jag att vi inte har några sådana problem att oroa oss för.

• BrudSommar2006

Det går RS igen i Stockholm, vet flera med småbarn som hamnat på Astrid Lindgren och inte bara småbebisar så var försiktiga alla!

Astrid har en ordförståelse som är fantastisk, säger man att vi ska gå och byta blöja så springer hon till tvättstugan, säger man att vi ska gå och sova springer hon till grinden vid trappen osv, men hon säger väldigt få ord själv, typ titta, ka för katt och mamma. Iris kunde säga många fler ord vid det här laget. Å andra sidan springer Astrid omkring så mycket så hon har väl inte tid att fundera på ord.

• BrudSommar2006

Maken har en bekant som stängt sitt Facebook-konto eftersom han blev så deprimerad att han fick en massa riktad reklam om hjälp vid barnlöshet och det faktiskt visat sig att de har svårt att skaffa barn. Han undrade hur FB kunde veta det men det måste väl helt enkelt vara så att de ger nygifta en viss tid och sedan antar att det ska skaffas barn eller nåt?

• porchez
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-28 22:12:18 följande:
    porchez ? när ska du träffa "vännen"? Tulo mellan knäna!  Nähä, dags att knoppa tror jag.  

HaHA Tulp mellan knäna! ska tänka på det! Men vet inte när det blir av, han hade skrivit upp sig på en massa övertid den här veckan så han visste inte när han kunde, så jag mitt pucko sa att han skulle höra av sig när han visste, tror inte det var så smart, för det lär han ju inte göra... Så nu är vi tillbaka till ruta ett känns det som, Porchez väntar vid telefonen!
  • porchez

äsch mitt internet bara krånglar ikväll så jag orkar inte krångla med att läsa ikapp. kommer tillbaka imorgon istället!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!