• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Jäklar stavade fel - Hektor menade jag...

• Lapinette

muggles - har bara haft en lunch med fd. chefen som jag mer såg som en lunch än en intervju. Det var då han tog upp det och frågade om jag var intresserad. På torsdag ska jag träffa styrelseordförande och lär få veta lite mer. Sen vet jag inte om de även vill göra tester och annat (jag menar om jag och styrelseordförande klickar dvs).

• nennesjuttioåtta

Vickan – inte guns n' roses då?  
    AM - Hurra för skönsovande Hektor! Jag har en kompis vars barn sa kakAAaaa om precis allt. Det kunde vara traktor, kaka, fågel, tack, äta... Men det gick över och nu kan han andra vokaler också
    Telis – fick lov att googla på kristallmosaik för jag såg fasettslipat framför mig i rött och tänkte typ bordell och stripstång, men glasmosaik är tydligen melerad och kristallmosaik klar. Det tror jag blir urtjusigt!
    Liten – för kräk!
    Lapinette – Wohooo plats 40!!  
    Jag förstår egentligen inte varför det ska jämföras öht med bebisar. Det är ju inget som man kan ta åt sig äran för ändå. Kan de inte sitta så sitter de inte – oavsett hur mycket man övat. Balansen måste ju finnas där och orken och intresset. Fast det är klart, är de sena på något så blir man ju orolig. Men jag har ingen koll på när de ska kunna vad så det är ju en bra strategi för att undvika funderingar i onödan. Pricken är iaf väääldigt tidig med att skriva, det är han som skrivit alla tackkorten.

• nennesjuttioåtta

Sweetstreet – ta hand om dig, det verkar vara mycket snurr runt dig (mer än vanligt)! Hoppas allt går bra för din vän!

• nennesjuttioåtta

hurra också för första delmålet för Ada & Beda – v 27! Releasefest om några månader!

• Fru E

Nenne-har glömt att gratta dig till väl utfört arbete i skidspåret!

• nennesjuttioåtta
    Fru E skrev 2011-03-01 11:29:59 följande:
    Nenne-har glömt att gratta dig till väl utfört arbete i skidspåret!
    Väl var ju att ta i, utfört arbete var det iaf.
  • viktualia

Nenne - jooo det blev lite GNR också! nu sover herr Troll och mamman har hunnit fixa hela stryktvätten...

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2011-03-01 11:33:05 följande:
    Nenne - jooo det blev lite GNR också! nu sover herr Troll och mamman har hunnit fixa hela stryktvätten...
    November Rain är väl GNR? Jaja, nog om det. Stryker du? Här står iofs strykjärnet uppe men det är för att jag ska sy gardiner till Prickens rum. Vilken dag som helst nu. 
  • muggles

Moa satt faktiskt också tidigt (vid jul och hon är född i slutet av aug) men det var inget jag kände ett behov av att skryta om. Sedan var hon ju inte särskilt tidig varken med att krypa el gå (snarare normal). Men hon var ju tidig med språket vilket alla skulle påpeka hela tiden. Själv försökte jag tona ner det för samtidigt som jag tyckte det var roligt att hon var tidig så vill man ju inte stressa andra. Och jag tänkte hela tiden att hon ju inte var tidig på allt, så vad spelar det för roll? Men man hamnar lätt i det där rejset och som AM sa, jag hoppas man är mer avslappnad med syskon sedan...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!