• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Meeeeen kan ingen vara här inne när jag är tjötsugen!!!

• Telis

muggles, det blir en röd kristallmosaik, 10x10. Köksluckorna behåller vi, det är inget fel på dom även om jag inte hade valt dom själv. Men det är egentligen ingen köksrenovering vi ska göra utan sätta upp en ny vägg i köket, vi bara passar på att byta diskhon och kaklet som vi verkligen retat oss på, så köksluckorna får stanna.

muggles igen, hahaha, joooo nog kände man igen det alltid. Jag har gått och fnissat hela dagen åt "nej, vet du, jag tror musslan slöt sig."

• FruCicci

Hahahahah, jag kände igen mig massor Mugglan!
    Så jäkla sjukt de där mammagrupperna, det tävlas i allt. Jag kommer särskillt i håg att en mamma tvingade sitt fetto till unge att sitta, han var 4 månader, men det är ju inte bra att sitta själva då för ryggen, men hon pratade om hur tiiiiiiiiiiiiiiiiiiidig han var Jag har ju bara haft en spyunge, det var inget att skryta med i den mammagruppen, när det var dags för att äntligen få smälla tillbaka lite med barn nummer 2 som faktiskt var ganska tidig på vissa fronter, så fanns det ingen mamma grupp ¨längre

Musslan stängs helt klart här med mellan varven ha ha ha jag garvar som en tok hela tiden... undrar om det inte är värre i mitt område till och med

• Snorkfröken77

Hej hej, sitter här mätt och belåten efter en överasskningsmiddag för maken hemma hos oss! Fyra av hans numera fd jobbarkompisar kom hit med mat och lagade mat åt oss och gav maken en flaska Whisky, han blev jätteglad och maten var lyckad och det var sÅ kul att träffa galningarna igen! Höjdarkväll!

Och vet ni, idag beställde vi barnvagn   Mycket ångest runt det. Men nu är det iaf gjort...

Jag beställde äve en söt plyschoverall och en body i lördags på nätet för hemfärd från bb om allt går bra. Jag vill ju inte packa upp en sak innan vi vet att vi får med oss någon hem, men jag inser ju att araben inte bör åka hem naken, så jag köpte det och det får duga. Lägger undan det i en påse så kan vi bara plocka med oss den när/om det är dags. Jag vill verkligen boa, det kliar i fingrarna på mig, men jag törs verkligen inte Jag pallar inte att plocka undan sakerna en gång till, jag gör det bara inte...

Oupsie - Bra att du påminde mig om foglossning och förlossning, hade inte tänkt på det! Men när jag läste Smints inlägg om hennes vän så kände jag, att nej, aldrig i helvetet att jag försöker föda vaginalt igen, usch vad illa berörd jag blev!

Telis - Röd kristallmosaik...*dreglar* Det är så galet snyggt! Vi har sagt att byter vi våra bänkskivor någon gång framöver ska vi även byta till röd kristallmosaik.

Cicci - Är det någon som fixar att dra till Dubai med två småbarn själv så är det väl du! Go girl!

Nenne - Gud vad duktig du är! Jag är imponerad!

Klockis - Gud vad hemskt med vovven Jag lider med dig! *långa hårda kramar*

Muggles - Visst är din magbild från v 24 i galleriet, tänkte att jag kanske skulle ta en bild när jag kommer dit bara för skoj jämförelse  

• muggles

Telis: det låter fint! Vad var det för kakel innan då som ni störde er så på? Vi störde oss på vårt kökskakel i början men nu har jag som tur är vant mig. Känns hål i huvudet för vår del att lägga tiotusentals kronor på att göra om helt nytt kakel bara för att det är lite "tråkigt" och inte speciellt fräckt. Vi har ju ingen vägg som ska ner...

• Telis

Snorkis, förstår verkligen att det känns überläskigt att köpa saker till araben! JAG tyckte att det var läskigt och då hade jag ju inte er erfarenhet med i bagaget.

Snorkis igen, det får bli en bild till galleriet på mosaiken sen.

muggles, det är orangegult och så där oregelbundet i kanterna, jag vill ha raka plattor.

Nu mot sängen. Kramar!

• muggles

Snorkis: förstår dig med boandet Det är knappt så jag har vågat heller... men visst är driften stark, det är väl hormonerna. Du jag kommer faktiskt inte ihåg men det kan nog stämma.

• nennesjuttioåtta

Vårt kakel är vitt med grå och rosa strimmor, för jävla fult uppsatt också men det där har man ju vant sig vid... mamma tycker det är fint, haha! Men nu vet vi inte om det blir någon renovering... Fast lite piff av furutak ska det bli iaf, så det blir lite ljusare i grottan (inte musslan, där är ljuset släckt, hahahahah!)

I min mammagrupp har vi inte träffats så många gånger att någon vågat börja skryta, men skrattade åt Ciccis beskrivning om fettot som satt vid 4 månader, för det gjorde ju Pricken (4,5 mån) och det berodde nog mer på storlek än något annat. Det vet jag stressade en av mammorna där vars barn är född samma dag och hon låg som en korv bara. Fast den bebisen är säkert före på annat. 

Gosnosen – Wooah, är det dags nu! Spännande!!! Paraffinemulsion köper du på apoteket, men du måste nog fråga efter det för det har inte stått framme någon gång jag köpt det (eh, 2 ggr). Annars ska väl Lactulos funka också, men det tyckte jag inte gav samma effekt. Minns än hur förvånad jag blev första gången jag crappade som nyförlöst och jag kände knappt något och ändå var hela toan full (den bjuder jag på) och jag överlevde! Och hade kunnat sitta naken på finduken utan att ge avtryck, hahah! Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snorkis – vad blev det för vagn? Förstår att det känns otroligt läskigt att boa. Men vilken höjdarkväll ni verkar ha fått! 

What else

Grattis EA långt i efterskott *skäms* KRULLTRUMPETER

Cicci – trevlig resa, klart det kommer gå bra!!! 

• start september

Gosnosen, vad roligt att se dig här! Det tar ett tag att vänja sig vid att inte jobba, men för mig var det en nyttig erfarenhet med ett break från jobblivet också.

Snorkis, förstår så väl att du vill vänta med boandet. Men bra gjort med vagnen!

Cicci, du fixar det tror jag. Man måste våga också! Visst har du vänner därnere så att du får lite avlastning/sällskap också? Sol låter helt fantastiskt.

• nennesjuttioåtta

och tack för alla grattis, jag känner mig jätteduktig! Ända tills jag läste lokalblaskan och det stod om en 80-årig tant som åkte 1,5 h snabbare än mig, hahah! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!