• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Cicci - om du skulle råka titta in här, skulle du vilja tipsa mig om boende i Kroatien? Vi har bestämt oss för att det blir en tur dit i sommar, och har nu påbörjat processen att hitta boende. Det finns ju så mycket att välja på och jag vet att du varit väldigt nöjd, så vill du dela med dig är jag tacksam.

• Lapinette

Snorkis - låter underbart med en ledig dag. Själv började fundera på om jag skulle hänga med maken till Israel i nästa vecka. Jag har inget att göra på jobbet just nu och känner mig så uttråkad.

Snaily - gårdagens middag var bäst . Pizzan var så där och det tog alldeles för lång tid att få den ... men jäkligt skönt att slippa laga mat idag. Har även två lime/vitchokladmousse som står i kylen och väntar. Marinerar jordgubbar just nu .

• Tinga

Grattis till fru & herr Piggelin! Det är också en tillställning jag ser fram emot att höra mer detaljer om.

• FruCicci
    Tinga skrev 2011-02-27 20:20:12 följande:

Cicci - om du skulle råka titta in här, skulle du vilja tipsa mig om boende i Kroatien? Vi har bestämt oss för att det blir en tur dit i sommar, och har nu påbörjat processen att hitta boende. Det finns ju så mycket att välja på och jag vet att du varit väldigt nöjd, så vill du dela med dig är jag tacksam.

Absolu
    Jag kommer inboxa dig!
    Jag är dock bara bra på just Istrien, jag har inte varit "långt ner" i Kroatien, typ Split och Dubrovnik.
    Men jag kommer inte göra det nu, ska se om jag hittar en lucka på jobbet när inte min chef sitter och gluttar på mig...
  • Tinga
    FruCicci skrev 2011-02-27 20:49:21 följande:
    Absolu
    Jag kommer inboxa dig!
    Jag är dock bara bra på just Istrien, jag har inte varit "långt ner" i Kroatien, typ Split och Dubrovnik.
    Men jag kommer inte göra det nu, ska se om jag hittar en lucka på jobbet när inte min chef sitter och gluttar på mig...
    Perfekt! Tack! Det är just Istrien vi är intresserade av.
  • start september

Tinga och andra med nära till Danmark,

har ni tips på mysiga ställen på Jylland? Det blir en Danmarksvecka i sommar när jag förhoppningsvis är i vecka 30. Vi har bokat boende på Lalandia i Billund, och Legoland står på programmet. Om det finns tips på annat som är kul att göra eller fint att titta på så mottages det tacksamt!

• Tinga

September - jag har inte varit på semester på Jylland på många år, men när jag var barn var vi där och då minns jag särskilt Djurs Sommerland (http://www.djurssommerland.dk/). Där hade de solfångare till poolerna, så det var varmt i vattnet, till skillnad från t ex Skara Sommarland.

Annars är ju hela kusten på västsidan helt fantastisk; mina föräldrar har semestrat där flera år i rad, och bl a cyklat på stränderna, för sanden är så hårt packad. Ni kanske kan hyra cyklar någon dag och ta en liten tur? I v. 30 borde man väl palla lite cykling; kanske ungefär så länge som är kul för en fyraåring.

Kanelbullarna ska man enligt mina föräldrar inte heller missa; de lär vara fantastiskt goda.

• start september

Tack Tinga,

ska kolla upp det. Jag tänker mig mysiga dagar på stränderna också och kanske god mat på små bykroer längs kusten. Men eftersom man ju inte kan vara säker på vädret i juni ska jag försöka hitta lite mer vädersäkra alternativ också. Regnar det mycker får det blir innepoolerna på Lalandia.

Kanelbullar ska noteras.

• nennesjuttioåtta

oj, jäklar! Nu har jag läst ikapp allt vad ni skrivit sen i torsdags och minns knappt något.

AM – Vilken baluns! Tappade du en sko nu igen?

Vickan – Stackars foten! Är den svullen?

Lappis - lantchips och löjrom till champagne alltså? Funkar sikrom, för det har vi ett par hg i frysen? Hoppas du år ett bra erbjudande från din ex-chef! 

Snartis – vi har en citygross   och är jättenöjda (känns som jag redan skrivit detta). Jag har testkört den på alla möjliga lantisvis:  grusvägar, snömodd och t i m dragit den i djup lössnö (en stig som visst inte var så bred) och Pricken höll sig kvar i. 5 stjärnor! Hoppas ni kom iväg på middagen!

Jag har också en supergammal Husqvarna – om den någon gång pajar (tveksamt)  kan den nog användas som betongsugga för att förhindra fartdårar här utanför.

Jo, jag kom i mål. Men nästa gång (if ever) ska jag nog träna lite mer innan. Det var jobbigt.

• nennesjuttioåtta

just det  – grattis till septembers VUL! Eller det känns som jag skrivit det också.

Snaily – lät hysteriskt roligt med din rallydag!

Lappis/Ore eller någon annan som har koll. Hur vet man sin maxpuls på ett ungefär? Jag hade pulsklocka men den var ju inställd på maken så den exploderade. Typ. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!