• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Grattis till herr och fru (!!!!) PIGGELAINENS!! *kNultrumpeter!* Hoppas ni fick en fantastisk dag!

Sweetie – vilken jobbig magsjuka lillskruttan verkar ha haft, om och om igen ! Skönt att hon är frisk nu! Och vad trist med minuset, men var ju lite väl spännande där ett tag.

Smint – fy faaaaaaan vad otäckt med din kompis förlossning! Jag läste högt för maken och han såg ut som han fått en propp – helt askgrå. Vad hemskt! Hoppas allt gått bra med den lilla! 

• Lapinette

nenne - du får helt enkelt kolla av din puls när du är ute och tränar. Kör du superhårt så du får blodsmak i munnen ligger du nog nära din maxpuls. Annars så ska man ta 225 minus sin ålder men det stämmer inte alls på mig eller så hittade jag den här http://springer.nu/traning/varktyg/rakna-ut-maxpuls/ som stämmer ändå sämre på mig .

• nennesjuttioåtta

Angående perfekta förhållanden. Jag tycker ändå att det är viktigt att man iaf försöker tro att det är det mest perfekta förhållandet –  för just mig, även om andra kanske hade velat ha det annorlunda. För man är väl ändå värd det bästa? Dåliga dagar kan jag komma på många dumma saker med min man, men de bra dagarna, som tack och lov är i stor majoritet, så kan jag inte komma på en enda som är av stor vikt. Inget som jag inte kan leva med. 15 år, going on 16. 

• nennesjuttioåtta

Lappis – jag hade en maxpuls på 187 och medelpulsen var 171. 

• nennesjuttioåtta

Lappis – inte för att du frågade men då stämde ju maxpulsen ganska bra på mig, om man gör det testet du länkade till, 225-ålder och så lite mittemellan. Är inte så sugen på blodsmak i munnen på ett tag framöver...

• Tinga

Nenne - gratulerar till målgången! Det är ju trots allt det viktigaste, men jag håller med om att det kan vara mer eller mindre besvärligt att ta sig dit, beroende på förberedelserna. Det är ju skönt om man slipper slita alltför ont längs vägen.

• Tinga

Nä, nu blir det sängen här. Alltför sent som vanligt, när inte maken är hemma. Natti, natti!

• Hattis

Piggelin - Stort grattis och hoppas att du har det riktigt bra nu

Oj vad jag ligger efter i semesterplanering, jag tycker inte att vintern alls ska ta slut, Telis - som svar på din fråga: JA! Så mycket jag orkar bör tilläggas. Funsiderar som bäst på vad jag kan tänkas orka i påsk. Sälen kanske...

AM - Vilken fantastisk fest! Det är inte utan att jag känner för att dra på mig en riktig blåsa och sätta upp håret *drömmer mig bort*

Lappis - jag blev så sugen på löjrom när jag såg att du skrivit om det att jag tvingade iväg maken för att köpa det bums Det är ju faktiskt en delikatess som jag får njuta av! Ha.

September - oj, ska ni hålla det hemligt ända till rul, det tänker inte jag göra om det blir bra siffror. Men så har jag inte råkat ut för det du har heller. Jag kan absolut tänka mig att det händer, men då vill jag nog att folk ska veta varför jag är ledsen ändå.

Sweet - Aha, där ser man, skönt att slippa noja hur som helst. Vet hur det är med konstiga 40+-cykler när man inte brukar ha dem, man blir ju galen!

Maxpuls - känns som om det var läääänge sedan jag var uppe i det men att det inte skulle vara så svårt att nå dit

Nä, nu får jag säga ajöken för ett tag. Natti alla

• nennesjuttioåtta

Min make har några vänner som gärna (?) pratar om sex, frekvens och allt med det och där verkar alla vara rätt ärliga. Fast jag är ju å andra sidan vän med deras fruar så jag vet ju ifall de skulle ljuga, moahahah! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!