• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Snacka om att man blir efter av att missa ett Solsidan, får ta igen det snart.

Oms, har du tips på bra gravidförsäkring? Hade Skandia (betalvarianten) sist, men vet du om någonannan  är bättre?

• nennesjuttioåtta

muggles – jamen eller hur, jag trodde också det var när ägget fäst som det började produceras hcg. Annars borde ju alla IVF ge plus eftersom man fått ett befruktat ägg tillbaka?!?! Härligt med dubbelhicka

• nennesjuttioåtta

september – vi har trygga barn (trygg-hansa) efter tips från Oms

• nennesjuttioåtta

klockarbol – usch vad fruktansvärt med hunden, det är ju verkligen familjemedlem som försvinner. Beklagar verkligen! 14 år var ju en skaplig ålder ändå! 

• nennesjuttioåtta

porchez – när ska du träffa "vännen"? Tulo mellan knäna! 

Nähä, dags att knoppa tror jag.  

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-28 22:09:18 följande:
    borde spridas på stortavlor
    japp! verkligen!
  • Snorkfröken77

Nenne - En City Gross (igen ) fast denna gång köpte vi i färgen Charlestone. Vi tyckte ju att vagnen verkade bra och efter ditt omdöme häromdagen fanns ingen tvekan. Kändes dock viktigt att den skulle se annorlunda ut, liksom för att markera att det är en NY bebis som kommer. Sen får vi se hur praktiskt det är med så mkt vitt, men snygg var den iaf!

• Snorkfröken77

muggles - Det måste definitivt vara något hormonellt, tur att man har internet iaf så man kan frossa i fönstershopping på söta saker Har surfat en del på barntapeter den här veckan och det är så roligt. Drömmer  om att få inreda ett barnrum. (trodde jag aldrig jag skulle säga...)

För att väga upp alla min bebistankar kan jag meddela att jag idag lackat naglarna i en grågrön metallicnyans och sedan fäst ditt glittriga blommor på några av naglarna Så nu känner jag mig lite piffig!

• viktualia

Snorkis - stilig vagn och vågad färg... säger fegisen med mörkgrå vagn... och du... läs min blogg (adressen finns på fejjan)... KRAM!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!