• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Halloj tjejer!

Jag tittar in lite snabbt och skickar cyberkramar till alla!

På söndag tar jag mina 2 barn och sticker till Dubai själv!
    Känns tog läskigt att flyga själv med 2 barn så långt och sen byta flight mitt i natta. Men men, klarar jag det så klarar jag mycket.
    Så det blir inget ost och vin galej för mig nästa vecka Om ni inte vill flytta på det någon vecka, jag kan tex den 17 mars Då är jag hemma igen

Tinga, jag har försökt att inboxa dig ag istrien o lite annat som jag undrade, vet inte inte om du har fått det....

Jag måste jobba vidare... men jag läser, kan bara inte sitta på jobbet och kommentera för jag har en chef som sitter bredvid mig och tittar hela tiden på vad jag håller på med (som allt som oftast inte rör jobbet )

• viktualia

Oupsie - jag är lite väl otålig tror jag... dvs vill ha hel fot NU! men men... får bli innelek med sonen idag. ÖF var precis som vanligt... massa ungar och galen ljudnivå...

kram på er alla!

• gosnosen

så smyger man sig in långsamt och lite tyst igen efter evigheters bortavaro ännu en gång...

finns massor och åter massor att kommentera så klart. har försökt att läsa men inte hunnit med allt. har varit en extremt intensiv arbetstid efter jul som nu äntligen är slut. eller ska jag vara helt ärlig så är det med blandade känslor jag nu har slutat jobba för att vänta på bebisen som har beräknad nedkomst om en vecka. vad mycket det är som sitter i ens jobbidentitet... iallafall i min. behöver nog landa lite i att jag inte ska jobba på ett bra tag nu, och det är väl bra om man har anpassat sig någorlunda innan bebisen kommer.

stort grattis till de nya trådbebisarna oupsie och smint! jag tror för övrigt att vi bor ganska nära varandra smint...

och snorkfröken, snartis, sept och hattis - stort grattis till era graviditeter! håller tummarna för fortsatt välgång!

mugglan - vilken dramatik ni har gått igenom! gläds så otroligt med er att det gick bra med op och att ada & beda verkar må bra och växa som de ska nu!

nenne - strongt av dig med vasaloppet! jag längtar som en dåre efter att få kunna röra på mig ordentligt igen. har inte stått på ett par längdskidor sedan gymnasiet men skulle just nu inte kunna tänka mig något härligare... märkligt eller hur! vill minnas att du tipsade om att paraffinemulsion kunde vara bra att ha hemma efter förlossningen, var inhandlar man det?

lappis - kul att ni ändå kommer framåt i kön, även om jag kan förstå att det känns oändligt just nu. ni njuter åtminstone av livet - er meny från i lördags låter supergod. har haft tilltugget med chips, creme fraiche och löjrom ett flertal gånger och det är verkligen gott till champagne.

am - vilken historia med klänningen, men kul att allt löste sig så att du fick glänsa på tillställningen. det är inte ofta man får tillfälle att klä upp sig på det sättet.

pb - har förstått att du har det rätt tungt. tycker dock att det låter som att du har fått bra hjälp och lilla truls måste ju bli som en liten solstråle i familjen. såg bilderna och my god vilken bedårande liten sak...

klockarbol - en stor kram till dig. snart borde det väl räcka med tuffa nyheter i ditt liv!

nu har jag säkert glömt 1000 och 1 saker att kommentera, men nu räknar jag med att kunna ha lite mer tid. 

som sagt är det en vecka kvar till beräknad nedkomst och jag hoppas att det inte blir särskilt mycket längre än så. mår fortfarande bra och har helt och hållet sluppit foglossning (låter inte alls kul det som oupsie och snorkis har). jag är så klart rätt trött och ganska less på att känna mig stor och otymplig, men än så länge inga förvarningar alls. har ju snappat upp ett och annat tips här tidigare på hur man kan försöka snabba på förloppet, men det får nog vänta ett par dagar så att jag får vila upp mig lite extra .

bäst att posta nu så att inte allt försvinner.

• Lapinette

gosnosen - jösses, är det så när nu!!! Åhhh.. vad spännande! Vad skönt att du har mått bra.

Cicci - ha det så underbart i Dubai. Tror du kommer att klara resan galant med två barn. Min väninna som bor i SF flög med sin två tjejer när de var små, från SF till Stockholm. Om någon klarar en sådan resa så är det du. Fast trist att du inte kommer och dricker vin med oss .

Själv har jag oerhörda koncentrationssvårigheter idag. Har fått lite mer info (kredituppgifter) av min bror gällande företaget som jag ska på intervju hos och det ser bra ut och så har jag fått iväg ett CV.

• viktualia

gosnosen - heeeeeeeeeeej!!!! Och det där med jobbpausen - joooruuuu! Här har du en till i den klubben. För min del räckte det tydligen med att jag nu gått ner i arbetstid. Jag klarade mig till halv tre idag... då började jag klättra på väggarna. Varvid jag letade fram de foträtaste dojjor jag äger och tog en promenad i alla fall. Fortfarande en bra stund innan maken kommer hem. Kära nån... jag är ju hopplös..... *suckar* (Trollet undrar ni - jooo han är glad och nöjd och sover just nu i vagnen medan mamman dricker dagens fjärde kaffekopp)

hur som - jag hejar stenhårt på dig, Gosnos och hoppas att ankomsten av ny familjemedlem blir skonsam för alla inblandade!!! *kram*

Cicci - du är ju härligt galen som reser med två småtossar. Men som sagt - är det nån som fixar sånt så är det du!!

• smint

Gosnosen: Nu blir jag ju oerhört nyfiken på vart du bor  Inboxa gärna

Tror lillkillen fått ont i magen, lite hård och magknip.. får se om man skall börja med några droppar kanske.

Cissi: Härligt med dubai, du kommer fixa det galant med 2 barn  

• fru AM

Hej Gosnosen! Lycka till här nu på upploppet och förlossningen och allt! Snart är ni en till!

Cicci: men vad synd att du inte kommer med på ostkvällen! Fast det kommer ju fler ostkvällar och Dubai smäller ju lite högre! Coolt av dig att flyga med två små, men Victor är ju stora karln nu Du klarar det säkert galant och med nylockat hår och ditt leende som får alla medresenärer att smälta. Så skönt med sol och värme - förstår att du åker!

Kom på ytterligare en bra sak med galamiddagen jag var på: jag träffade på en släkting som jag inte träffat på 16 år ... Min pappas kusin. Hon satt vid vårt bord och var lika glad som jag att ses igen. Idag var vi och fikade innan hon skulle resa tillbaka till Tyskland där hon bor. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!