• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Sweet - tror jag förstår de dubbla känsloran men härligt att se att du faktiskt är sugen på en till. Hoppas det fixar sig med jobb och green card och allt det där så ni kan ta och satsa på ett litet syskon.

Tinga - så du är själv, hur länge är maken borta?

Telis - kunde tänka mig att det skulle bli rött ! Låter superfint. Vad är det för färg på luckorna.

Snorkis - grattis till barnvagnen! Förstår att du vill boa men samtidigt vågar.

Själv låg jag och lästa om Sydkorea i Adoptionstidningen som damp ned hemma igår. Kändes mer verkligt igen när man såg bilder och fick läsa om landet och hur och varför de adopterar bort sina barn. Känns fortfarande som rätt val av land. Igår var det plats 40 för vår del. Sakta men säkert ...

• fru AM

Hejarop till Snorkis angående boandet! Förstår din oro, men vad det hemska som hände er än berodde på så var det i alla fall inte att ni hade köpt lite grejor till S innan. Är det så att ni vet vad det blir för kön nu???

Telis: rött är snyggt! Jag har inte någon uppfattning av hur sådan mosaik som du skriver ser ut men det är förmodligen apsnyggt!

Nu dagens första kaffebalja. 

• Ore

Lappis: Oooohh, hoppas att det svischar till rejält i kön emellanåt, så att det blir er tur snaaaart!

Liten: Jobbigt med kräkningar...

Sweet: Tråkigt, och nervöst med vännen.

• Lapinette

Ore - just tycker jag det känns helt ok med barn nästa sommar .. OM jag kanske byter jobb. Skulle helst vilja att provanställningstiden löper ut innan jag outar oooops, vi ska visst adoptera eller kanske bättre med oj, det gick så snabbt i kön! Om jag däremot inte byter jobb så vill jag vara framme NU!

• fru AM

Men Lappis: Plats 40! Härligt. Jag säger: passa på och byt jobb så har du en massa nytt att fundera på så går kanske resterande kötid snabbare. Vad arbetsgivaren anbelangar så måste de ju vara beredda på att alla anställda kan få barn (oavsett på vilket sätt barnet dyker upp).

• fru AM

Förresten. Hektor sov 18.30-05.30 i eget rum, utan ett knyst ... !

• Tinga

Lappis - maken är borta till sent torsdag kväll. Men idag hämtar min mamma på dagis, och sen sover hon över tills imorgon. Ska bli mysigt att få en kväll på tu man hand med mamma (efter att barnen somnat), för det händer inte så ofta nuförtiden. När jag var föräldraledig brukade vi träffas på hennes lediga dag varje vecka, men det är ju inte lika enkelt nu när jag jobbar heltid. Har förberett en fisk- och skaldjursgryta vi ska ha till middag ikväll.

Det går ju sakta men säkert framåt i den där adoptionskön; skönt att se att det tickar på rätt håll åtminstone.

• Liten med Mindre

AM - hektor kanske har stört sig på er och vaknat?

• Liten med Mindre

AM igen - GRATTIS hur som helst till sköna nätter.

• Lapinette

Tinga - mysigt med en kväll med mamma. Minns inte när jag träffade min mor helt och hållet själv så där. Dock har vi haft många sådana stunder innan då det verkligen var bara hon och jag under måååånga år.

AM - hurra för riddaren Hektor!!
    Och visst skulle ett nytt jobb göra att jag inte har tid att sitta och fundera i adoptionstermer lika mycket .. och inte hänga här för den delen. Till saken hör ju att jag har varit här i dryga 7 år och om jag inte byter nu så vet jag inte när och om det kommer att hända ... samt att jag vet inte hur länge till vi kommer att existera, vi blir ju bara färre och färre här.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!