• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Vinkar till mopedvin som svischar förbi!

• muggles
    Lapinette skrev 2011-03-01 14:15:22 följande:
    Kunde inte låta bli .. no 39!!!
    Finns det ingen app som plingar till i mobilen varje gång ni hoppar ner ett hack?!

AM: fast att Hektor är "sen" med talet (om han nu är det, jag kan inte bedöma det) har ju ingen som helst betydelse om några år. Moas kompisar har ju liksom kommit ikapp henne, det är lika mkt tjatter på dem. Möjligtvis att hon pratar ngt tydligare än sina jämnåriga men inget som man tänker på. Så att Moa var tidig när hon var mindre är ju rätt passé...
  • snaily

Snigel i upplösningstillstånd titttar in...

För 25 minuter sen skulle jag blivit uppringd för att vittna i den förhatliga rättegången. För 5 minuter sen ringde de för att säga att de är kraftigt försenade. Vad faaaaaaaan!! Jag som planerat hela dagen efter det här och just fått Yngla att somna i selen!! De skulle ringa upp igen vid fyra, kanske strax före fyra, då är Yngla säkert vrålhungrig eller nerbajsad eller skrikig eller i nåt annat katastroftillstånd... (vadå tänka positivt?) Så - nu måste jag alltså väcka henne för att hon ska vara lagom sömnig igen vid fyra?! Dessutom är jag så nervös så jag håller på att bajsa på mig. (ursäkta informationen)

Gaaaaaaaaah!

• BrudSommar2006

AM, gillar han inte att åka pulka heller alltså? Här är det Iris som gärna stannar inne och Astrid som vill gå ut! Fast hon går ju inte så jättebra i vinterskor och overall hon heller, inte när det inte är hyfsat plant i alla fall, men hon älskar att bli dragen i sin pulka. Var är de någonstans i Sälen? Hur bor de?

Vad hade Livia på sig när hon åkte upp då, hade hon inte någon jacka hon kunde ha i alla fall så att det räckte med att köpa till byxor? Jaja, så där skulle det bli här också!

Vad roligt att det går så bra för Livia i skidskolan, jag hoppas att det kommer att gå bra för Iris också. Fast nackdelen är ju att de andra barnen förmodligen kommer att kunna öva med sina föräldrar hela veckan sedan och hon bara kommer att kunna gå skidskolan och inget mer så hon kommer att komma efter ordentligt mot slutet av veckan gissar jag. Men vad göra, det finns ju ingen som kan åka med henne.

• BrudSommar2006

Snigeln, kan inte maken komma hem och ta henne när det väl blir dags? Tror faktiskt att jag bokat in maken att stanna hemma vid ett sådant tillfälle, men det kanske inte gick just idag? Förstår dock att du är nervös även om det kommer att gå jättebra när det väl blir dags. Usch, förstår precis hur du känner just nu även om jag adrig varit i just den sitsen!

• muggles
    snaily skrev 2011-03-01 15:11:27 följande:
    Snigel i upplösningstillstånd titttar in...

För 25 minuter sen skulle jag blivit uppringd för att vittna i den förhatliga rättegången. För 5 minuter sen ringde de för att säga att de är kraftigt försenade. Vad faaaaaaaan!! Jag som planerat hela dagen efter det här och just fått Yngla att somna i selen!! De skulle ringa upp igen vid fyra, kanske strax före fyra, då är Yngla säkert vrålhungrig eller nerbajsad eller skrikig eller i nåt annat katastroftillstånd... (vadå tänka positivt?) Så - nu måste jag alltså väcka henne för att hon ska vara lagom sömnig igen vid fyra?! Dessutom är jag så nervös så jag håller på att bajsa på mig. (ursäkta informationen)

Gaaaaaaaaah!
    Jag skulle låtit henne sova så att hon förhoppningsvis är utsövd vid fyra istället. Låter som ett svårt projekt att få henne sömnig till rätt tid och dessutom lyckas söva... Vad jobbigt Snigeln!
  • snaily
    muggles skrev 2011-03-01 15:21:46 följande:
    Jag skulle låtit henne sova så att hon förhoppningsvis är utsövd vid fyra istället. Låter som ett svårt projekt att få henne sömnig till rätt tid och dessutom lyckas söva... Vad jobbigt Snigeln!
    Äh, hon vaknade av mitt arga rytande och morrande när de ringt, så nu sitter hon i mitt knä och kinkar... ska se om hon vill ha lite påtår, så får vi prova selen igen sen.
  • Telis

AM, om det är till någon tröst så är Televinken sen med allt. Men som Lappis säger så spelar det ingen roll, om ett par år så kommer man inte att se minsta skillnad mellan dom som var tidiga med hittan och dittan och dom som var sena.

Fast jag trodde att man brukar säga att barn som hade syskon är tidigare än det första barnet för att dom har någon att härma? Det har iallafall jag skyllt på när det gäller Televinken.

Jag tror inte att du behöver oroa dig varken för Hektors utveckling eller för att han har fått för lite tid. Du har ju varit hemma mycket med dina barn och Hektor har fått mycket egentid med dig när Livia varit på dagis.

snaily, det kommer att gå bra! Jag håller tummarna! Fast du kanske skulle passa på att gå på toaletten nu innan dom ringer?

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-01 12:36:32 följande:
    vickan, Baaaa! Aproppå jobb/föräldraledig – hur har ni delat upp det nu? 
    jag är hemma måndag, tisdag och varannan onsdag. Och jobbar således torsdagar, fredagar och varannan onsdag. Få se hur vi tycker att detta funkar...

gick på prommis till centrum och tillbaka. totalt kanske 4 km. foten var helt slut... nu har jag sovit en stund, bredvid världens sötaste Troll... belönar mig med en kopp kaffe!
  • snaily
    Telis skrev 2011-03-01 15:24:53 följande:
    snaily, det kommer att gå bra! Jag håller tummarna! Fast du kanske skulle passa på att gå på toaletten nu innan dom ringer?
    Gjort!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!