• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

AM: Härligt att H sov så bra i eget rum, hoppas det fortsätter lika bra när syster kommer hem. Har ni ett extra rum till honom om det skulle behövas?

Lappis: Hejja för kön och spännade med ev nytt jobb.

Gosnosen: Jag kikar i inboxen senare, så härligt att det snart är nedkomst för buffy

haha ja avsnittet av solsidan var verkligen igenkännande. Men säger som du AM; tror det är mer som förstagångs förälder man jämför..   

Tinga: aj då med lilla kaninen, bäst att laga den kanske  Ha en mysig kväll med din mamma, alltid värdefullt att få egentid med dom

Sweet: Usch så jobbigt med din kompis, hoppas allt går så bra som det kan gå.

Idag skal lillskruttan till tandläkaren för första gången. Vi har sett på filmen på folktandvården och pusslat och läöst om moa som går till tandläkaren. Men det skall nog gå bra, bara se till att lilla H sover just då.. Sedan fick vi kallelse till 3 års kontroll på bvc, när blev hon så stor???

• viktualia

Men Lappis - man kan väl inte leva utan en privat dator?!?! *kliar mig hårt i skallen* Själv hänger jag ju bara här när jag kommer åt, vilket mest är kvällstid när jag jobbar... lite trist men jobbet tillåter inte BT-ande på arbetstid alls. Vilket nog är bra för okoncentrerade typer som jag...

• Lapinette

Lappis, ingen hemdator?! Vi har fem stycken.  - JÖSSES! Nej, både jag och maken har laptop på jobbet som vi släpar hem. Han gör det dagligen medan jag tar hem min på helgerna. Har pratat om att skaffa en hemdator men eftersom jag ändå tar hem min och jobbar hemifrån (liksom maken) så har det känts onödigt.

• fru AM

Telis: Hektor tecknar glatt med mig - det funkar beydligt bättre än na-na, ko-ko, bupp-o, tu-tu, ta-ta och allt vad han jiddrar om. Jag kanske är för gammal för att lära mig ett nytt språk, nämligen Bupp-o-språket ...?

Televinken kanske dels har tänder på G och så har säkert hans drömmar blivit mer intressanta/skrämmande. En gång i timmen ungefär kommer de ju upp i drömsömn (enligt BVC-läkaren) så det låter rimligt med mardrömmar. Vad jobbigt! För både honom och er!

• fru AM

Smint: vi har inget extra sovrum till H så där rakt upp och ned. Det känns lite förmätet att säga det men vi har ju fyllt alla övriga rum med andra funktioner som vi ogärna vill vara utan - t ex ett separat TV-rum och ett arbets/gästrum. Jag har en idé om att dela av vår gigantiska matsal med t ex draperier så att lite mindre än halva blir ett TV-rum och att Hektor då kan få TV-rummet som sovrum. Maken är dock HELT emot det eftersom han tycker matsalen är så bra att ha när man har många gäster. Vi har NÄSTAN fyllt den en gång, då vi hade 30 sittande (fast det hade fått plats 10 till). Onödigt stor tycker jag. Vi får se hur det blir.

• Fru E

Mugglan-ingen fara med sms:et tog ett beslut på eget bevåg med hjälp av dig och Nenne så det löste sig!
    Födelsedagar är inte alltid lätt att komma ihåg men tack i efterhand

• Fru E

AM-härligt att H sov så bra i eget rum, hoppas att det fortsätter lika bra!

Gosnosen-oj bara en vecka kvar, säger som Mugglan att för alla andra går allting så fort

• muggles
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-28 22:20:35 följande:

muggles - Det måste definitivt vara något hormonellt, tur att man har internet iaf så man kan frossa i fönstershopping på söta saker Har surfat en del på barntapeter den här veckan och det är så roligt. Drömmer  om att få inreda ett barnrum. (trodde jag aldrig jag skulle säga...)

För att väga upp alla min bebistankar kan jag meddela att jag idag lackat naglarna i en grågrön metallicnyans och sedan fäst ditt glittriga blommor på några av naglarna Så nu känner jag mig lite piffig!

Ja för de naglarna funkar ju sådär vid blöjbyte eller hur?! Så det måste ju vara samma sak som att köpa tajta jeans för att bli gravid...?
  • Fru E

Snorkis-förstår att det måste vara dubbla känslor att boa inför S syskon men samtidigt är det kanske bra som terapiarbete . Allra längst in är det nog viktigt att ha en liiiiiiiiten känsla av att det kan gå bra även om det är svårt

• muggles
    Lapinette skrev 2011-03-01 09:15:43 följande:
    Igår var det plats 40 för vår del. Sakta men säkert ...
    Snart är ni halvvägs! Ni började väl på plats nr 65 el så va? Och nästa gång spräcker ni 40-gränsen iaf (dvs kommer under 40)
    Jag tycker det låter som att du är sugen på det nya jobbet, kul! När får du besked?

AM: bra jobbat med Hectors sömnprojekt!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!