• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

AM - ja det är riktigt fnissigt! Reklam på fejjan - man kan klicka bort den och då får man tala om varför. På det viset har jag blivit av med en massa reklam som bara stör. Den finns på startsidan i högerspalten.

• nennesjuttioåtta

Telis – allvarligt?! Jag vill ha Aniston-hår! Vilken köpte du?!??

• nennesjuttioåtta

AM – vad kul att det går så bra för Livia (i nya kläder), synd på dåligt väder

• Telis

nenne, jag köpte den som kallas för Popular.

Vickan, det är den där svindyra Mason Pearson som AM pratade om för ett par veckor sedan.

Galet dyr (iallafall om man jämför med min gamla från Apoteket för 49.90 ) men såååå värt det. Iallafall för mitt hårtrassel.

• Telis

Vickan, fast den där jämrans stubbluggen rår den inte på.

• viktualia
    Telis skrev 2011-03-01 21:25:00 följande:
    nenne, jag köpte den som kallas för Popular. Vickan, det är den där svindyra Mason Pearson som AM pratade om för ett par veckor sedan. Galet dyr (iallafall om man jämför med min gamla från Apoteket för 49.90 ) men såååå värt det. Iallafall för mitt hårtrassel.

hm.... får nog be om länk/inköpstips....
  • nennesjuttioåtta

Telis – *noterar flitigt* var köpte du den? Jag glömde memorera det när AM berättade , men det var rätt saftiga priser (min kostade ändå säkert pjaa 89 modiga riksdaler)

• fru AM

Telis: jag har fått min borste men inte packat aupp den än ... Håller på att ta avsked från den gamla som ju livia ska få ... Jag köpte en Handy size pure bristle vilken är samma modell som den första jag hade, efter det har jag haft pocket size. Fick den första när jag var ca 11-13 år - har aldrig haft ngn annan, utom 'mellan borstar' som när en blev snodd o det var svårt att hitta en ny att köpa. MP är verkligen bäst!

• fru AM

Köptdm min på en sajt som jag tror hette richardjohn ... Sparade 200-300 kr jfrt med att köpa i butik här! Billigare än husdjurssajterna vad jag kunde se. Finns även rosa borstar i pocket size att önska till ev döttrar i dopgåva ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!