• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Åh, nu har jag också börjat fundera på att köpa en sån där borsteObestämd.

Men vad är det som gör den så fantastisk? Vad händer med håret? Blir det mjukare, glansigare? Eller vad?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag har ju meddelat mitt jobb att jag ska börja i maj och min vikarie kommer ju sitta på min plats fram tills dess plus att maken har massor på jobbet så det skulle fungera väldigt dåligt i planeringen för alla inblandade om jag kom och försökte ändra nu.

Muggles, ja det skulle väl vara om de köper den informationen då, jag vet inte varför jag inbillat mig att de inte gör det, eller om de registrerar ordval som används i meddelanden då. Jaja, skönt att jag slipper reklamen i alla fall.

Iris dagisfröken har svininfluensa och har varit jättedålig, fast nu är hon visst på bättringsvägen. Undrar hur många av dagisbarnen som kommer åka dit.

• smint

Mitt hår skulle nog må bra av en bra borste, men jag är lika nyfiken som Oupsie vad som händer med håret

Här har jag och barnen isolerat oss på nedervåningen, sambon har ngn magåkomma, inte kräkts men år andra hållet. Kan vara något han ätit, hoppas på det.. Pratade med BVC om råd om lilleman skulle bli sjuk.. Men det var som vanligt att hålla koll på allmäntillståndet och mata på om dom bara får diarre och vätskersättning om dom kräks..

Lappis: Helt underbart ju med en plats ned till

• fru AM

Borsten gör håret blankt, följsamt, luftigt osv utan att det nånsin blir elektriskt (av själva borstningen alltså). Man får även en lätt skalpmassage tack vare den fjädrande borstbotten. Borstarna håller "hur länge som helst" JAg har slitit ut två (och då var den ena begagnad då jag "ärvde" den från min mamma), blivit bestulen på en, tappat bort en och ska nu (kanske) ge Livia min begagnade Pocket ...
    Se här MP:s egen motivering till varför de är annorlunda: http://www.masonpearson.com/why.html

De missar dock att beskriva kvalitetskänslan man får under själva borstningen. Vardagslyx! 

• Lapinette

Jösses, snabbt och fel men jag tror ni förstår . Sakta men säkert räknar vi ned. Ni får stå ut med mina uppdateringar i typ ett halvår till.

• Blivande fru L

Nu blir jag också sugen på Superborsten Jag Inte Visste Att Jag Behövde.

Måste bara få berätta om min konstiga dröm jag hade inatt. Det skulle vara trådträff hos Nennes mamma som bodde i världens funkisslott med hushållerska med svart klänning och vitt förkläde, tennisbanor, egen strand och allt. Jag kom dit alldeles för tidigt och blev serverad små chokladbiskvier och kaffe som husan serverade ur silverkanna medan vi väntade på er andra. Allt var så fint att jag kände mig osäker på hur jag skulle sitta och vad jag skulle säga. Plötsligt började det komma folk och jag gick fram till en tjej som jag trodde var Telis för att hälsa. Jag hade ju inte träffat någon av er IRL och var väldigt nervös över det. När jag skulle hälsa på den här tjejen visade det sig att det inte var någon trådis alls, hon såg väldigt frågande ut när jag presenterade mig som Blivande Fru L. Det visade sig att det var massor med andra människor där, inte alls bara trådisar, och mitt i allt var det så mycket folk som stod i täta klungor och pratade att jag inte kunde ta mig fram för att hälsa på någon. Det hela slutade med att jag åkte därifrån utan att ha pratat med någon av er. Snopet avslut på drömmen! Hoppas på en chans att få presentera mig om jag någon gång träffar er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!