• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Jag tror jag ska samma som ni åt sist! Nu när jag har blivit större i aptiten igen (sist hade jag varit magsjuk eller nåt har jag för mig).

• Lapinette

AM - den här fastigheten är SKIT! Det har från och till luktat peck sen i december. Om vintern svinkallt och om sommaren supervarmt! Och nu verkar städarna (de som städar i porten) ha gått i strejk för det är så skitigt. Uppskattar verkligen min hemmaadress när jag ser och utstår det här på arbetstid.

• Snartis

En sjuk snartis tittar in... Var hos läkaren imorse för stod inte ut med huvudvärken och yrseln. Mår skitskumt. Har bihåleinflammation samt att de hittade blåsljud på hjärtat. Så nu väntar ul på hjärtat. De vet inte om det är medfött eller om det är för hög belastning iom graviditeten. Kicken har influensan så han har hög feber och världens hosta. Så det är sjukstuga här hemma. Hoppas ni alla mår bra Kram

• fru AM

Lappis: ni måste klaga tydligt hos värden för att få chans till förbättring! Har ni gjort det? Om de vet om men struntar i problemen ska ni kräva hyresreduktion. Koko: så snart min heta potatis till son går o lägger sig o jag kan surfa på en riktig dator så kollar jag in menyn o hör av mig. Gullig du är som fixar!

• muggles

Ok, firade Adas och Bedas välmående med att beställa en Handy Bristle B3 (750 pix)

Vi fick förresten se en slumrande Ada i 3D, man såg verkligen ansiktet - hur fräckt som helst. Var på vippen att fråga om vi kunde få en utskrift... (men det ingår nog inte).

• Lapinette

Snartis - läskigt med glåsljudet på hjärtat. Vad ska du göra åt det och yrseln/huvudvärken?

AM - lukten har vi klagata på sen i december och de har varit här flera gångar. Tyvärr har jag inte klagat när det gäller kylan utan det gjorde vi först för ett par veckor sedan då även resterande kontoret (övriga kollegor) höll på att frysa häcken av sig.

mugglan - läckert att få se ansiktet!

• muggles

Snartis: vad läskigt! Hoppas det inte blir värre!

Någon som vet hur Frullan mår förresten?

Nenne: jag gillade också tapeterna du länkade till. Men får nog lugna mig på tapetfronten ett tag nu...

• Tinga
    muggles skrev 2011-03-02 15:00:09 följande:
    Ada och Beda mår fantastiskt bra, läkaren mkt nöjd. De väger väldigt lika nu (uppskattningsvis ca 850 + 880 gr) vilket ju är helt otroligt. Lagom med fostervatten och Ada ligger längst ner i bäckenet med huvudet neråt medan Beda ligger högre upp med huvudet uppåt (förra gången var det tvärtom). Tänk att man inte känner när de vänder sig - mkt märkligt. Ok jag kan känna att de bökar runt ibland och då kan man ju misstänka att de vänder sig men det är inte supertydligt. Livmodertappen nästan 5 cm lång och sluten (optimalt).
    Perfekt!
  • Tinga
    Snartis skrev 2011-03-02 15:26:37 följande:
    En sjuk snartis tittar in... Var hos läkaren imorse för stod inte ut med huvudvärken och yrseln. Mår skitskumt. Har bihåleinflammation samt att de hittade blåsljud på hjärtat. Så nu väntar ul på hjärtat. De vet inte om det är medfött eller om det är för hög belastning iom graviditeten. Kicken har influensan så han har hög feber och världens hosta. Så det är sjukstuga här hemma. Hoppas ni alla mår bra Kram
    Krya på er!
  • muggles

Lappis: 14 gr är ju jättekallt! Speciellt att sitta stilla och jobba med datorn. Fattar inte att du stått ut...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!