• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    fru AM skrev 2011-03-02 17:11:08 följande:
    Heja Ada o Beda! // Måste förresten revidera mitt skitsnackande om min egen lille son - han försöker ju verkligen prata. Han sa precis både 'kanin' och 'dansar'! Det gläder mig - och även Lappis borde känna sig hedrad!
    Hi hi! Han har hängt vid datorn med dig och kikat på Lappis bild :)
  • viktualia

Snartis - lät hemskt!! Krya på dig-kramar!

Shopping - dels har jag just gått en vända i jobbstaden. Hittade bl.a. jeans = äntligen! Alla par jag har är mer eller mindre utslitna. Dels funderar maken och jag på att åka till VFO och fynda lite på lördag. Http://www.vfo.se så lyxborsten får nog vänta....

• fru AM

Koko: har kollat på menyn nu - jag tar samma som förra gången. Inboxar dig detaljerna eftersom jag knappast kan räkna med att någon annan än jag minns vad jag åt!

• gosnosen

heja ada och beda! låter helt rätt att fira med en ny hårborste ! är själv lite sugen på en borste nu när flera av er lovprisar den så mycket! min nuvarande borste är förvisso köpt på en frisersalong, men för ca 15 år sedan, så den lär väl vara avskriven vid det här laget .

heja kön lappis! hurrahurrahurra!

höll på att bli smått galen nyligen. maken var tvungen att åka till malmö över dagen i jobbet idag, givetvis med fullt ombokningsbara och avbokningsbara biljetter. så hade han lite tur och kom iväg till sturup lite tidigare än han tänkt och lyckades boka om sin flight till en tidigare avgång (vid 18-tiden istället för vid 19-tiden). sen ringer han 15 min senare och då har planet gått sönder och de ska inte sätta in någon ersättning - och självklart blir 19-flighten fullbokad direkt. så det besked de får är att de ska bussas till köpenhamn och KANSKE få flyga hem kl. 22.45. känns inte helt ok, även om det är lugnt och stilla i magen så vet man ju inte hur fort det kan sätta igång... men tack och lov så tänker maken till lite och går tillbaka till informationsdisken och frågar om det möjligtvis kan vara så att hans ursprungsbokning ligger kvar trots att han gjorde en ombokning, och tänka sig, det gjorde den. så nu är maken äntligen på väg hem och buffy har äntligen fritt fram - nu får hon komma. funderar på att börja massera bröstvårtorna .

• gosnosen

snartis - krya på dig! lät inte alls så kul med ev. blåsljud på hjärtat.

• Parnassia

Blir så glad av att läsa att Ada och Beda mår bra och att Lappis kö går framåt!
    Hurra!

• nennesjuttioåtta

heja Ada och Beda! *krulltrumpeter*
    Heja köplats 37!!!!!!! *vågen*

BlivfruL – Min mamma i ett funkisslott med hushållerska och tennisbana, det var ju bara för jäkla festligt och tvärtemot, hahAAA!!! Fast det är nära tennisplan iofs... Hon kanske sitter och ruvar på några miljarder som överraskning i deras skjul med golvdrag?! Och du, jag vet hur det är att vara på tråddejt utan att prata med någon, få sitta själv och äta brunch och känna sig borttappad och offside – fast det ordnade upp sig på slutet när jag hittade dem bakom ett hörn.

Den där hårborsten lockar, hahha

Snartis – men HUH! Var rädd om dig!

Gosnosen – gnugga för glatta livet, dags för leverans av Buffy! 

• nennesjuttioåtta

jag vill också vara på ost och vinkväll, fast utan all ost som luktar strumpa *trumpen*

• nennesjuttioåtta

Parnassia – hej hur mår du? Får ni sova något?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!