• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Lappis: Jag vill också gå på bröllop! Syrran valde ju att skaffa fler barn istället för att gifta sig, vilket de annars hade pratat litet löst om. Och hittills har ingen bröllopsinbjudan från någon av kompisarna dykt upp i brevlådan, det är annars åtminstonde 3-4 st som skulle kunna slå till med att gifta sig...

Ska dock på en vigsel till helgen, ett par i föräldragruppen som gifter sig. Jag är inte bjuden på bröllopet, men har frågat om jag fick komma till kyrkan och titta. Bröllopet är en överraskning, inte många utanför vår föräldragrupp som vet om det. Skoj!

• Fossing77

Lappis - Ja det blir väl så att det smittar inom vänkretsen. Förra året hade vi barnår... tror det var 7 eller 8 av oss som fick en liten mellan mars-oktober. Nu måste vi sluta leva i synd pga av alla barnen då... så i år gifter vi oss ;)

• fru AM

I min ålder får man mer hoppas på att folk ska börja skilja sig och sedan gifta om sig om det ska bli några bröllop ... Eller invänta barnens bröllop. Bara 20 år kvar!

• fru AM

Piggelin: Låter helt fantastiskt det du berättar om bröllops- & dopdagen! Var det så att bröllopet var hemligt för större delen av gästerna tills skarpt läge? Eller har jag fantiserat ihop det? JAg vill se en bild, flera bilder!!! Klänning, hår, make-up, din make, Amanda, lillen, prästen, gästerna ... 

Snartis: usch vad hemskt med misstänkt hjärtproblem! Hoppas det är ofarligt det lilla blåsljudet. Var läkaren säker på att det är därför du är yr? Tänkte det kunde vara "vanlig" gravvoyrsel och ett ofarligt blåsljud (försöker tänka positivt)

Det ska bli så kul på Wijnjas! Ser verkligen fram emot lite vuxentid efter dessa dagar o nätter ensam med en sjuk Hektor. 

• Fossing77
    fru AM skrev 2011-03-03 10:18:58 följande:
    I min ålder får man mer hoppas på att folk ska börja skilja sig och sedan gifta om sig om det ska bli några bröllop ... Eller invänta barnens bröllop. Bara 20 år kvar!
    He he! Att hoppas på skilsmässor är väl lite väl hårt. Bättre att hoppas på att dom vill förnya sina löften kanske? :D
  • fru AM
    Fossing77 skrev 2011-03-03 10:24:28 följande:
    He he! Att hoppas på skilsmässor är väl lite väl hårt. Bättre att hoppas på att dom vill förnya sina löften kanske? :D
    Berätta inte att du hört det av mig men i vissa fall är det berättigat att hoppas på skilsmässa - vissa kompispar skulle bli betydligt lyckligare på egen hand elelr i nya konstellationer. När de gnölat på varann i 20 år redan så undrar man hur det ska kunna sluta bra ...

Förnya löften skulle INGEN av våra kompisar få för sig att göra. Det brukar jag hota min man med att vi ska göra om jag vill stressa honom riktigt ordentligt.  
  • fru AM

Missförstå mig rätt men när de uttalat "håller ihop" (dvs fortsätter leva under samma tak) för att det skulle bli så jobbigt att tvingas bo lite mindre flott om de separerade så känns inte förhållandet direkt grundmurat ...

• Fossing77

He he! Jo, jag håller med dig. Det finns ju de som fastnat med varandra för alla anledningar UTOM att de har det bra och älskar varandra.  Snyggt hotat, förresten. Vinner du något på det? ;)

• muggles
    Parnassia skrev 2011-03-02 21:21:14 följande:
    Hej!
    Just nu komar vi i soffan och äter ost. Det är ju inte så dumt.
    Annars är det fortfarande illa på den andra fronten. Hon vaknar ca 8 ggr per natt och somnar om själv kanske 3 av de gångerna. De andra gångerna krävs att vi söver om henne, alltså i princip gör en ny läggning...
    Nu är vi dessutom förkylda.
    B*js.
    Fy farao vad det låter jobbigt!!! Många kramar. Någon gång går det ju över men det känns ju som en eeeevighet när man är mitt inne i det...
  • Snartis

Ledsen om jag är ego... Ska tillbaka till läkaren strax för flera prover, har knappt kunnat sova inatt. Fick cirkeln för att få bort huvudvärken men mådde sjukt dåligt av den, fick frossa och helt skakis. Bebisen blev helt tokvild när jag tog det Usch börjar faktiskt bli lite orolig nu

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!