• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Hej piggis och GRATTIS!!!

Har ni sett reklamen här till höger där de "förbättrat" en bild till "drömbilden" för bara 150kr?? Jag tycker varken att den är förbättrad eller någon drömbild utan mest en bild som garanterat INTE skulle få mig att anlita dem...?!

• Piggelin1

Har försökt läsa lite här & där, men tyvärr väldigt lite förra veckan, av natruliga skäl - men tack för de grattis & lycknskininngar som jag såg

Vi hade en alldeles alldeles alldeles UNDERBAR DAG HjärtaHjärtaHjärta Går fortfarande runt här i ett lyckorus & är alldeles nykär i min MAN Hjärta

Kunde inte haft en bättre dag - vädret var bra, stället underbart, maten fantastisk, alla var fina, Amanda var heeeelt bedårande i sin klänning, min klänning satt som en smäck efter alla provningar, brudbuketten var såååå fin, för att inte tal om frisyren & sminket, som blev så himla fint! Min make (!) var grymmesnygg i sin tredelade kostym och och och...

• Fossing77

Ja, GRATTIS Piggelin! Vad härligt att ni fick en bra dag! Hjärta

• Tinga
    _koko_ skrev 2011-03-03 08:50:59 följande:
    Hej Tinga! Det gick ju bra!
    (Fast nu skriver jag på datorn istället.) Är väldigt förundrad över att stället jag jobbar valt en state-of-the-art-telefon som iPhone och inte enklaste, billigaste möjliga, för så brukar det vara. Inser dock att jag har massor att lära mig om hur den där mojängen fungerar, men det lär väl komma efter hand (iallafall om jag anstränger mig lite). Tyvärr, i just det här sammanhanget - inte annars, är min man ingen tekniknörd, så jag kan inte räkna med någon hjälp därifrån.
  • _koko_

tinga - Och jag kan inte hjälpa till heller eftersom jag vågar vägra iphone. Fast jag har ju en ipad så jag har ju straffat ut mig ändå. Det bästa med smarta telefoner upptäckte jag igår när jag premiäranvände min shb-app för att föra över pengar mellan konton så jag kunde betala frisören.

• Tinga

Grattis igen, Piggelin! Så underbart att ni fick en sådan fantastisk dag. Låter som att du befinner dig i precis ett sådant tillstånd som man ska göra några dagar efter sitt bröllop.

• Tinga
    _koko_ skrev 2011-03-03 09:01:20 följande:
    tinga - Och jag kan inte hjälpa till heller eftersom jag vågar vägra iphone. Fast jag har ju en ipad så jag har ju straffat ut mig ändå. Det bästa med smarta telefoner upptäckte jag igår när jag premiäranvände min shb-app för att föra över pengar mellan konton så jag kunde betala frisören.
    Ja, appar liksom - vad är det? Nä, det vet jag, men det är mycket som är oklart. Var t o m tvungen att googla iTunes häromdagen, för att se vad jag skulle ha det till. Så där ja; nu har jag avslöjat hur totalt rudis jag är på det här området.
  • _koko_

tinga - Jag med när jag fick min ipad, och blev duktigt arg på köpet, VARFÖR ska jag tvingas installera ett jäkla program på min dator för att kunna aktivera min ipad?? Jag har inte ens startat itunes sedan dess... Och jaja, man ska ta backuper och jaddajadda, men det orkar liksom inte jag... Så viktigt är det inte att ha kvar angry birds och doodle buddy...

• Lapinette

Piggelin - ser fram emot ett låååångt utlägg om bröllopet och åter igen GRATTIS!!!

Tinga - jag har en i-phone men kan nog inte hjälpa till så mycket då jag bara trycker lite här och där och sen kommer min make och fixar nya appar, musik, ser till att jag inte har för många "fönster" öppna etc . Fördelen med att ha en tekniknörd till make .. nackdelen - att jag inte lär mig själv.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!