• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez
    muggles skrev 2011-03-03 11:01:20 följande:
    Du minns rätt - och fel Det är v 27+0 imorgon => v28

Hade precis persiennmontören här (persienner till nya sovrummet bla) och jädrar i min låda vad snygg han var!!! Lång, mörk, modellsnygg i ansiktet - och trevlig som en svärmorsdröm. Shit, snyggaste karln jag sett på läääänge! Hade jag inte varit gift, på tjocken och osminkad hade jag blivit nervös HAHA.
    Jag har inga persienner, så kanske skulle fixa det då
  • viktualia

Snartis- usch vad läskigt!! Kram och krya på dig!

Piggelin - ljuvlig bukett och låter som en ljuvlig dag!!Grattis igen!!

Telefon- jag är störtnöjd med min jobbtelefon, en HTC desire Z. Himmel vad praktisk!!

Bröllop- är bjuden på två stycken i år, trevligt!! Laddar mest för att skriva fyndiga tal till båda... ska nog gå!

• Fru E

vink vink till alla

Koko-får man fråga vilken typ av ryggövningar det är som du fått måste verkligen ta tag i det själv känner jag. Fick en rejäl tankeställare idag när en kollega svimmade av av smärtor i ryggen, magnetröntgen som gjordes förra veckan visade på en trasig disk i ländryggen och flera som har onormala slitningar för hans ålder.
    Är så svårt att få tummen ur bara och gå till en sjukgymnast för hjälp bara, vet inte varför. Nu har jag inte så stora problem men de kommer och går och de senaste dagarna har det märkts mer, gissar att jag mer har problem med stabilitet än skelettskador.

Piggelin-låter som ni haft en härlig dag! Grattis igen!

• kängu

Piggis, åh det låter som att ni hade en helt underbar dag!! Grattis igen till att ni blivit make och fru!!

• Piggelin1

Heeeej Kängu!! vi måste ses snart! Alldeles för länge sen nu! Ngn lördag snart kanske, nu när du jobbar?

• Piggelin1

Vi har verkligen världens bästa dagmamma! Vi har ju inte utnyttjat alla dgr/15h nu senaste veckorna. Imorgon fm har vi garantibesiktning av huset & när jag hämtade Amanda idag på em, så frågade jag om Amanda möjligen kunde vara hos henne även imorgon (vi kör mån, ons & tors i vanliga fall) - inga problem alls! Så gött att det finns flexibilitet i "systemet" ...och förutom besiktningen, så får jag ytterligare några välförtjänta timmar med bara lilleman imorgon. Lyx!

• Piggelin1

Blöjbyte o dags för Halv åtta hos mig - denna vecka i mina gamla pluggtrakter (några av studieåren)

• kängu

Piggis, ja jag håller med om att vi måste ses snart! Gärna en lördag, vi kan väl höras via Fejjan eller sms så behöver inte spamma tråden

• Liten med Mindre

Piggis - vi kan oxå ofta förhandla med dagmamman vid viktiga aktiviteter. Skönt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!