• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Koko- vi förhandlar fortfarande hemma ang onsdag. Får återkomma.

efter insats hemma är jag nu på väg till massage. Över 1 år sen jag var hos denna tjej. Det lär ju kännas.

telefon - fick ny jobbtelefon oxå, fast ingen med pekskärm. Men jag är där o provtrycker hela tiden ändå... Retsamt!

• Telis

Piggelin, åh vilken underbar dag ni fick! Jag väntar med spänning på bilderna.

Muggles, vad köper ni för persienner för 12000+5000? Vi ska få hit en persiennkille imorgon (tyvärr är det bara maken som får träffa honom ), jag hoppas på en lite billigare offert än så.

Nu ska jag titta på det där programmet om TTS.

• BrudSommar2006

Har tappat bort allt jag tänkte kommentera.

Koko, har sparat länken.

Piggelin, vad härligt ni verkar ha haft det!

Snartis, hur har det gått? Citodon är knepigt, jag är allergisk mot det, kräks våldsamt.

Tittar ikapp på Dancing on Ice, maken har tankat hem åt mig, bra att ta till när det inte är något annat att se på tv på kvällen.

• smint

Mugglan: Jo ena tvillingen blev född i toan, mamman skulle bara kissa och så kom barnet.. helt sjukt...

ja det lät som dyra persienner, men det kan nog dra iväg beroende på vad man skall ha..

nu grymtar det från vagnen, skall gå och lägga oss efter matning nu.. jag och lilleman sover i gästrummet, vill inte ligga i samma rum som sambon.. tror dock att han blivit matförgiftad eller ngt, han har kramp i magen och bara haft diarre några gånger och matt..  hans styvfar tillilka chef tyckte han var lite sjåpig som inte satte sig på ett flyg till schweiz idag för ett möte i morgon.. Men vilken planet lever han på, oavsett vad man drabbats av så är det väl inte så jäkla käckt att sitta på ett flyg??  

piggelin: Härligt med flexibel dagmamma  

• Telis

Puh, vilken film om TTS! Man slås igen av vilket otroligt mirakel det är att Ada och Beda klarat sig så bra!

BS, oj men vad läskigt att du inte tål Citodon. Det är morfin du inte tål antar jag? Vilket skräp för att citera dig själv, morfin kan ju vara riktigt användbart. Men det kanske finns bra substitut?

• porchez

ikapp igen,..

Piggelin - vilket dag ni haft, helt strålande! Grattis igen! och väldigt fint efternamn, en ungdomskärlek till mig har det efternamnet och jag har sagt att ska jag byta efternamn (som jag i vanliga fall vägrar) så ska det vara till just det!

Mycket intressant läsning om tvillingar idag! Så spännande med samtidigt skrämmande att så mycket kan gå fel, (såg själv delar av Sofias änglar)

AM - du vill veta mer på FB jag har tänkt skriva av mig här, och gör det senare ikväll om jag hinner. nu måste jag hinna få i mig mat och duscha först!

• BrudSommar2006

Telis, det stämmer, jag tål inte morfin, och vid förlossningarna fanns ju maken där i fall att något skulle gå snett men jag har funderat på vad som skulle hända om jag var med om en olycka eller så och kom in till sjukhuset själv och inte hade möjlighet att meddela mig med någon men å andra sidan, det finns fler än jag som inte tål morfin, hur gör de? Kanske om man är så dålig att det är aktuellt så har man inget val, jag vet inte. Om det bara gäller stark smärtlindring finns ju annat än morfin att få bara man har möjlighet att tala om det för någon... Finns vissa pencillinsorter jag inte tål också men det har ju löst sig de gånger det varit aktuellt.

• porchez

nej hinner inte skriva mer i dag heller, sen imorogn åker jag för en hel helg i Göteborg! Shopping och en överraskning väntar sen bara att få umgås med bästaste vännerna ska bli underbart...

Så jag önskar er redan nu en trevlig helg... 

• Liten med Mindre

BS - brukar det inte finnas någon form av armband eller något man kan bära om man är väldigt allergisk mot någon medicin?

AM - familjen hemma nu?

Idag måste jag säga att jag är minst sagt mör i benen. En timmes massage av bara låren - att jag ens lever. Hade helt klart glömt bort profylaxtekniken som annars är bra att ha med på massagen.

Piggelin - det lät verkligen som en mysig dag - skrikiga dop kan man ju råka ut för även utan mamma o pappa i konstiga kläder o frisyrer.

Det där med kläder o barn är intressant. Mindre har vägrat klänning o kjol hela hösten och högen plagg legat oanvänd i lådan. Men sen barnkalasen började i december så har hon svängt om. Och nu när jag kommer hem så har hon oftast svidat om till klänning, strumpbyxor o kofta av varierande finhetsgrad. Ibland åker finskorna på med. Skoj!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!