• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Lappis: jag har tyvärr varit en sån som pratat mkt jobb förr (läs innan jag fick barn och andra perspektiv i tillvaron ) men inte nu längre. Och fram för allt tycker jag det är trist att höra detaljer från folks jobb, typ "jag mejlade den och den och la till den och den som kopia och då svarade han jada jada, sedan svarade jag jada jada". Suck. Ok, om ngn har en historia att berätta, typ om en chef som är dum i huvudet, el ngt mer allmänt då lyssnar jag gärna och peppar. Men inte ingående detaljer om när ngn lägger en order i sitt inköpsssystem, el om de interna kvalitetsgaterna, el om en leverantör som inte sköter sig. Booooring.... Jaja, jag är säkert ointressant jag också - fast på mina plan.

• BrudSommar2006

Muggles, jo Astrid börjar närma sig 14 månader nu så hon är drygt ett bara. Jag är inte orolig, jag har bara konstaterat att Iris nog sade fler ord vid samma tid.

Jag tror inte att FB kan spåra vad man söker på väl? Google gör ju det absolut men vad jag vet inte FB.

Usch, återigen vill jag klaga lite på hur trött jag är på att vara föräldraledig, jag vill inte gå här hemma och ta hand om barn en enda dag till och så måste jag stå ut till i maj. Jag tänkte att det här gången ska jag passa på att få vara hemma länge för det är sista gången och så går jag runt och känner så här i stället.

Snart kommer Iris hem, hon har varit hos mormor och morfar sedan igår morse. Har varit skönt att bara ha Astrid hemma faktiskt.

• Lapinette

BS - maken kan inte ta över och vara föräldrarledig så går du tillbaka och jobbar lite tidigare?

mugglan - usch vad trist och höra på när väninnor pratar jobb. Nej, här diskuteras det kärleksproblem och annat skvaller istället. Det som nämns inom jobbväg är typ för att höra om väninnan trivs (om hon haft det jobbigt tidigare) eller om man bytt jobb eller ska byta snart. Jag vill veta hur mina väninnor MÅR inte hur det GÅR.

• muggles

BS: men Google säljer ju sådan info - det vet du väl? Nästan all reklam på intärnätt är ju riktad Det har ju varit rätt stort uppslaget i media att Google vet mer om oss än vad som är nyttigt.

• muggles

Men Lappis va fan - det här förstör ju din statistik totalt!

• muggles

Lappis: ja kärlekshistorier är ju MYCKET intressantare! Skvaller - give me more säger jag bara! Haha.

• Oupsie

Jag tror att FB märker vad man skriver i privata meddelanden. Tex hade jag inte skrivit någonting på mina statusuppdateringar om att jag var gravid, och ingen hade skrivit något om det på min wall, men jag hade skickat ett meddelande till en av mina vänner att jag var gravid. Därefter började jag få upp reklam om barnklädesaffärer och andra barnrelaterade företag.

• Lapinette

mugglan - inte än, det är ju ny månad.

• Oupsie
    Lapinette skrev 2011-03-02 11:18:52 följande:

Och förresten dagens status - no 38!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!