• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Lapinette, vilken härlig meny! Precis i min smak, måste lägga det på minnet.

AM, det låter ju helt fantastiskt, ja, synd att man inte får chansen att gå på sådana där tillställningar oftare, eller i mitt fall inte alls.

Snigeln, hoppas att ni inte behöver bo hos dina föräldrar så länge då, förstår att det är jobbigt. Det låter i alla fall som om du hade en helt fantastisk dag med kollegorna även om en sådan dag helt hade tagit knäcken på mig, förstår om du är trött!

Smint, usch vad läskigt med det stackars barnet, så hemskt, stackars föräldrar också.

Jag ser så fram emot att få höra hur Piggelins helg varit!

• fru AM

Aha, Snaily - så det var din systers man som var svågern! Jag hade fått för mig att det var din mans bror eftersom det verkade som om han skulle gå själv .... Men jag såg en skymt av honom och hans dam - alltså din syster, förstår jag nu i efterhand. Det var precis när taffeln bröts och det var dags för kaffe o avec o jag kollade var de satte sig för jag tänkte faktiskt gå dit o säga hej. Men sen blev det så bråttom för oss när vi insåg vad klockan var så jag glömde att vara artig. . Givetvis spilldes det på min klänning - serveringspersonalen släppte någon stor fet klick på kjolen ... Så nu måste den tvättas igen. Och då tittade jag på tvättmärkningen och det står endast handtvätt - inte konstigt då att dekorationen inte tålde kemtvätten ....

• fru AM

Men så hemskt med det lilla barnet! Varför håller man en nyföding nedsövd - någon som vet?

• viktualia

Barnet nedsövd... nääeee fy... vidriga värld!!! Tänk vad många hemskheter som kan hända... baaaaaaaaaaa och hur många saker som står på "inte-listan" i historien om mitt eget lilla Troll.... ujuj... *djupt tacksam*

Ego - lagom pigg i skallen efter en halv flaska vin...  fniss fniss

• sweetstreet

iiiih!!!
    grattis piggelin med make!!!!!

• sweetstreet

Fortfarande tantlöst.

Men var på riktigt pms-igt humör igår så hon kanske är på intågande...  

• sweetstreet

Härligt med tråddejt!!

Och Lappis samt AM vad GOTT det lät hos er båda två!  

Här är underbart väder idag. Oc en social dag. Var på barnkonsert i morse (lilla tjejens sång- och musiklärare samt deras "movement teacher" hade konsert med sitt band för dagis. Jätteskoj som vanlgit. Sedan ahde vi kompisar över på fika.
    Ikväll blir det middag hos andra vänner.

Om tanten inte kommit tills imorgon kanske jag tar min sista sticka då...

• sweetstreet

Imorgon ska jag träffa en snubbe här och rpata om min jobbframtid lite gran. hu! Känns jättebra men samtidigt lite läskigt. Tänk om jag gör bort mig helt. Jag KAN ju INGET om den riktiga världen...... utanför min skyddade verkstad...

Men men vi får se.
    Jag hoppas dock det ska generera lite mer info inför mitt jobbsökande framöver.

• sweetstreet

Nu måste jag sluta.
    Kram till er alla!!!  

• sweetstreet

Kan meddela att tanten är på ingående!
    Så nu slipper jag iallafall noja!!!!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!