• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

AM-vad härligt att de löste sig med klänningen och tom blev ännu bättre än innan

*vinkar till Oupsie*

Oms-extra utgifter är aldrig roligt

• Tittski

haha nejdå ska man skrämma mig får man göra lite mera änså ;)

Det är så att min m2b är väldigt överviktig och  inte så stor sexlust på ett par år nu sen även om vi skulle ha sex som man ska så har jag en sjukdom som heter AS förr kallad beschtrew som jag har väldig aggresiv form av så ibland är kroppen inte ens med på att jag får mens...även om vi jobbar på de så ser de extremt mörkt ut med barn..min speciellist läkare tycker de vore hemskt för min kropp om jag vora gravid om min kropp ens skulle klara av de..

• Lapinette

Tittski - usch, låter inte alls skoj med din sjukdom.

• Lapinette

EA - hur går det med tanten? Har hon dykt upp.

• Tittski
    Lapinette skrev 2011-02-25 15:06:49 följande:
    Tittski - usch, låter inte alls skoj med din sjukdom.
    Jag har lärt mig att leva med den....så det är inte så farligt haft den sen jag va 14 och redan då sa läkarna att barn kanske inte skulle va så bra..har en vän som har samma sorts sjukdom hon har fått mellan 6-8 missfall innan hon fick behålla de och nu är hon i vecka 20...men dom hade ju de andra förutsättningarna med =0) Men ibörjan va de jobbigt att inse att vi nog inte kommer få barn...men de är nått man lär sig leva med oxå =0)

hur långt har ni kommit i kön då? har ni fått veta land mm? 
  • Lapinette

Tittski - har ni kollat upp om adoption skulle kunna vara ett alternativ? Vet att vissa sjukdomar tyvärr sätter stopp även på adoption samt att vissa länder har krav på lågt bmi men det kan ju vara värt att kolla upp. Vi ligger nu på plats 41 i kön till Sydkorea. Har stått i kö sedan juni 2008 och jag hoppas och tror att vi kommer att ha ett barn nästa sommar ... från början trodde jag att det vi skulle ha barn redan som i år men köerna blir bara längre och trögare .

• Tittski
    Lapinette skrev 2011-02-25 15:15:02 följande:

Tittski - har ni kollat upp om adoption skulle kunna vara ett alternativ? Vet att vissa sjukdomar tyvärr sätter stopp även på adoption samt att vissa länder har krav på lågt bmi men det kan ju vara värt att kolla upp. Vi ligger nu på plats 41 i kön till Sydkorea. Har stått i kö sedan juni 2008 och jag hoppas och tror att vi kommer att ha ett barn nästa sommar ... från början trodde jag att det vi skulle ha barn redan som i år men köerna blir bara längre och trögare .

de måste vara jätte jobbigt att bara gå vänta??  Men ändå kul att ni faktiskt får adoptera =0) 

Ja de kan bli adoption, men m2b är väldigt emot de..tror de ligger längre fram i framtiden först...tror inte att min sambo är redo att ge upp än..tror han vill jobba på sin lust och få de naturligväg först.. 
  • Fru E

Lappis-tanten är på g, borde vara här de närmaste dagarna på tiden! Var andra vändan på akupunktur i middags och ska nu tydligen äta mycket kokos, kokosmjölk, nötter och kyckling

• Lapinette

EA - jag åt både nötter och kyckling till lunch (thai) ... fast nu är det då inte jag som ska bli gravid .. he, he! Fast värre saker kan man ju bli rådd att äta (minns mina örter jag kokade ... uuuhhh!).

Tittski - förstår att ni vill försöka naturligt men om barnlängtan blir väldigt svår och det inte funkar så finns det ett alternativ men då måste man även känna för det och ha TÅLAMOD!

• muggles
    Fru E skrev 2011-02-25 14:42:31 följande:
    Mugglan-v27 redan wooohoooo vad tiden går fort för andra
    Ja visst är det så - önskar du hade varit med på tåget Jag vet ju precis hur det känns... Kram!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!