• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette
    Fossing77 skrev 2011-02-26 09:34:56 följande:
    MEN! Jag kom på en sak till! Någon måste ha lurat i alla karlar något när det kommer till sex! Som tjej vet man ju ofta ganska mycket om sina tjejkompisars sexliv, i alla fall i formen av hur ofta det sker. Killar pratar nog inte så tror jag, för Calle är fortfarande vid 33 års ålder övertygad om att alla andra har sex minst varje dag och helst ett par gånger extra på helgen. Om jag hävdar att så nog inte är fallet så tittar han på mig som om jag sagt att jorden är platt Flört Mörkar killarna sanningen för varandra eller väljer de att säga så bara för att kanske få till det lite oftare själva? Nåt att fundera på.... Flört
    Härligt skratt så här på lördagsmorgonen.

Sweet - spännande med tant/icke tant! Har följt på bloggen hur jobbigt och dålig lilltjejen varit. Skönt att det verkar över.
  • Fossing77

Lappis - Detta snillet spekulerar så där intelligent innan morgonkaffet.... Flört

• viktualia

Fossing - fniss fniss.. tack och lov har jag en make som har en rätt realistisk syn på frekvensen på sexfronten.... men humor humor....
    .. och Tittski - jag tycker att det är rätt olika det där med hur klarsynta människor är om sina relationer... rätt många har kommit ner på jorden i den frågan.. men så lever många av mina vänner i relationer sedan rätt länge också... shit vad jag kände mig gammal plötsligt... hm..... och min presentationsrad är för övrigt: snart 34, drar 41 i skor, gillar chokladpraliner, är gift, har en son som är 1 år, jobbar som byråkrat och bor i en halvtrist småstad 25 mil väster om Sthlm.

Och idag är det TRÅDDATE i vår lilla provins!!! *gillar*

• viktualia

sweetan - vad förvirrat!! men du, vi har väl trådisar här som haft menscykler på över 40 dagar... så man vet aldrig. Men med så idogt testande så lär det väl inte bli plus sen?!?

• Telis

AM, jag vill ha rapport NUUUUUU! (Och helst foto på dig i klänningen och frippan.)

Sweet, vad tråkigt att det blev minus igen.

Vickan, ha det så jättemysigt på dejten och krama om dom andra lite extra fårn mig!

• Lapinette

Telis - är du också här inne och kikar efter AM ! Såg att paret vi ska ha på middag ikväll var på samma tillställning.

• Telis

BS, när somnar Astrid på kvällarna?

Televinken har sovit bra så länge, han har legat stilla på nätterna, varit tyst och sovit till 7.30, så det kunde man ju ge sig på att det skulle ta slut. Han gnyr halva nätterna (undrar om det är för tänderna, han har fyra nya på gång?) och vaknar tidigare och tidigare - imorse var klockan 5.30 när han satte sig upp och tyckte att det räckte med sömn. Baaaaah, det är till och med tidigare än vad jag går upp i veckorna.

• Telis

Lappis, jaaa, man vill ju ha en lite längre rapport än den på Facebook.

• Fossing77

vickan - hi hi! jag tror calle har fått en och annan reality check allt eftersom de små kommit. Tungan ute men man kan fundera rätt underhållande runt det hela Flört

Mysigt med dejt! Hälsa alla som dyker upp.

tittski - jag är för övrigt 33, strl 38 i skor, för tillfället sugen på chokladtryffel från Bergs kaffehandel, bor utanför Borås och är stolt innehavare av 3 minimonster. en kille på snart 9 år, en kille på snart 2 år och en liten tjejja som precis blivit 6 månader gammal. snubblade in här för ett tag sedan, planerar bröllop 11-11-11.

• Telis

Aaaaaaaaaah, höll på att glömma!

Hjärta Hjärta Hjärta  Dom allra varmaste lyckönskningarna och gratulationerna till Piggelin med make idag!!! Hoppas ni får en alldeles underbar dag!  Hjärta Hjärta Hjärta

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!