• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ugnsstekt laxsida kanske? Med ugnsstekta grönsaker o potatis runt och någon god creme fraichebaserad sås - kanske med lime, honumg och salt?

• fru AM

Fast vad vet jag -  vad ni är sugna på och vad i gillar för smaker!

• _koko_

AM - Åh, vad härligt med lyckligt slut!!! Hoppas festen blir lika lyckad också!

Telis - Aha, tänkte så först men sen när du beskrev hur du hittade dem lät det så likt hur jag hittade < och >. Scroll-knappar menar du då eller är det ytterligare något annat? Jag navigerar i texten genom att skrolla med fingret på skärmen.

Jag har inte fått tag i dem på Wijnjas ännu, försöker lite senare igen.

snartis - Neeeeeej!!! Åh, vad typiskt, hoppas det går över!! Våra barn var dåliga i magen 2 dar innan vår weekend, men det blev inget mer och vi kom iväg, men gissa om vi höll andan!!!

• fru AM

Jag börjar undra vad jag får till middag ikväll - och framför allt NÄR jag får middag? Först är det mingel kl 18, sedan soaré (!) kl 19 och SEDAN galamiddag. Jag kommer ju ha ätit upp minst en pingvin innan dess. Som tur är kommer snart svärföräldrarna (barnvakterna) hit med hembakta semlor.

• _koko_

BS - Hemmagjord tårta blir ju bara godare om man gör den i förväg (om det var det din mamma menade?). En gräddtårta kan man ju bara spara grädden och garneringen för det är ju godast nygjort.

• Lapinette

AM - du får väl dricka dig mätt . Själva äter vi för det mesta middag kring 20.00-tiden och ikväll blir det åter igen entrecote med haricot verts, bacon och rödlök och så en pepparsås till det. Ska införskaffa en Penfolds på lunchen också och världen godaste bröd på Bakery & Spice .

• Tinga

Fredagsskål på er alla!

Här verkar helgen arta sig OK ändå; två feberfria barn imorse, och de var på gott humör hela förmiddagen. Nu sover de sin skönhetssömn, jag har ätit lunch och ska snart jobba några timmar. Maken kommer hem och tar över vabbandet, men jag ska jobba hemifrån ändå. Skönt att slippa snygga till sig, och kunna fortsätta svassa runt i hemmastassen (som faktiskt inte är så illa, för jag fick en ny i julklapp).

Muggles - veckorna tickar på! Härligt med v. 27 nu.

AM - vad skönt att klänningshistorien fick ett lyckligt slut. Ha så kul ikväll!

Snartis - hoppas att det inte är kräksjuka, utan att ni kommer iväg ikväll som planerat.

• Snartis

Nu är sonen hemma och sover, hoppas han bara är lite hängig  *håller tummarna stenhårt*

Annars får jag väl gå själv och ta med någon, det var ju iallafall jag som fick presenkortet

Muggles: skönt med v27 varje vecka är ju bra för tvillingarna, v30 är väl gränsen efter det så är väl allt det viktiga tillräckligt utvecklat.

AM: toppen att klänningen blev finare än innan, ibland ska man ha lite tur ät något innan så slipper du vara hungrig och bli full innan middagen
    Använder mittendelen och den funkar prima. Använt mina höga mammabyxor men är som sagt mindre denna gången så de hänger lite pösigt runt ben och rumpa nu. Kommer nog bli bätttre när man får större mage och blir större allmänt.

Sept: grattis till fint KUB

SKÅL

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-25 12:58:22 följande:
    AM - du får väl dricka dig mätt .
    Jag planerar det - men då kommer jag väl sätta i mig några pingviner i alla fall

Snartis: hoppas verkligen ni kan komma iväg på ert planerade ändå! Vad blev det till slut?

Tinga: vad bra att killarna verkar friska igen! 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!