• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

Kokosen eller ngn annan - vilken dag har ni sagt på Winjas (för visst var det ost o vin vi pratade va?) jag vet inte om jag också skulle kunna komma, får se lite hur et ser ut i schemat såväl som ekonomiskt maken var ju föräldraledig nu hela jan och så ska de ju åka till england och gå på konsert och sen ska det firas 9 (!) födelsedagar etc så utgångsläget är inte liiika bra som vanligt... men det vore roligt!

kan ibland bli irriterad på alla dessa födelsedagsfiranden. nu fyller min äldsta bror 50 år, mellanbrorsan 45 och hans fru likaså (Tror jag), min tjej 15, 2 nära kompisars döttrar fyller 16, 2 brorsöner fyller 21, mina 2 bästa kompisar blir 36 och 39... känns ju sådär då vi pratar presenter, kläder, fester, barnvakt osv osv... vill inte ens tänka på hur många tusentalskronor som kommer gå till alla dessa firanden denna månad...

fast samtidigt så ÄR det ju kul att träffas och att få ge bort presenter men ibland så blri det bara så hopklupmat och stressigt. varje helg kommer att gå åt hela mars månad samt flera veckodagar - känns som om jag borde säga nej lite mer men har svårt när det är ngt som JAG faktiskt vill göra....

nä, nu måste jag jobba!

• Oms
    muggles skrev 2011-02-25 09:53:35 följande:
    idag är det freeeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! och jag går in i v27 tjohooo....
    tjohoooo på dig med! v.27!! sååå fort det gått! heja heja dig o ada o Beda - nu kör vi på så här i ca 6-8 veckor till va?!
  • Soldemor

Har en htc wildfire och den driver mig t vansinne! jag är för gammal för sådana teknikaliteter! Jag  har lyckast bli av med vädret och den här klockan i rutorna, jag har även lyckats bli av med en annan klocka jag hittade (glömt hur!) och istället har jag tre klockikoner på skärmen som jag inte vill ha, samt lite andra ikoner som hamnat där i min desperata jakt på att hitta rätt klocka igen! Dessutom bli alla sms konstiga, för mina fingrar är inte gjorda för de små "tangenterna". Kameran fick jag lära mig av en 14-åring när vi var på utställning. Blä! Saknar min gamla Nokia, den var lagon stenålders för mig!

• Lapinette

mugglan - jag tog inte i så mycket utan avrundade bara lite snyggt (ett par tusen) uppåt när han frågade om min lön idag. Jag borde ha haft den lönen om jag bara fått den procentuella lönepåslaget de senaste åren (vilket jag inte har fått). Maken min tycker jag borde få ytterligare ett par tusen till innan jag ska vara nöjd ... men han lever i en fantasilönevärld och är man.

Sen har jag ju sagt att jag inte vill jobba för honom (fd chefen) och inte med undersökning och inte inom sälj ... och det nya jobbet har allt detta inkluderat men kunde inte låta bli att bli intresserad igår ändå. Gillar att starta upp saker och jag vet att jag får väldigt fria händer när man jobbar för honom (för själv vill han göra så lite som möjligt). Igår kväll när jag pratade med maken så sa jag hela tiden "my boss" och refererade till min fd. chef. Freudiansk felsägning?!

Omsan - ja i denna period är det många födelsedagsbarn (alla som legat i halmen under midsommar ). Själv har jag en kompis som fyller 40 i helgen (men ska fira något senare), gudsonen och så min mammas sambo.

kokisen - tummen upp för bordsbokningen!  

Såg att pb varit inne. Vill ju se bild på den lilla hunden!!!

• Lapinette

mugglan - vad härligt att tiden rullar på och de små vill stanna kvar i gosiga magen!

• Lapinette

Superhärligt med freeeeeeeeeeeedag! Har de senaste dagarna haft så lite att göra och tyvärr kommer det nog bli så här ett tag framöver (tills jag får nästa projekt). Såååå tråkigt och så lätt att sitta och dösurfa istället.

• Lapinette

Dösurfa lät ju makabert menar slösurfa .

• Telis

Koko, ja just sjutton, jag har laddat ner ett annat tangentbord. Då var det värt varenda en av dom 12 kronorna om inte pilarna finns på standardvarianten.

• _koko_

omsan - 9e mars är det som gäller. Förstår att det känns lite tungt ekonomiskt med alla födelsedagar! Ni får öppna ett födelsedagskonto och spara under året.

Även jag är ett midsommarbarn, men eftersom jag tog ca 8 år på mig att bli till tror jag inte det hade så mycket med midsommar att göra.

• Lapinette

Oj, 8 år!!!! Själv blev jag till på första försöket ... som min mamma så odiplomatiskt talade om för mig när vi försökte och försökte.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!