• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-24 13:39:50 följande:
    AM - vad härligt att det har löst sig. Har du sett resultatet?
    Neeej, det är just det.Jag var nyss där och tittade på kläningen i nuvarande skick - dvs med tomma hål istället för glittrande stenar (som ju förstördes i tvätten). Hon ska sy på ersättningsutsmyckningen till i morgon. Vi får väl se vad som kan hända ... JAg provade klänningen igen och dessvärre verkar jag ha blivit smalare sedan förra veckan så jag ska svulla lite idag och imorgon så jag fyller ut bättre.

(Igår när jag precis fått reda på eländet så ringde maken o frågade om jag ville gå med på ngt event med Paolo Roberto om ett par veckor och jag bara skrek: Det verkar inte som om det är meningen att jag sk planera NÅGONTING! Visst - tacka ja - men då får vi be en bön att Paolo inte halkar och bryter armen precis innan ...! )
    Jag har sansat mig nu.

• Fossing77
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-24 13:47:31 följande:
    AM, hon måste ju ha tyckt att det var väldigt pinsamt - får man hoppas.

Ore, tack för äpplen!

Min zumba-dvd har kommit nu, fast jag har inte öppnat kartongen än, ska prova lite här hemma och se om det är något jag kan klara av. Misstänker att ett helt pass blir för mycket men då är det ju bra att man kan trycka på stop när man vill. Samtidigt är det lätt att trycka på stop-knappen vid minsta motgång då också förstås...

September, vad kul med så bra värden!!

Koko, visste inte att vissa körde med laser, tydligen finns det något jag inte provat än.

Undrar vad maken ska hitta på med Iris imorgon, det är skönt när de är ute på någon heldagsaktivitet så man slipper hålla hela familjen med lunch, samtidigt vet jag att hon nog vill åka skridskor och det tar ju inte så särskilt lång tid med hennes tålamod.

På lördag ska vi fira jul med mina kusiner och barnen ska byta julklappar, det ni. Plus att vi tar Astrids födelsedag samtidigt. Tror det blir haggis om den hinner komma. Typ som ett försenat Burns-firande och allt annat på en gång. På söndag ska vi klippa oss allihop, det behövs verkligen, barnen har luggar som går ner över ögonen.
    Testa programmet där de går igenom alla stegen enligt tjusig 3-stegs modell. Det räckte för att få upp min puls.. otränad som jag är... ;)
  • fru AM

Vi firar helg genom att jag på lördag vinkar av maken, Storsonen och Livia som ska åka till fjällen. Undrar just vad jag och Hektor ska hitta på!

• fru AM

BS: hon tyckte det var ganska pinsamt, ja ... Jag påpekade igen att hon borde ha ringt på en gång. Nu är jag i ett dilemma då hon sagt att jag inte ska betala NÅGOT för klänningsjobbet (alltså inte ens för förlängningen), medan jag nog tycker att gör hon detta med ersättningsdekorationen fint nu så skulle jag nog ändå vilja betala henne för förlängningsjobbet (vi snackar 500kr) ... Vad säger ni kloka kvinnor?

• Lapinette

Är inne i en snålperiod så jag skulle säga låt henne stå för sveda och värk!

• Telis

AM, åh, vad skönt att det verkar lösa sig med klänningen!

Muggles, Snorkis behöver inte vidarebefordra, jag kan göra det alldeles själv.

• muggles

OMs: jag håller med koko. Tänkte också på virus. El ev ngt annat program som kör i bakgrunden som tar all processorkraft. Ett sätt att få reda på om det är det sistnämnde är att du tar upp Task Managern (Ctrl+Alt+Del) och går till fliken Processes. Sedan klickar du på kolumnen CPU så kan du se vilken process som ockuperar din processor mest. Det kan ju tex vara en virusscan. Går PC-fläkten på högtryck? Det är också ett tecken på överbelastning av processorn...

• BrudSommar2006

Ja ens snåla sida säger en ju att inte betala. Ens generösa sida om man nu känner att man har lite pengar över säger en ju däremot att man kan vara lite generös och visa sin goda sida när hon nu gör sitt bästa för att rätta till det.

• Telis

AM, ni kan få komma ut på landet och fika med oss.

• muggles

Tack AM och Telis, ska läsa så fort jag hinner!

Vi ska flytta in i vårt nya sovrum i helgen! Och på middag hos vänner på lördag. Och få fikabesök på söndag. En alldeles vanlig helg mao (förutom sovrumsflytt då.)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!