• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

men va AM! Det kan inte vara sant! Vad dåligt av henne,  när hände det här? Att hon inte haft mage att höra av sig? Vilket skräp...

Låt det smälta ett tag, så finner du nog en lösning, men jag förstår att du just nu vill lägga ner alla planer du någonsin har, när mycket går emot dig. *kram*

*byter ut din champange, mot en stärkande wiskey*

• BrudSommar2006

AM, hade hon flera likadana klänningar alltså? Jag menar, jag tycker verkligen att du ska få gå på din fest och jag tycker att hon kan sitta hela natten och sy för att ordna detta åt dig. Stora kramar! Vilken kärring som inte hörde av sig, helt otroligt.

• BrudSommar2006

Det förtog ju glädjen över Mr Y tyvärr men jag undrar ändå vad han kommer att göra nu, om han kommer att kunna flytta in eller vad han tänker göra nu.

• muggles

AM: !!! Så din magkänsla stämde alltså, vad otroligt tråkigt! Frågan är om man vågar låta henne sy på ett nytt höftstycke - tänk om hon klantar till det och du inte blir nöjd, men hon ändå vill ha betalt. Blä

Nenne: förstår vad du menar med att Pricken är så lugn men va fasen, ngn ska väl ha det så också! Njuuuut! (Du, han kanske blir asjobbig när han blir 16. Känns det bättre att tänka så? )

Har varit hos BM och SF-måttet är nu 31 cm vilket motsvarar v33 på en enlingsgrav Vi var på neo också och fick se collage av barn som fötts för tidigt. Bla en liten tjej född i v 25+3 (jag är i v25+5) som endast vägde 470 gr, så hon var dessutom tillväxthämmad (våra tvillingar vägde redan förra veckan 600+700 gr enl ul-uppskattning). Men det hade tydligen gått bra...

• muggles

MSW: min man är lite som du, tar gärna en extra portion för att det är gott och äter nästan alltid upp trots att han redan är mätt. Han har börjat nu med att sluta när han blir mätt och han tycker han märker skillnad. Jag läste någonstans (ev här i tråden?) att det tar 3v att skapa en ny vana, så du kan väl försöka det i 3 v iaf? Kanske lättare att göra en förändring om du tänker att du ska klara det 3v. Sedan när 3v har gått har det förhoppningsvis satt sig så du inte vill bryta den nya fina vanan?

Nenne: skit med samtalet. Så surt när man laddat och så svarar de inte...

• nennesjuttioåtta

Mugglan – jag njuuuuuhuhuuuter! Som sagt, det slår nog om så småningom...  Ooh vilken härligt mage! Jag kollade i min dagbok och jag hade sf 32 v 33+6. SF 39,5 i v 41+0... Apropå tvillingar, jag har en kund vars fru fick tvillingar (fullgången, hyffsat), där barnen vägde över 3 kg båda två. Moderkakan vägde 1,5 kg bara den. hon måste haft en jähääättemage!

• nennesjuttioåtta

Mugglan – ja det känns jättesurt, särsklit som jag ju nu måste ladda om för att ringa igen. Hade han svarat så hade det ju varit över nu

• MSW

Am: Näe! Fy fan vad trist med klänningen och festen och allt! Förstår att du känner att du inte vill gå, men jag hoppas du kommer fram till någon roligare/bättre förslag när besvikelsen lagt sig något!

Mugglan: Att bara ta en gång har jag blivit mycket duktigare på redan, hemma = inga problem (vi lagar bara så det räcker till en portion) borta funkar det för det mesta, om det inte är något riktigt gott.. Nu är det där med att ta tillräckligt mycket mat/känna efter när jag är mätt.. Får anledning att pröva redan till helgen då vi ska på släktkalas! Har nu precis beställt ett Zumba också, så att jag har något roligt att träna även om jag inte kommer iväg till något träningsställe.. *måstegåmåstegåmåstegå*
    Tack för pep hörni! Nu känner jag mig lite mer men nog fan ska det väl inte vara så jävla svårt!

Ang telefonsamtal är det inte något jag gillar heller, och det blir verkligen antiklimax när man väl ringer och inte får något svar...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!