• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Hoppas Hyresnämnden jobbat lite! Poopa popcorn, låter som något Lactulos kan göra bot på.

Håhåjaja, träna var det. Klent med. Och tjejvasan på lördag. Min partner in crime har slängt in handduken efter en envis halsinfektion så jag får åka själv. Jag har 7,5 mil i benen och det är väldigt effektivt på kroppen iaf, 1 kg kvar från alla gravvokilo och då väger väl tuttarna mer än innan så det är väl +- 0. Fast det syns på vilken sida Pricken låg, magen är inte platt direkt, hhaha! Sista träningspasset ikväll och så får vi se hur det går sen. Håll en tumme!

Annars sitter jag och samlar kraft till telefonsamtal. Jag hatar verkligen att ringa. Ett är till min chef, han är inte farlig men hade synpunkter på hur vi ville lägga upp deltiden när jag komemr tillbaka. Har han så mycket att säga till om egentligen? Det andra är till ett annat jobb, det värsta samtalet man kan göra. Usch, så gruvsamt!

• nennesjuttioåtta

oh jag har mjukisbyxorna med bred mudd (gravvomodell) eftersom alla andra är i tvätten fulla i snor. Ser inte klokt ut, men jeansen är för osköna och det är lite för kallt utan långkalsonger. 

• fru AM

Åh - Nenne: Lycka till med ringandet! Jobbiga telefonsamtal är bäst - efteråt ... Ring chefen först så kan du få lite extra energi - om han inte är så snäll som du vill - till det andra telefonsamtalet.

JAg funderar påa tt ringa till skrädderskan och fråga om hon är klar med klänningen men jag är rädd att hon
    A: inte svarar eller att numret jag fåt är fel
    B: säger: klänningen - nej den blev inte så bra så jag klippte sönder den. 

• nennesjuttioåtta

AM – C: Den i nougat? Den tog jag till förmiddagskaffet. NEEEEEEEEEj, kom och hämta den bums vettja, den blev magnifik!

• Lapinette

Ha, ha .... inte bara jag som har telefonskräck (och dessutom är säljare). Lycka till med era samtal!

nenne - spännande, nytt jobb på gång? Och lycka till på tjejvasan!!! Duktigt jobbat!

• Fru E

Lappis-du är snäll och skickar röda faran på tåget genast!

AM-äh ring skrädderskan vettja och säg att du ändå har ett ärende i hennes kvarter

Nenne-usch för telefonsamtal!! Hatar att ringa själv, brukar ofta få maken att ringa de samtal som går . Imorgon har jag lönesamtal och utgången känns dyster, dessutom hade vi senaste för bara några månader sedan så man har inte direkt hunnit jobba upp några meriter

• Fru E

Nenne-kniper en tumme på lördag för dig har själv ett kompispar som ska åka riktiga vasan i klassikern, galningar!!

• Telis

AM, haha, jag mejlade en lååååång berättelse nästan exakt samtidigt som du till Snorkis. Stackarn, hon kommer att få poppa mycket popcorn.

• Lapinette

Ahhhh... mycket popcorn för Snorkis och så vet vi varför hon inte har tid att komma in här på ett tag .

EA - röda faran kan jag skicka men maken behåller jag .

• BrudSommar2006

Lapinette, när man springer vasaloppet blir det inte exakt för man får tydligen springa runt sjöar och andra vattendrag som man annars skulle åka rätt över när de är frusna på vintern.

EA, så mycket som jag har sprungit på olika ställen för att få hjälp och inget faktiskt har gjort minsta skillnad så har jag mer eller mindre gett upp. Jag gick ju länge hos sjukgymnast och tränade, det var hon som satte akupunkturnålarna, men hon mer eller mindre sade till mig till sist att jag inte skulle förvänta mig så mycket.

AM, var det idag klänningen skulle vara klar? Hoppas Mr Y får så han tål!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!