• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

AM: ohhh vardagsglamour ska du inte gå och handla på ica oxå så du kan verkligen testa frisyren
    Spännande med besked om badrummet.

Nenne: söka nytt jobb? Spännande, ring ring jag har ju säljjobb så är van att ringa obehagliga samtal men det hjälper att skriva ner lite punkter så man inte glömmer något.
    Hu för längdskidor, blir lite impade av folk som kan åka. Provat 1 gång och aldrig mer, är inbiten utförsåkare (skidor eller bräda) 

Nu ska jag läsa ikapp lite mer

• kapellösa

Hejhej
    Ett snabbt urval av vad jag hunnit snappa upp

Lapinette: härligt att ni kommit så pass långt fram i kön. Håller tummarna att det blir babyboom i asien (vietnam?) snarast!

PB: En sådan bedårande liten dammtuss! Även jag fällde en tår när jag läste sonens reaktion.

Piggelin: Hoppas ni får en underbar bröllopsdag (är det möjligtvis på lördag det smäller?)

Och förövrigt är jag grymt imponerad av alla motionerande och viktrasande människor här på tråden! Hoppas att det kommer gå underbart strålande bra för Nenne på lördag!

ego: tant och vinterkräksjuka (därav möjlighet att återse BT och ikappläsning)

• Liten med Mindre

BS - det finns ett flyt-redskap man använder för att träna armtag i crawlen - frigolitbit /uppblåst grej att ha mellan benen. Kanske vore något. Har en sån som jag använder ibland och de flesta motionärer tittar. Fast de som träningssimmat vet nog vad det är.

Det är ju inge kul att springa till olika vårdinstanser och aldrig bli bättre. Vill du göra nya försök så kan jag rekommendera min naprapat som jag frågar om det mesta (han är tydligen även kiropraktor och homeopat). Har gått till många olika innan honom och aldrig känt mig så nöjd.

AM - stilla ångesten och ring skräddaren!

• Snartis

BS: usch för att ha så ont när man rör på sig? Finns det ingen träningsform som fungerar? Kan inte naprapaten ge tips på övningar som kanske hjälper? Om inte så kanske du ska byta till en som är bättre? Min är underbar, fått övningar som kan hjälpa mot foglossningen.

Det har tagit flera år att fatta att alla jobbar olika, har problem med att mina fingrar domnar bort och alla jag gått till tidigare har varit på ryggen och nacken. Min nya tryckte på bröstmuskeln och satan vad ont det gjorde men nu har det verkligen hjälpt, där satt boven

• Blivande fru L

AM - Vad är det för baluns du ska på på fredag? Har jag missat det eller vill du inte outa det här? Snygg klänning hur som helst! Tackar också för påminnelsen om kullerbyttetofsen, vet aldrig vad jag ska göra med håret när jag ska vara fin.

Nenne - På telefonen bara! Jag brukar också gå som katten kring telefonen, gillar inte att ringa! Men det känns alltid bra efteråt. Starkt jobbat att göra munkar och roa Prick samtidigt! Han verkar vara en ganska cool typ annars? Hoppas han blir av med förkylningen snabbt! Har han fått någon tand ännu? Jag blev alldeles paff när jag hittade en gadd nere i sonens mun för några veckor sedan. Lilla bebisen, vad ska han med den till, liksom!

Snorkis - Vad tråkigt att inte folk förstår hur ledsen du blir av deras kommentarer. Ingen annan än ni vet ju hur NI tänker, men lite mera finess kunde man förvänta sig! Varför tror du BM var så nervös sist? Är det samma BM som när ni väntade S? Hoppas hon slappnat av tills idag (eller när var det ni skulle dit?) annars blir det ju bara tråkigt för er att gå dit.

Mugglan - Härligt att A & B växer så bra! Smart att lyssna på farbror doktorn och trappa ner på jobbandet.

Ego - Sitter och väntar på att sonen ska vakna och får därför ingenting gjort. Ingen idé att börja, tänker jag en timme om dagen. Kunde ha fått en hel massa gjort den här vinter om jag fått arslet ur...  Senare idag ska vi på mamma-babygympa. Jättejobbigt och nyttigt! Hade ont i magmusklerna flera dagar efter förra passet, det brukar jag nästan aldrig få. Skönt!

Jag har också ett ENORMT godissug sedan sonen föddes. Ammar fortfarande och väger mindre än före graviditeten men oroar mig lite för vad som händer om jag fortsätter att äta på samma sätt när jag slutat? Hoppas BS har rätt i att suget försvinner efter amningsslut.

• fru AM

Hej fru Muffin!
    JAg ska på en Jubileumsbankett på fredag - en stiftelse som har hundraårsjubileum (fast de har tydligen funnits 200 år lärde jag mig igår). OM jag har någon klänning att ta på mig, vill säga ... Dags att ringa skrädderskan kanske ... 

• Fru E

Nenne-jag blödde ttvå veckor efter förra tanten med så tror egentligen på att hon kommer i någorlunda tid om jag räknar från senaste blödningen även om den var konstig. Bör komma denna veckan eftersom spottingsen har börjat.
    Tänkte fråga om det påverkar FET men har inte kommit mig för än Det borde inte påverka så mycket eftersom jag kommer äta progynon som bygger upp slemhinnan som den ska vara.
    Maken och jag fyllde för 2 veckor sedan idag

• Blivande fru L

AM - Det låter högtidligt. Hoppas att sömmerskan har kvar din klänning.

Fru E - När är det FET-dags? Attans tant till att strula!

• Fru E

Fru Muffins-FET blir så snart tanten kommer igång men någonstans kring mitten av mars gissar vi på

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!