• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

hey, när det ändå är halvbra stämning här, så nån som vill ge mig en kram och påminna mig om vad jag sa i fredags??? det där om att jag ska lägga ner killar. Om jag bestämmt mig att jag ska lägga ner det varför sitter jag då här och gråter över dom, och varför stalkar jag killen på facebook, kollar på alla bilder på honom och läser allt han skriver... och varför hatar jag att min telefon är så tyst nu för tiden....

*kommer ur skämmsmanteln och erkänner*

• Lapinette

porchez - gäller det din "kompis" eller har jag missat något? *kramar om*

• Fru E

Porchez-kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
    Varför la du ner honom, var det för att han umgicks med fler än dig? Har du sagt hur du känner?

• fru AM

Porchez: stärkande kram! Been there, done that (fast det var kanske innan facebook) . Lägg ner! Det väntar något bättre bakom hörnet (du såg ju själv vad spåkulan på FB sa ... ). Det som gäller är att göra dig själv öppen för nya stärkande vindar och det gör du inte om du kliver runt i den där gamla gröten. Klipp - clean cut - bryt gärna ihop ordentligt - och gå vidare! KRAM igen!

• viktualia

Porshez - stor kram!!!!

AM - vad hemskt med klänningen!!! Du förtjänar så ooootroligt mycket skojigheter jö!

Ego- själv vrickade jag foten imorse och kan gå men bara kort. Det blir bättre när jag vilar så det är nog inte så farligt.Hata halkan!! Bort med vintern!!

• nennesjuttioåtta

men visst var det en fin dag idag? Solsken, fågelkvitter från alla håll och synd bara att det blev så himla kallt för annars hade det ju nästan varit vår i luften. igen. Men värmen kommer, håll ut!!

• viktualia

Heja Nenne!! Men blääää vad ont jag har av den dumma vintern! Men visst utanför fönstret på jobbet var staden lika sagolikt vacker som vanligt....

• Snorkfröken77

Tack för alla medkänsla om alla hjärtans, jag vet att det kommer bli så här framöver och att andra kan ha svårt att förstå hur vi känner det, men det hjälps liksom inte, ont gör det iaf

En positiv sak med den nya graviditeten är att det är flera nu som vågat fråga vad som hände med S, många som tagit för givet att hon var sjuk. Känns skönt att få berätta hur det egentligen var.

Telis, AM och Klockis - Tusen tack för er input om snitt! Det var precis vad jag behövde, nu känns det mycket bättre igen och jag vet vad jag kan förvänta mig! Det kommer antagligen komma fler frågor framöver. *miljoners med kramar till er som tog er tid att skriva ner era berättelser*

Vilket osökt för mig in på eftermiddagens besök hos BM, vilket gick jättebra! Hon var som vanligt denna gång och det var skönt. Hon sa att hon läst i min journal vad läkaren skrivit från spec mvc och då frågade jag henne om han skrivit något om snitt (eftersom han knappat ville prata om det och var väldigt negativt inställd) Japp svarade hon då och läste att patienten kände stark oro för förlossning, önskade snitt och att det absolut var en möjlighet och att man skulle ha en öppen attityd till snitt för mig! Jippi! BM sa att så det är nog inga problem för dig att få det om du vill. Kändes som en sten rasade från mina axlar, då tog han till sig det jag sa iaf och är iaf villig att diskutera det framöver (det stod dock snitt i v 39 och det kommer inte hända, då river jag sjukhuset innan det). Bara att det finns en möjlighet nu gör att livet känns så mkt lättare! Sen tog hon lite blodtryck och lyssnade på bebisens hjärljud, det var däremot lite tufft, för hon fick leta ett tag för att hitta dem. Jag hann tänka, jag fixar det här, det gör jag, det var roligt så länge det varade (dvs att den inte levde längre) Sen fick man höra de välbekanta hjärtljuden och lyckan blev total. Hjärta

AM - Fy fan för förstörd klänning! Det behövde du INTE! Hoppas att det löser sig på ett bra sätt och att du ändå får gå på festen. *kramar om* Och jippi för att mr Y förlorade, det finns lite rättvisa iaf!

Porchez - Det låter inget kul det där, jag gick ju och suktade efter maken i ett helt år innan det blev något (han var upptagen) och vi var ju vänner och kollegor, jag kom till slut till en gräns när jag insåg att det här är inte bra för mig, nu får det bära eller brista. Så jag frågade honom rätt ut (på msn då såklart ) om jag skulle vänta på honom eller lägga ner. Han bad mig vänta då och en vecka senare var han singel, sen har det varit vi två sen dess HjärtaHjärtaHjärta I hans fall tror jag det handlade om att han behövde en puff i baken, sen tror jag att inte han riktigt velat tro att jag verkligen var intresserad av honom seriöst. Så antingen säger du som det är och ber att få klara besked, och ja, jag vet att det är vidrigt, eller så lägger du ner ändå. *kram*

Här är för övrigt en till som har telefonskräck, lol *räcker upp handen* Jag kör Nennes taktik fast jag i mitt fall bara går in i "jobbmode" då är jag helt oberörd vad än personen i andra änden säger. Privata Snorkfröken är hopplöst feg och vågar inte beställa pizza, maken fattar ingenting eftersom jag har inga problem att ringa de värsta samtalen på jobbet, men hemma blir jag en liten Nasse

BS - Det låter inte roligt med dina sviter efter förlossningarna. Jag skickar några äpplen som tröst ÄppleÄppleÄpple

Oupsie - Fick lapp idag av BM med ett ställe där jag kan beställa bälte, ska gå in och kika där idag senare.

Apropå smärtstillnade så har jag ätit massor både denna graviditet och förra, och det är inte kul, men vad ska man göra när man har konstant huvudvärk dag in och dag ut? Frågade BM förra gången och hon sa att så länge man inte tar över maxdos så är det ingen fara, bara att äta. Då får man väga att inte kunna göra något alls utan bara ligga till sängs dygnet runt eller att klara sig hjälpligt med smärtstillande, då är iaf mitt val enkelt.

• BrudSommar2006

Är AM mitt i läggning av barn kanske? Jag är så orolig att hon deppat ihop helt, hoho AM är du här? Usch, jag blir ledsen själv.

Snorkis, åh, tack, TRE äpplen, det var grejor det! Solig

Det är väl egentligen inte någon som snittats här som önskar att de fött vaginalt istället medan det finns en och annan som tänker tvärtom? Själv är jag nöjd att jag sluppit snitt men det är bara för att jag inte provat och därför inte vet hur fantastiskt det säkert är, utan i själva verket tycker att det verkar läskigt. Förlossning nr två var ju dessutom en baggis jämfört med den första.

Om jag får gissa så tänker jag att folk nog förstår hur ni känner men att man inte tänker riktigt på hur man säger saker och därför inte väger sina ord tillräckligt noga och så blir det fel?

Porchez, jag vet inte om det är han som inte svarar på sms och har massor med tjejkompisar eller om det är någon annan och vad som egentligen hänt men jag förstår att lägga ner är lättare sagt än gjort!

PB har inte synt till alls sedan valpen kom väl? Man är ju lite nyfiken hur det går.

• viktualia

här har ni en till med telefonsskräck för övrigt... hemma bangar jag ALLA telefonsamtal som är mer än på måstelistan. På jobbet håller jag mig undan så många som möjligt. Däremot - bisarrt nog - tycker jag inte att det är farligt att SVARA i telefon... fast det egentligen kan barka åt vilket håll som helst. Och det har gjort det - jag har fått muppar av världsklass i luren... vilket inte bekommer mig... märkligt nog...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!