• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Telis skrev 2011-02-24 14:29:43 följande:
    AM, ni kan få komma ut på landet och fika med oss.
    Se upp, jag kanske tar dig på orden - nu efter klänningsdebaklet har jag ju vant mig att åka tunnebana
  • Telis

AM igen, om jag hade blivit nöjd med klänningen hade jag helt klart betalat henne.

Grattis september!!! Underbart!!

• porchez

efter en god natts sömn så känns det lite bättre idag, men det är för att jag lurar mig själv. (hoppas han hör av sig i helgen, eller att vi springer på varandra i helgen)...  jaja... om jag vet om att jag lurar mig själv så borde det inte vara så farligt? blir en ny dipp när jag inser att det inte kommer bli så....

Skönt att det löser sig med klänningen tillslut AM. Om din känsla är bra när klänningen är klar, så kan du betala för detdu vill, men om det bara känns okej, så strunta i det. Hon har ju ändå förstårt en dyr klänning, även om hon lyckats ordna till det.

September - Vad härligt med fina siffror! Grattis

Helgen ska jag på min första tråddejt som Vickan nämnde häromdagen, spännande

Sen på kvällen är det tjejfest, och så skulle det komma någon tjej som ska sölja Aloe Vera produkter. Så ja jag ska väl på ett home party, tackade ja för att det var middag och utgång planerat från början, nu "får vi se hur det blir" men blir förhoppningsvis trevlig!

och så en kram till Klockarbol, Grattis för framgång med händerna, men låter klokt att vila lite med akupunkturen om det gör så ont

• fru AM

Tack alla för input om betalning. Får se hur det känns imorgon när jag hämtar. (Fast det var ingen dyr klänning. Det var väl därför den inte klarade kemen ... Det var sista gången jag snålade till det på kvaliteten. Det är nog som det sägs: "Quality only hurts once" )

• Lapinette

Helgen??!!
    Ja, i helgen ska vi ha fingäster (ni vet sådana där snobbar som bor på Östermalma ). Så det blir champagne och trerätters middag. Sen hoppas jag på att så slöa omkring hemma, ta en promenad på stan med maken och så lite träning också. Ja och sen måste jag slänga ihop ett CV för det verkar som jag ska träffa styrelseordförande för företaget om en vecka.

• porchez

Vad kallar ni de blå plastskydden som man sätter över skorna? tex. på dagis och vårdcentraler?

(de som man inte ska glömma ta av sig, men alla stressade föräldrar gör ändå)

• Lapinette

Porchez - skoskydd? är för mig förnknippat med SATS.

• porchez

har du sko skydd på SATS? Är inte SATS ett gym? eller blandar jag ihop det nu igen??

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!