• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Omsan- hoppas att datorn skärper sig. För vår del slutade det med att vi köpte en ny....men tipsen du fått om uppgradering tror jag funkar

Telis - undrar samma sak om HTC

Ego - är verkligen himla glad över min coola telefon. Just nu kunde jag inte sova på bussen och då kunde jag surfa in här istället!! Och det via bussens wlan! Gillart!

Förresten är det ju fredag och dags för fredagsskåååååååål!!!! Själv ska jag gå trist utbildning innan jag får åka hem och pussa mina två favoritherrar Kram på er!

• Ore

September: Härligt med ett bra KUB! (Visst var det så att ett av dina tidgare mf/ma upptäcktes på KUB?). Nu måste det väl bara gå vägen den här gången!!!

AM: Vad bra att klänningen verkar hinna bli fixad. Låter som att något bronsaktigt istället för plastpärlor bara blir en förbättring..!

Förresten tänkte jag fråga, om du nu blir nöjd med klänningen och den får hänga med på ett evenemang till, om jag då får göra smycken som kanske passar till? Blev litet inspirerad när jag såg klänningen, och du pratade om glittriga smycken. Självklart inget som du måste använda, jag kan göra det bara för att jag själv tycker det är skoj, men det vore litet kul om det finns chans att det kan bli använt...?

Lappis: Spännande med jobblunchen. Inte helt fel om du får det du kräver i lön!

Porchez: Hoppas att även du får en tillräckligt bra lön erbjuden, så du kan komma vidare.

Oms: Håller tummarna för att maken får jobbet!

Snorkis, Vickan, Porchez: Jag kommer tyvärr inte kunna komma med i helgen... Makens gudson tillika lillkillens kusin fyller 1 år, och de vill absolut att vi ska komma. De har redan fått trixa med dagarna, eftersom vi inte kunde varken deras första förslag eller andra förslag på dag. Och nu blev det lördag istället, och jag kunde inte med att säga nej...

• Oms

Vickan - men snacka oma tt tekniken gått framåt! När var det vi började med trådlöst nätverk o öht? 10 år sen eller var det bara 5-6 år sen? iaf så har tydligen vissa BUSSAR eget WLAN idag - helt otroligt trevlig helg på dig och hoppas att utbildningen ger mer än vad det verkar så här innan

EGO - nu har jag uppdaterat och felsökt och diskrensat och peppar peppar så verkar datorn än så länge var riktigt rapp - bättre än på länge dock vågar jag ju inte ropa hej ännu som sagt - TACK FÖR ALLA INPUT!!! tråden är ju så fantastisk som vanligt!!!

Idag har jag tänkt att jobba hemma och jag tror jag gör det, har dock inte helt clearat det med min chef som just nu är hos sin BM - japp hon ska ha bebis sista juli och droppade nyheten i förra veckan... känns sådär ska jag säga för vi har en superrealtion där hon är förstående till allt som har med mig o stora tjejen att göra, jag har ju kunnat komma o gå som jag vill utan att förklara mig så länge jag gör mitt jobb, en del av de andra cheferna är fortfarande inne på det gamal tänket då det är tiden på arbetsplatsen osm räknas... hoppas vi inte får ngn sån som tf under chefens långa mammaledighet 1-1,5 år ska hon vara hemma, hennes make bygger just nu upp en ny organisation i ett projekt som pågår till nästa sommar så det var ju liksom inget alternativ att han skulle vara hemma i den familjen...skit också säger jag! iaf så är det begränsat hur många som kan jobba hemifrån under samma dag o det är därför jag måste veta om jag kan det, jag är redan inne o jobbar men jag vet ju inte om alla som ska jobba hemma har kommit in ännu....

har jagat de personer som är engagerade i vården kring den stora och fått ett besked att i mitten av mars kommer vi att få ett beslut, ett beslut som exakt visar på vilak svårigheter den stora har och vad vi ska göra åt detmd KBT, terapi, kurser och medicinering samt vilek hjälp som skolan kan- SKA- bidra med. sen blir det möte i skolan efter det och sen hoppas jag att allt ska fungera bättre! nedräkningen har börjat...

• Ore

PB: Sömnbrist är ju alltid jobbigt, men litet lättare om orsaken till sömnbristen är känd... Kul med lille Truls-valpen! Sonen är helnöjd, kan jag tänka mig...

• Ore

Oms: En sån chef vill jag också ha!!!

BS: Hoppas Astrids plötsliga badskräck går över. Här har vi inte haft en riktig lika stor helomvändning, men för några veckor sedan var vi på barnsimmet och lillkillen har alltid älskat att åka rutschkana ner i vattnet. Man har knappt hunnit få honom på plats i rutschkanan förrän han åkt iväg. Men helt plöstligt skulle han absolut INTE åka... Vi lät honom ta rejäl tid på sig, känna sig för, och till slut vände det...

• Telis

Vickan, jag har hittat pilarna! Tjohoo! Först 123-knappen längst ner till vänster och sen {&=-knappen till höger om abc-knappen. *puh*

• _koko_

God fredag! Har inte hunnit läsa ikapp och kommer inte hinna heller, vill bara säga att jag bokar bord för 8 pers nu så kan vi ändra om vi blir färre.

Telis - Då har vi olika tangentbord på våra htc (jag försökte hjälpa vickan med det i förra veckan)?!

SKÅL!

• Oms
    Telis skrev 2011-02-25 09:22:19 följande:
    Vickan, jag har hittat pilarna! Tjohoo! Först 123-knappen längst ner till vänster och sen {&=-knappen till höger om abc-knappen. *puh*
    JAg som inte har en HTC och dessutom glömt bort vad ni pratade om finner ju detta citat lite lustigt det gäller att man vet det pratas om (tänker på alla smygläsare som hoppar in här o där)
  • muggles

Lappis: skitbra att du tog i ordentligt med lönen, hoppas du får jobbet! Jag försöker värva en tjej till mitt jobb (hon ska på intervju hos chefen idag) och jag sa till henne att ta i så hon kräks (företaget går rätt bra och vi har hyfsade löner).

Själv jobbar jag också hemma idag för att försöka kurera min förkylning, segt att vara förkyld igen.

• muggles

idag är det freeeeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! och jag går in i v27 tjohooo....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!