• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - gällande föräldrarledigt har jag ingen susning och inte han heller tror jag. Han sitter själv idag och ska bygga upp en organisation och just nu verkar han bara intervjua kvinnor för i övrigt / styrelsen etc. innehåller enbart gubbar i åldern 60-år (fattade jag det som).

Och visst en av anledningarna till varför jag stannat här är pga barnledigheten men eftersom det tar en sådan evinnerlig tid att få det där barnet så känns det ohållbart i längden. Våra vänner som har adopterat, han puschade mig som en galning när vi sågs i höstas gällande om att jag borde byta jobb nu innan vi adopterar.

Och så har jag inte begärt någon lön utan fått frågan om vad jag har idag (och så la jag på lite ).

• Lapinette

Är ganska så säker på att min fd kollega som också är tillfrågad ligger lägre än mig. Vet vad hon hade när hon jobbade här + vet att hon inte fick högre när hon bytte jobb och sen kan jag räkna ut resten . Hon är något äldre, kan exakt den branschen som de jobbar inom (en konkurrent till henne). Däremot så sitter jag med en gedigen kundstock och har bevisat att jag är en bra säljare vilket verkar göra mig jäkligt intressant .. och så vet han ju att jag är ärlig och jobbar hårt (ja, kanske inte just idag ).

• Lapinette

Ja, jösses vi får se vad som händer men det är ju bra att jag fått en kick i aschlet gällande att uppdatera mitt CV och bli intresserad av söka jobb.

• viktualia

AM- låter bra att klänningen fixar sig!!

Ego- tycker fortfarande ont i foten, stackars mig......

• BrudSommar2006

Lapinette, törs man verkligen ha sådana gäster på middag!! Fast om det är några som fixar det galant så är det väl ni! I och för sig har jag bjudit Cicci på lunch och hon har inte dött än... men det är ju ändå skillnad.

Skoskydd tycker jag man har överallt, på bvc, hos läkaren, tandläkaren, Iris simning, ja jag vet inte allt.

• BrudSommar2006

Det är så trist, Astrid har alltid älskat att bada. Hon kommer fram och vill få av sig kläderna och så i och plaska. Men så badade maken henne innan han åkte till London och hon blev ledsen av någon anledning. Han vet inte själv vad han gjorde men sedan dess har hon varit som förbytt. Mamma skulle bada henne i förrgår och förstod inte varför hon blev så hysterisk att hon inte fick ner henne i badbaljan ens och ikväll var det min tur. Så fort jag började spola vatten i badbaljan började hon gråta och skaka. Vad fasen har hänt den lilla glada badtjejen, fan också. Så klart har jag anklagat maken för detta och han skyller ifrån sig och säger att de är ju ombytliga i den här åldern och hon har varit ledsen förut osv. Fasen heller. Skit också.

• Lapinette

BS - vi har haft dem här förut och då hade jag verkligen prestationsångest och övade innan . Denna gång känner jag faktiskt att ribban har sjunkit. När vi var hemma hos dem dock så var maten helt perfekt!

• Snorkfröken77

smint - Hoppas lille H får slippa medicin framöver! *håller tummarna*

Mopedvin - Här är det definitivt inte så! Väldigt ovanligt med snitt! Ingen av mina bekanta har fött med planerat snitt, bara akuta snitt. Snitt finns liksom inte på världskartan här...

Oms - Jag skulle köra en ordentlig virusscan (kolla att virusskyddet är uppdaterat!) Annars tror jag på muggles råd, kolla processerna (vilka drar mest kraft, klicka på CPU för att sortera på det) och hur processorn och minnet mår, fliken Performance. Kolla även om du har installerat massa små skitprogram, det kan ta massor med kraft, i sådana fall är det bara att börja rensa
    Annars är ju det bästa när datorn blivit så där seg att blåsa och börja om! Glöm inte ta backup av foton, filmer, musik och dokument innan! Brukar vara svårt att få ordning på dem när de väl börjat balla ur...

koko - Jag vill gärna höra din berättelse också om du orkar? Ju mer input desto bättre!

Apropå snitt så upplyste maken mig om igår att han INTE såg fram emot att sitta brevid medan de skär i mig, han verkade tycka det var värre än en vanlig förlossning. Men annars är han helt inne på min linje med snitt, just den delen tror jag dock han helst skippar...Han säger att han hellre vill ligga där, och jag förstår, jag fick ju gå ut ur rummet när de skulle ta blodprov på hans pulsåder på handleden på sjukhuset för att inte dra i backen, fint stöd...

Tack Ore för din medkänsla, jag tror det är stor risk att en del runt omkring tror det är "bra" nu när jag är gravid igen. Jag är nog en av de mest instabila gravida just nu, gravid och med sorg, ingen bra kombo...Jag känner lite som dig, att allt kunde gått mkt sämre och som sagt göra min förlossning med ett levande barn hade varit fruktansvärt. Kommer du på lördag?

muggles - Jag inboxar Klockis berättelse!

September - Vad härligt! Stort grattis till fint KUB!

I helgen ska jag träffa flera trådisar IRL och det ska bli så spännade! På lördag kväll är det firande av makens syskonbarn, hon ska få ett set med ett par örhängen och matchande halsband i silver, hon har precis tagit hål i öronen! På söndag ska vi fira pappa så då blir det till att bege sig till hembyn. Och på måndag har jag semester!

AM - Skönt att det löser sig med klänningen! Och vad glad jag blir att höra att du låter mycket gladare och på hugget igen

Lappis - Ooooh spännande med jobberbjudande! Håll oss uppdaterade!

BS - Haggis?! Du har någon koppling till uK eller hur?! Ingen äter väl Haggis frivilligt annars?

Klockis - Vad härligt att akun hjälper! Men ta det lugnt så det inte blir ett bakslag. *kram* Hur går det med köket förresten? Och karln? Har du kommit fram till vad du vill?

• Snorkfröken77

Oh crap, inga mellanslag, här kommer det igen:

smint - Hoppas lille H får slippa medicin framöver! *håller tummarna*

Mopedvin - Här är det definitivt inte så! Väldigt ovanligt med snitt! Ingen av mina bekanta har fött med planerat snitt, bara akuta snitt. Snitt finns liksom inte på världskartan här...

Oms - Jag skulle köra en ordentlig virusscan (kolla att virusskyddet är uppdaterat!) Annars tror jag på muggles råd, kolla processerna (vilka drar mest kraft, klicka på CPU för att sortera på det) och hur processorn och minnet mår, fliken Performance. Kolla även om du har installerat massa små skitprogram, det kan ta massor med kraft, i sådana fall är det bara att börja rensa
    Annars är ju det bästa när datorn blivit så där seg att blåsa och börja om! Glöm inte ta backup av foton, filmer, musik och dokument innan! Brukar vara svårt att få ordning på dem när de väl börjat balla ur...

koko - Jag vill gärna höra din berättelse också om du orkar? Ju mer input desto bättre!

Apropå snitt så upplyste maken mig om igår att han INTE såg fram emot att sitta brevid medan de skär i mig, han verkade tycka det var värre än en vanlig förlossning. Men annars är han helt inne på min linje med snitt, just den delen tror jag dock han helst skippar...Han säger att han hellre vill ligga där, och jag förstår, jag fick ju gå ut ur rummet när de skulle ta blodprov på hans pulsåder på handleden på sjukhuset för att inte dra i backen, fint stöd...

Tack Ore för din medkänsla, jag tror det är stor risk att en del runt omkring tror det är "bra" nu när jag är gravid igen. Jag är nog en av de mest instabila gravida just nu, gravid och med sorg, ingen bra kombo...Jag känner lite som dig, att allt kunde gått mkt sämre och som sagt göra min förlossning med ett levande barn hade varit fruktansvärt. Kommer du på lördag?

muggles - Jag inboxar Klockis berättelse!

September - Vad härligt! Stort grattis till fint KUB!

I helgen ska jag träffa flera trådisar IRL och det ska bli så spännade! På lördag kväll är det firande av makens syskonbarn, hon ska få ett set med ett par örhängen och matchande halsband i silver, hon har precis tagit hål i öronen! På söndag ska vi fira pappa så då blir det till att bege sig till hembyn. Och på måndag har jag semester!

AM - Skönt att det löser sig med klänningen! Och vad glad jag blir att höra att du låter mycket gladare och på hugget igen

Lappis - Ooooh spännande med jobberbjudande! Håll oss uppdaterade!

BS - Haggis?! Du har någon koppling till uK eller hur?! Ingen äter väl Haggis frivilligt annars?

Klockis - Vad härligt att akun hjälper! Men ta det lugnt så det inte blir ett bakslag. *kram* Hur går det med köket förresten? Och karln? Har du kommit fram till vad du vill?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!